Gå til innhold

Skjønnhetsidealet!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønnhetsidealet for utallelig mange ungjenter og eldre er jo det å se ut som en dukke. De skal være syltynne, timeglass,store lepper,store pupper, stramme og trente og brune som bare det og ikke minst håret skal være kritthvitt! Det er selfølrgelig greit at alle skal få være seg selv og at vi ikke skal dømme utifra utseende osv men jeg synes dette bare blir verre og verre.

Jeg kan ta et eksempel på en 17 år gammel jente som jeg vet om. For ca litt under 2 år siden var hun litt lubben, men normal, hun hadde et nydelig ansikt og en fin stil, veldig moteriktig var hun og brukte bare litt mascara. Plutselig så forandret hun seg til det å ikke bry seg om utseende sitt gå rundt i bare joggeklær, se utrolig syk og sliten ut.. var slik en laang stund, år tror jeg.Hun raste ned i vekt.

Nåplutselig har hun ødelagt det nydelige rødbrune håret med masse masse bleking, huden hennes som var hvit som sne er nå oransje og skrukkete som en appelsin, de velformede øyenbrynene er nå tatovert på og hun har også annen permanent makeup. Hun bruker over 4 timer på å fikse seg før hun går ut døren og Hun har tatt silikom og botox som bare det. Klesstilen er forandret hun går i stramme stramme klær, skyhøye stiletthæler og bare rosa rosa og overdrevent med utrigning. Snakkemåten er forandret, hun snakker egentlig nordnorsk men nå snakker hun østlandsk-. Tatoveringene hennes står det slik osm " princess barbie" og " what you cant fake you cant make".

Hvorfor er det slikt, egentlig? Er det pent? Vakkert? VIl de egentlig se slik ut, eller gjør de det for at gutter/jenter skal like de? Tanker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Meridius
Skrevet (endret)

Ja, jeg vil se ca. slik ut. Se bort ifra penisen hans. Den var veldig liten. Har dere problemer med det?

200px-David_von_Michelangelo.jpg

Endret av Meridius
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må være over 18 både for å tatovere seg og ta silikon, så nå overdriver du kraftig.

AnonymBruker
Skrevet

Man må være over 18 både for å tatovere seg og ta silikon, så nå overdriver du kraftig.

Hun har tydeligvis fått tillatelse :P

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke aldersgrense på tattovering i norge.

Skrevet

Vet ikke hvordan det er med aldergrense og tatovering av øyenbryn, men det er aldersgrense i norge på vanlig tattis. Med mindre man er hos en useriøs tattovør.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan det er med aldergrense og tatovering av øyenbryn, men det er aldersgrense i norge på vanlig tattis. Med mindre man er hos en useriøs tattovør.

Det er ingen aldersgrense. JA, noen tattovører opererer med "egne aldersgrenser", men det finnes ingen formell aldersgrense.

Skrevet (endret)

Ja, jeg vil se ca. slik ut. Se bort ifra penisen hans. Den var veldig liten. Har dere problemer med det?

Meridius, - hva er det du påpeker, - at vi har hatt skjønnhetsideal siden vi flyttet ut fra hulene???

Neeeei, du kan ikke påpeke fakta sånn. Kvinner idag må læres og tro at det er photoshop sin skyld at kvinner får dårligere selvtillit og ikke det enkle faktum at kvinner vil være penere enn andre kvinner.

I kina for hundre år siden forkøplet man kvinneføtter fordi småføtter var status. Ikke på grunn av facebook og mtv slik vi blir forklart her.

I burma finnes det en stamme hvor alle kvinnene tar på seg et smykke rundt halsen, ett smykke for hvert år som gjør at halsen til slutt blir som en lang sjiraff, - hvem sin skyld!? Jo sikkert menn og ukebladene. Det er jo menn som har skylda for kvinner forskrudde selvbilde...

IMGP5873.JPG[

kvinnen på bildet har blitt utsatt for påvirkning fra den fæle motebransjen og tv-reklamene, det og ønske seg og være attraktivt ligger nemlig ikke latent i kvinner, det er nemlig noe slemme menn og filmbransjen og hollywood gjør. For det er jo hollywood vi skylder på når vår egen datter får spisevegring...

Endret av waco
Gjest Hikken
Skrevet

Mange mindreårige som tatoverer seg i Tyrkia da.

Skrevet

Mange mindreårige som tatoverer seg i Tyrkia da.

Du har din på korsryggen?

Gjest Hikken
Skrevet

Du har din på korsryggen?

Har nok aldri vært i Tyrkia eller tatt tatovering som mindreårig. Min var tatt i Kongeriket Norge i en alder av 19 år ;) Men en venninne av meg gjorde det og tatovøren var ikke erfaren i det hele tatt så tatoveringen er veldig ugjevn og ser stygg ut.

Gjest Nenya82
Skrevet

Meridius, - hva er det du påpeker, - at vi har hatt skjønnhetsideal siden vi flyttet ut fra hulene???

Neeeei, du kan ikke påpeke fakta sånn. Kvinner idag må læres og tro at det er photoshop sin skyld at kvinner får dårligere selvtillit og ikke det enkle faktum at kvinner vil være penere enn andre kvinner.

I kina for hundre år siden forkøplet man kvinneføtter fordi småføtter var status. Ikke på grunn av facebook og mtv slik vi blir forklart her.

I burma finnes det en stamme hvor alle kvinnene tar på seg et smykke rundt halsen, ett smykke for hvert år som gjør at halsen til slutt blir som en lang sjiraff, - hvem sin skyld!? Jo sikkert menn og ukebladene. Det er jo menn som har skylda for kvinner forskrudde selvbilde...

IMGP5873.JPG[

kvinnen på bildet har blitt utsatt for påvirkning fra den fæle motebransjen og tv-reklamene, det og ønske seg og være attraktivt ligger nemlig ikke latent i kvinner, det er nemlig noe slemme menn og filmbransjen og hollywood gjør. For det er jo hollywood vi skylder på når vår egen datter får spisevegring...

Alle kulturer har forskjellige skjønnhetsidealer så du kan ikke sammenligne deres skjønnhetsidealer med vestlige skjønnhetsidealer.

Og selvsagt har vi alltid hatt skjønnhetsidealer,men disse forandrer seg jo til en viss grad hele tiden.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Skjønnhetsidealer har det alltid vært, men i forskjellige former. Men som regel virker det på meg som skjønnhetsidealer er for å gjøre seg selv forskjellige/overlegne den gemene hop. Vise sin styrke og rikdom.

Nå er det omvendt. Nå er fjortissene livredde for å være seg selv og gjør alt de kan for å bli en plastikkdukke. Jeg tror det er en ren flukt fra virkeligheten og seg selv. Ikke kan jeg si at jeg synes barbie-looken hører inn under kategorien "skjønnhetsideale" men heller en slags sykdom ala anoreksi ol. En sykdom som gjør at utseendet blir altoppslukende og målet er mest mulig plastikkutseende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...