Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #1 Skrevet 3. februar 2004 Sluttet på p-pillen for ca 6 uker siden. Var veldig forsiktig og brukte kondom i mellom tiden nå. Saken er den at jeg har ikke fått mensen, kun noen svake små blødninger, nesten ikke noe. Hadde aldri stabil mens før jeg begynte på p-pillen, men er jo litt nervøs for en evt graviditet nå når mensen uteblir!!! noen som har erfaring med at mensen uteblir ettter å slutte på p-pillen???? :oops: lilje som skal begynne på p-piller igjen så snart mensen kommer....
Leo Skrevet 3. februar 2004 #2 Skrevet 3. februar 2004 Antar at du ikke har passert tyve... Mensen uteblir alltid i lengre eller kortere perioder etter p-pilleslutt. (Skal ikke spørre hvorfor du sluttet...) Sjekk, for ordens skyld, at du ikke er gravid (Testene du får kjøpt på apotek/dagligvare er helt OK, men ta gjerne to...). Ta pillene i hvert fall to uker før du har ubeskyttet sex igjen. Og; Har du/dere brukt kondom i mellomtiden kan du føle deg relativt, 98%, trygg!
Lillebi Skrevet 3. februar 2004 #3 Skrevet 3. februar 2004 Ja, det kan ta 3-4 måneder før du få rmensen igjen etter p-pille slutt. Det varierer veldig fra person til person...
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #4 Skrevet 3. februar 2004 Eh er faktisk 22, og grunnen til jeg sluttet, er som grunnen til mange andre her inne! tenkte d ville vært greit å se hvordan kroppen min var uten hormon tilsetting. Har gått på p-pillen i nærmere 5 år! Var d grunn nok? :-?
-ida- Skrevet 4. februar 2004 #5 Skrevet 4. februar 2004 Jeg fikk tilbake mensen etter tre mnd da jeg sluttet med den sist.
Gjest Nuske77 Skrevet 9. februar 2004 #6 Skrevet 9. februar 2004 Jeg har sluttet med p - pillen i perioder. Bare brukt pillen når jeg her hatt behov for det (les: i forhold). Jeg har alltid fått mensen rett etter pilleslutt, bare vært snakk om noen dager. Så har den kommet igjen etter ca 4 uker og syklusen har vært "normal" med en gang... Tydelig at det er variasjoner ja, men egentlig ikke så rart heller, det er jo ingen som reagerer likt på hormontilskudd.....
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2004 #7 Skrevet 9. februar 2004 Jeg måtte også vente på mensen i ukesvis etter p-pilleslutt, så lenge at jeg faktisk tok en test for å være helt sikker på at den skulle komme tilbake... Syns du kan ta en test jeg, for å være helt på den sikre siden, aldri moro å gå og grunne... Har også slutta med p-piller i flere perioder fordi kroppen min ikke har det så godt med dem, men alltid begynt på igjen... K
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2004 #8 Skrevet 9. februar 2004 Ja jeg testa meg i dag med clearblue Den var negativ, så nå er jeg rmelig lettet :blunke: Så kanskje nå når nervene ikke er på høykant så kommer mensen:) Takk for goe råd!!! klem lilje
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå