Gå til innhold

Hvorfor gidder folk flytte til USA?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Greit nok, det er mange muligheter i USA og det er gøy å være der på ferie. Bra shopping og mange kjekke mannfolk. Men å bo der? Seriøst, hvorfor gidder folk flytte dit? Plutselig får du sparken fra jobb og ikke fins det noe NAV-kontor til hjelp. Ikke har du noe særlig ferie, og ofte jobber de jo 12-14 timers dager.

Ingen selvfølge å ha fri i helga heller... Mange steder er det mye kriminalitet og offentlig transport er håpløst. Mye fattigdom og tigging,rene u-landet mange steder. Så hvorfor vil så mange utlendinger til USA? Norge er mye bedre. 5 ukers ferie, bedre sosialt system. Say no more!

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker velger å se på ulike ting, og derfor velger vi forskjellige ting. De som flytter ønsker å bo der, og det er det de velger med alt det som følger med det. Du velger å se det på en annen måte, og det er greit for deg. De andre må ikke ha samme fokus som deg, bare fordi du mener at det er helt vanvittig. De har et annet fokus, og det er riktig for dem.

Du kan bare gjøre noe med ditt eget liv, og er det ikke da littbortkastet tid å bruke tid og negativ energi på hvorfor andre velger annerledes enn deg?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor flytter folk til Australia?

Det er vel fordi de har lyst på en forandring, har møtt noen eller fordi de bare vil.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan klarer folk seg med så lite eller ingen ferie? Hadde jeg aldri klart. Australia er noe annet, de har litt bedre system. USA er bare jalla. Jeg skjønner jo at folk har forskjellige ønsker, men hvorfor reise til et land som er så lite humant? De bryter jo menneskerettighetene så det spruter.

Skrevet

Men hvordan klarer folk seg med så lite eller ingen ferie? Hadde jeg aldri klart. Australia er noe annet, de har litt bedre system. USA er bare jalla. Jeg skjønner jo at folk har forskjellige ønsker, men hvorfor reise til et land som er så lite humant? De bryter jo menneskerettighetene så det spruter.

I ditt liv så velger du det du ønsker for deg, og for deg er det viktig med lang ferie. For andre mennesker er andre ting viktigere, og derfor velger de annerledes.

Du mener at det landet er lite humant, men alle andre må ikke mene det samme. Godt mulig de ser på det på en annen måte enn deg, og det er godt mulig det er annerledes enn slik du ser det. USA har mange forskjellige stater, og i de ulike statene har de ulike regler. Du kjenner kanskje bare til en liten brøkdel

av alt der borte, kommer an på hvor du har hentet informasjonen din i fra. Men andre mennesker ser det på en annen måte, fordi de kanskje har lært litt mer om akkurat det ene stedet de velger å flytte til.

Vi er forskjellige, tenker forskjellig og handler forskjellig.

Gjest Loverdose
Skrevet

Er det så mye mer stas å bo i Norge da?

Skrevet

fordi vi har via media blitt opplært til å like usa fra barndommen av,det er american dream som vi har fått i oss med t skjeer helt siden vi først begynte å se på amerikanske serier.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men det ER jo ikke noen American dream! Med mindre man er rik så blir det bare elendighet ved å flytte til USA som innvandrer. Ser jo det på immigranter fra Mexico blant annet. Dårlige fremtidsutsikter, er de heldig får de jobb som gartner eller nanny. Helsesystemet er dessuten helt på trynet, koster minst 1000 dollar bare for å komme til en lege. Sykt samfunn. Og all den jobbinga, hva skal det være godt for? Slite seg ut til ingen nytte. Nei takk, holder meg i Noreg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi blir lært opp fra vi er små til å se opp til USA. Desverre. Realiteten er at det er et hardt samfunn, der bare de rikeste kan ha det bra. Jeg sitter virkelig pris på at jeg bor i Norge etter all elendighet jeg har sett der borte!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det ER jo ikke noen American dream! Med mindre man er rik så blir det bare elendighet ved å flytte til USA som innvandrer. Ser jo det på immigranter fra Mexico blant annet. Dårlige fremtidsutsikter, er de heldig får de jobb som gartner eller nanny. Helsesystemet er dessuten helt på trynet, koster minst 1000 dollar bare for å komme til en lege. Sykt samfunn. Og all den jobbinga, hva skal det være godt for? Slite seg ut til ingen nytte. Nei takk, holder meg i Noreg.

Det er ikke bare fattige mexicanere som forsøker å komme seg til USA.

Hvorfor tror du USA er suverent det mest attraktive landet å flytte til for folk med god utdannelse da? Norge klarer jo ikke å tiltrekke seg nok folk til å fylle opp spesialistkvoten vår på 5000 personer årlig engang. Alle dyktige mennesker drar til USA, mens Norge stort sett tiltrekker seg lavkompetente innvandrere.

Skrevet

Plutselig får du sparken fra jobb

Ja tenk å måtte prestere for å beholde jobben. Uhørt!

Gjest ms_kwang
Skrevet

Jeg vil ikke flytte til USA..

Jeg vil flytte til Sør korea, hvorfor : jeg elsker landet,kulturen, maten,folkene og mye mye mye mer ^_^

jeg føler at jeg ikke "hører" til i norge, selvom jeg er født her og til og med mine oldeforeldre er norske.

Men jeg kunne klart meg godt i USA, snakker flytende amerikansk MED texas dialekt om jeg gidder x)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Vi skatter på alt mulig rart her i Norge.

Hadde vi ikke skattet så hadde nok helse ordningen vært MYE dyrere i norge.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Jeg vil ikke flytte til USA..

Jeg vil flytte til Sør korea, hvorfor : jeg elsker landet,kulturen, maten,folkene og mye mye mye mer ^_^

jeg føler at jeg ikke "hører" til i norge, selvom jeg er født her og til og med mine oldeforeldre er norske.

Men jeg kunne klart meg godt i USA, snakker flytende amerikansk MED texas dialekt om jeg gidder x)

Så flytt dit. lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke samfunnet hadde blitt så bra om vi skulle hatt det som i USA. Jobbet opp til 15 timer pr dag. Åssen skal man få tid til å se på hotel cæsar, trene og være med venner da? Jeg ble tilbudt jobb innenfor oljebransjen i USA, men takket nei. Jeg jobber for å leve, jeg lever IKKE for å jobbe. Ikke har de noe særlig svangerskapspermisjon heller, ikke søren om min 3 mnd gamle baby skulle vært i barnehage..

Gjest ms_kwang
Skrevet

Tror ikke samfunnet hadde blitt så bra om vi skulle hatt det som i USA. Jobbet opp til 15 timer pr dag. Åssen skal man få tid til å se på hotel cæsar, trene og være med venner da? Jeg ble tilbudt jobb innenfor oljebransjen i USA, men takket nei. Jeg jobber for å leve, jeg lever IKKE for å jobbe. Ikke har de noe særlig svangerskapspermisjon heller, ikke søren om min 3 mnd gamle baby skulle vært i barnehage..

Må ikke glemme Paradise Hotel!

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke om du er ironisk eller ei...

Skrevet

Jobbsikkerheten virker jo helt latterlig der borte.

Husker en discovery-serie som handlet om noen tømmerhoggere, og der var det slik at når en lastebil med tømmer ble stående fast i gjørme i et par timer, så var det skikkelig KRISE og firmaets framtid sto liksom på spill fordi den lastebilen kunne bare ikke komme for sent.

Det er klart at de som gjør voice over og kommenterer kanskje overdriver litt, det er en TV-produksjon, men jeg får liksom samme typen inntrykk fra så mange amerikanske småfirmaer og folk som prøver å klare seg, det virker som om mange karrierer bare henger i en tynn tråd der borte.

I mellomtiden har jeg en veldig trygg jobb her i Norge, hvor jeg kan gå inn på en arbeidsplass og nærmest forsvinne og gjøre hva jeg vil, sitte på ræva om jeg vil, og allikevel håve inn penger. Ikke at jeg gjør så lite, men der jeg jobber ser jeg jo folk sitte på ræva og skravle i vei som om de var på møte med syklubben.

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp det jeg mener Giant Robot! Jeg hadde vært nervevrak om jeg skulle jobbet i USA, f.eks på et eller anna kontor, en dag er det kø og jeg kommer 5 min for sent. Likevel kan jeg få sparken og må gå på dagen. Ridiculous system. Jeg kjenner en som jobber med sånt faktisk, han har som oppgave å si opp folk rundt om i USA. Sies så enkelt som dette: "I have to let you go. Please take your personal belongings and leave the premises now. If you don't cooperate I will call security". Hardt og brutalt much?

Amerikanerne er vel det folkeslaget som tar mest antidep og går til psykolog. Sier seg selv at det ikke er et bra samfunn. JA, det er stort og det varierer mye etter hvor i landet du befinner deg, men generelt er det for crazy for meg ass.

AnonymBruker
Skrevet

Jobbsikkerheten virker jo helt latterlig der borte.

Husker en discovery-serie som handlet om noen tømmerhoggere, og der var det slik at når en lastebil med tømmer ble stående fast i gjørme i et par timer, så var det skikkelig KRISE og firmaets framtid sto liksom på spill fordi den lastebilen kunne bare ikke komme for sent.

Det er klart at de som gjør voice over og kommenterer kanskje overdriver litt, det er en TV-produksjon, men jeg får liksom samme typen inntrykk fra så mange amerikanske småfirmaer og folk som prøver å klare seg, det virker som om mange karrierer bare henger i en tynn tråd der borte.

I mellomtiden har jeg en veldig trygg jobb her i Norge, hvor jeg kan gå inn på en arbeidsplass og nærmest forsvinne og gjøre hva jeg vil, sitte på ræva om jeg vil, og allikevel håve inn penger. Ikke at jeg gjør så lite, men der jeg jobber ser jeg jo folk sitte på ræva og skravle i vei som om de var på møte med syklubben.

Hva slags jobb har du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...