Gå til innhold

Kaffe gjester- er dette så ille

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette var rett og slett trist lesning. Forhåpentligvis er ikke du en av de vi har invitert i vårt bryllup. Håper også for din skyld at disse regningene tar slutt - antagelig vil de jo det, men den innstillingen som gjest ;-)

Er jeg invitert som perifer kaffegjest i ditt bryllup har du nok fått avslag på invitasjonen allerede, og ikke kommer jeg til å punge ut med store summer for å drikke deg ut heller. Men slapp av -gaven er på vei i posten. Som seg hør og bør, har jeg forstått ;)

Anonym poster: 21ca03d5d7bc3bb48937f60f6a08a04d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterte vennene i den utvidede venneflokken, stort sett folk vi har blitt invitert i bryllup til for å hjelpe til, og så kommet til kaffen selv. Dette var for meg en veldig fin måte å få inkludert alle de vennene som jeg ikke er SÅ nærme, men som jeg hadde lyst til at skulle få ta del i festen. Disse hjalp stort sett til under middagen eller før. De som hjalp til fikk også selvfølgelig middag etter at alle andre hadde spist.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Da vi giftet oss for 2 år siden, da fikk vi 3 mdn å planlegge, spare, og alt som hører til, så da hadde vi forlovere, og nærmeste familie til sammen 41 til middagen. Men vi hadde så mange andre vi ville feire dagen sammen med, så vi valgte å invitere de til Kaffen. Middagen var ferdig ca 30 min før de andre kom og ingen problemer. 94 kaffegjester ankom og festen varte til de små timer. Under middagen var det kun min manns tale som ble holdt under middagen, ellers fikk alle høre de talene som var. Og via facebook og andre felles venner som ikke var der, så var det ingen klager og alle var fornøyde.

Men er vi virkelig så ille?

Er dette med kaffegjester noe som er så ille?

Vi hadde ikke mulighet til spare så mye penger, vi hadde ingen foreldre i live, så vi måtte ta alt på egen kappe.

Kaffigjester er etter min mening helt greit når det bare er forlovere og nærmeste familie til middag, da vil ingen av gjestene føle at de er annenrangs, noe noen tydeligvis gjør.

Gjest Annaires
Skrevet

Er det tradisjon at kaffegjester skal gi gaver? Greit nok med en liten oppmerksomhet, men jeg vil ikke at mine kaffegjester skal gi dyre gaver, og HVERTFALL ikke om de ikke kan komme..

Jeg gir gaver i bryllup hvor jeg ikke er invitert også jeg. Er det venner av meg, er jo ikke det om jeg blir invitert eller ikke som avgjør om jeg gir gave.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir gaver i bryllup hvor jeg ikke er invitert også jeg. Er det venner av meg, er jo ikke det om jeg blir invitert eller ikke som avgjør om jeg gir gave.

Jeg og. Er det noen jeg kjenner som gifter seg gir jeg gave uansett.

Det virker som om mange ser på dette med bryllup som en stor regning, og klager over at de er invitert, at de bare er invitert som kaffegjester, at de må kjøpe gave fra en liste, at de må ha ny kjole, at utrdikningslaget koster noe.

Jeg synes det er koselig å bli invitert, jeg. Gitt at man blir godt tatt vare på som gjest, og ikke blir sittende på gang i to timer og vente på at middagen blir ferdig som kaffegjest, eller sitter og kjeder seg uten vått eller tørt i utdrikningslaget mens bruden hopper i fallskjerm. Gave kjøper jeg med glede, og utrdikningslag betaler jeg gjerne fordi jeg liker å være med. Selv om jeg hadde hatt dårlig råd var dette ting jeg hadde prioritert, det å ta vare på og bruke tid med venner og familie er noe av det viktigste man gjør.

Gjest "gjest"
Skrevet

Vi inviterte vennene i den utvidede venneflokken, stort sett folk vi har blitt invitert i bryllup til for å hjelpe til, og så kommet til kaffen selv. Dette var for meg en veldig fin måte å få inkludert alle de vennene som jeg ikke er SÅ nærme, men som jeg hadde lyst til at skulle få ta del i festen. Disse hjalp stort sett til under middagen eller før. De som hjalp til fikk også selvfølgelig middag etter at alle andre hadde spist.

Gud så frekt.

• Liker 4
Skrevet

Alle våre gjester var til middag. Blant annet fordi vi ikke at noen skulle føle seg som annen rangs gjester. Vi valgte å kutte ut kusiner/fettere og mer perifere venner da vi ikke hadde råd til middag til så mange, og vi ønsket at flere av våre gode venner skulle være med på middagen. Vi hadde også en del tilreisende som måtte overnatte og da synes jeg det er en selvfølge at de skal få middag. De gjestene fikk også beskjed om å ikke kjøpe gaver, da det for oss var en stor gave at de kom - de måtte jo betale for overnatting (de hørte ikke på anmodningen men).

Vi var invitert til min kusines bryllup (et par dagers bilreise unna - om man ikke flyr) kun til kaffen. Den invitasjonen takket vi nei til. Hadde vi vært invitert til "full pakke" så hadde vi nok reist. Men å skulle bruke tusenvis på flybiletter (det er ikke realistisk å kjøre for en helg) for så å måtte sitte på et ukjent lite sted å vente i timesvis mens mange andre gjester var til middag, var ikke noe vi ønsket.

Jeg vært kaffegjest i et bryllup på hjemstedet vårt. Det var da kun brudeparet og den nærmeste familien til middag og alle andre til kaffe. Det synes jeg var helt greit. Vi var en stor gjeng som spiste sammen på restaurant mellom vielsen og kaffen så vi hadde vår egen lille bryllupsfest :) Vi hadde det kjempekoselig og vi storkoste oss i bryllupet alle sammen.

Så oppsumert (det ble kanskje litt langt dette her :fnise: ) så synes jeg det kommer an på situasjonen om det er greit med kaffegjester eller ikke.

Skrevet

Da vi giftet oss for 2 år siden, da fikk vi 3 mdn å planlegge, spare, og alt som hører til, så da hadde vi forlovere, og nærmeste familie til sammen 41 til middagen. Men vi hadde så mange andre vi ville feire dagen sammen med, så vi valgte å invitere de til Kaffen. Middagen var ferdig ca 30 min før de andre kom og ingen problemer. 94 kaffegjester ankom og festen varte til de små timer. Under middagen var det kun min manns tale som ble holdt under middagen, ellers fikk alle høre de talene som var. Og via facebook og andre felles venner som ikke var der, så var det ingen klager og alle var fornøyde.

Men er vi virkelig så ille?

Er dette med kaffegjester noe som er så ille?

Vi hadde ikke mulighet til spare så mye penger, vi hadde ingen foreldre i live, så vi måtte ta alt på egen kappe.

Hvorfor fikk dere 3 måneder på dere? Ble du gravid? :P

Uansett... noen synes kaffegjester er en rar løsning, mens atter andre synes det er ok... Jeg synes det er rart. Man trenger da ikke bruke så masse penger på et bryllup. Mange enkle, men trivelige løsninger, hvor alle man vil får delta - på alt. Uansett - for dere funket det jo tilsynelatende...du sier jo at det ikke var noen negative reaksjoner. Hvorfor spør du da om dette - 2 år etterpå?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...