Kim drama Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Hei, jeg er en gutt på 17 og har hatt kyssesyken i over 1 måned, har ikke blitt veldig rammet av kyssesyken men har fått leverbetennelse. Så jeg lurer på om det er farlig for meg å drikke alkohol? trenger svar fort :) <3 Endret 30. mai 2012 av Kim drama
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Hei, jeg er en gutt på 17 og har hatt kyssesyken i over 1 måned, har ikke blitt veldig rammet av kyssesyken men har fått leverbetennelse. Så jeg lurer på om det er farlig for meg å drikke alkohol? trenger svar fort :) <3 Ikke drikk alkohol før blodprøve hos legen bekrefter at leveren din er frisk. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Ja, det er farlig. Har du leverbetennelse er det ekstra farlig. Hold deg unna sånt i et halvt år, minst.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Du må ha frisk lever for å drikke. Normalt er det 3mnd etter man først kan drikke.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Hei, jeg er en gutt på 17 og har hatt kyssesyken i over 1 måned, har ikke blitt veldig rammet av kyssesyken men har fått leverbetennelse. Så jeg lurer på om det er farlig for meg å drikke alkohol? trenger svar fort :) <3 Ja, det er det. Ikke bare skader du leveren din enda mer, men du blir fullstendig pære drita bortevekk og sjuk.
strawberry Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Når leverprøvene ikke er bra, bør du virkelig holde deg unna alkohol. Tenk på kroppen din! Selv begynte jeg ikke å drikke igjen før 2-3 måneder etter at jeg var helt frisk, og likevel endte det med at jeg fikk tilbakefall (altså ble liggende med "influensa" i flere dager etter en dag på fest..).
Gjest snoopy_93 Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Du kan jo google "lever" og lese om hvilke ting den gjør for kroppen din? Kanskje du får et bedre innblikk i hvor viktig den er for mennesket. Nei, du skal ikke drikke når du har kyssesyken - ved mindre du har lyst til å bli veldig/alvorlig syk.
Kosemose Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 Kim drama: Jeg må dessverre stenge tråden din. Det er en såpass alvorlig problemstilling du tar opp, og jeg tenker at slike medisinske ting må du snakke med autorisert helsepersonell om. Hittil har du fått fornuftige svar, som advarer deg og som er til hjelp for deg, men ingen kan vite hvilken kompetanse som ligger til grunn for svar du måtte få her, og moderator kan ikke passe på tråden 24/7. Jeg håper du tar inn over deg de rådene du har fått her, og hvis du fortsatt er i tvil i forhold til problemstillingen din, så håper jeg du konsulterer lege. Mvh Kosemose, mod
Fremhevede innlegg