Gå til innhold

Revmatisme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt blodprøver hos legen min og det var svakt positivt på et par utsalg av revmatisme. Jeg er henvis videre til undersøkelse på sykehus. Glemte helt å spørre legen min for jeg ble litt satt ut, men kan det være andre grunner til utslag på revmatismeprøver? Eller er det sannsynlig at det er begynnelsen på noe innenfor revmatisme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja den er ikke lett å svare på.For ordet revmatisme er en samlebetegnelse for rundt 200 sykdommer.

Mener du RA? Sjøgrens? Bekhterevs sykdom ? SLE

Som sagt,det er en del som går under den betegnelsen

AnonymBruker
Skrevet

Tja den er ikke lett å svare på.For ordet revmatisme er en samlebetegnelse for rundt 200 sykdommer.

Mener du RA? Sjøgrens? Bekhterevs sykdom ? SLE

Som sagt,det er en del som går under den betegnelsen

Det som det slo litt ut på kunne visst være MCTD.

Skrevet (endret)

Den har jeg ikke kjennskap til,så der kan jeg ikke hjelpe stort.

Men om den er positiv,så skal du jo utredes vidre ? Da får du vel bare vente

Endret av Kårky
AnonymBruker
Skrevet

Den har jeg ikke kjennskap til,så der kan jeg ikke hjelpe stort.

Men om den er positiv,så skal du jo utredes vidre ? Da får du vel bare vente

Skal utredes videre ja. Men håpet kanskje noen som hadde fått svakt utslag på det samme kunne si at det ikke var noe :P Håper det ikke er noe, men det får jeg svar på om noen mnd.

Skjønner at du har litt kjenskap, har du en revmatisme-lidelse? Hvor lang tid etter man kommer på utredning for man litt mer svar?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv fått utslag på revmatismeprøve (veldig svakt). Var senere hos revmatismespesialist som utelukket at jeg har revamtisme. Så det er ikke nødvendigvis slik at du har revmatisme selv om det slo ut, det er jo derfor du skal utredes for det (ellers kunne jo legen bare satt diagnosen etter blodprøven).

Skrevet

Jeg har artritt og fikk diagnosen for mange år siden .

Var på diakonhjemmet og et sted til som jeg ikke husker.Ble tatt blodprøver (igjen),samt røntgenbilder og undersøkelse av revmatolog.

Hvor lang tid det tar,er håpløst å svare på.Norsk helsevesen er jo ikke kjent for å være raske..

Jeg fikk diagnosen på stedet ,men det vet jeg ikke om er "normalt"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv fått utslag på revmatismeprøve (veldig svakt). Var senere hos revmatismespesialist som utelukket at jeg har revamtisme. Så det er ikke nødvendigvis slik at du har revmatisme selv om det slo ut, det er jo derfor du skal utredes for det (ellers kunne jo legen bare satt diagnosen etter blodprøven).

Var det en annen grunn til at du fikk utslag på prøvene?

Var på diakonhjemmet og et sted til som jeg ikke husker.Ble tatt blodprøver (igjen),samt røntgenbilder og undersøkelse av revmatolog.

Hvor lang tid det tar,er håpløst å svare på.Norsk helsevesen er jo ikke kjent for å være raske..

Ok, takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Var det en annen grunn til at du fikk utslag på prøvene?

Ok, takk :)

Skrevet

Hvilken test var dette? RF (rheumatisk faktor) eller? Moren min hadde veldig oekt av denne... Haaper ikke jeg og faar det:(

Gjest ts, utlogget
Skrevet

Hvilken test var dette? RF (rheumatisk faktor) eller? Moren min hadde veldig oekt av denne... Haaper ikke jeg og faar det:(

Vet ikke hvilke test det var. Tok blodprøver. Fikk positivt på S-ANA og anti RNP eller noe tror jeg.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere?

Anonym poster: 840f9ca14507263090a498001730bd66

Skrevet

Jeg fikk svakt utslag på revmatismeprøve, men var hos en spesialist som utelukket dette. Har forøvrig en eller annen sykdom i leddene ingen finner ut av hva er som gir noen intense smerter nå og da, men som går over etter smertestillende, varme eller av seg selv etter noen timer..

Håper du ikke har revmatisme. Krysser fingrene for deg!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...