Gå til innhold

Mennesker blir syk av å drepe

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker klarer å drepe et annet menneske og kanskje flere. De kaller vi syke som oftest.

Så har du de som dreper med mer eller mindre ei ulykke. De blir syke sier vi hvis de ikke får hjelp og vi prøver å hjelpe de så godt vi kan og kaster psykologer etter dem.

Men er det sånn eller er dette bare menneskeskapt? Kan man drepe et menneske uten å være syk i det hele tatt eller å drepe noen i f.eks selvforsvar uten å bli syk senere. Hva med en slakter som slakter dyrene? Jeg mener ikke å sammenligne dyr og mennesker, men de lider vel ikke? De gjør bare jobben sin liksom uansett hvor mye blod og søl eller hvor stort dyret er.

Og hva med en bøddel? Lider dem noe etter å ha drept eller gjør de også bare jobben sin? Eller hva med Presidenten, han dreper jo ikke noen personlig direkte, men han han vel liv på samvittigheten på en måte, men har ikke hørt noe om de heller føler noe skyld eller noe.

Jeg vet med døddstraff i USA så er det vel to personer som trykker på "dødssknappen" for å fordele skyld, men i Kina blir dem jo skutt i hodet. Er ikke det en person og hvorfor lider ikke han etter på?

Får folk det vondt, sliter psykisk og sånt etter å tatt et liv fordi samfunnet sier at de skal, hvis ikke så er de ond og sånt? Eller er dette noe som ligger i oss naturlig for de fleste?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De som jobber i militæret er jo også mordere, på en måte. De reiser rundt om i verden og kriger og dreper uskyldige mennesker. Umoralsk!

Det skal ganske mye til for å drepe noen, jeg tror de som gjør det i selvforsvar har lettere for å leve med det enn f.eks de som har kjørt ned noen i fylla. Noen mennesker mangler empati og kan drepe igjen og igjen. Stort sett er det mannfolk da. Ingen bombe det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...