AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #21 Skrevet 3. juni 2012 Skal ut å fly 11.06, hva er sjangsen for at det er streik da? Første ferie på 9 år, hadde vært typisk om den ble spolert av dette...
Anglofil Skrevet 3. juni 2012 #22 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Vel, det er 1-1,5 time venting, men ferien blir ikke spolert av den grunn. Jeg synes det gikk veldig fint i dag på Gardermoen, selv om et er litt kjedelig. Med den rette innstillingen og et smil om munnen klarer man det meste. Brukte selv litt over 1 time før jeg var gjennom. Jeg har forøvrig hatt en veldig lang dag fordi jeg kom hjem fra Kreta i natt, så det hadde ikke akkurat blitt veldig mye søvn på meg, men allikevel: jeg synes egentlig at køen fram til sikkerhetskontrollen gikk mye bedre enn forventet. Møtte opp klokken 12.00 siden flyet gikk 15.00. Beregn to timer til køen, så er man sikker på at man ikke kommer for sent til flyet. Mvh Yvonne Endret 3. juni 2012 av Yvonne
ninuska_ Skrevet 3. juni 2012 #23 Skrevet 3. juni 2012 Jeg håper at streiken blir avblåst snart. Jeg hadde ikke vært bekymret om jeg skulle reise alene, men det blir litt verre med alle forsinkelser og kø med et kjæledyr
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #24 Skrevet 3. juni 2012 Skal ut å fly 11.06, hva er sjangsen for at det er streik da? Første ferie på 9 år, hadde vært typisk om den ble spolert av dette... Føler meg nesten 100% sikker på at denne streiken er slutt til da. Men neste helg kan det bli streik i avinor, da er man like langt. Vel, det er 1-1,5 time venting, men ferien blir ikke spolert av den grunn. Jeg synes det gikk veldig fint i dag på Gardermoen, selv om et er litt kjedelig. Med den rette innstillingen og et smil om munnen klarer man det meste. Brukte selv litt over 1 time før jeg var gjennom. Jeg har forøvrig hatt en veldig lang dag fordi jeg kom hjem fra Kreta i natt, så det hadde ikke akkurat blitt veldig mye søvn på meg, men allikevel: jeg synes egentlig at køen fram til sikkerhetskontrollen gikk mye bedre enn forventet. Møtte opp klokken 12.00 siden flyet gikk 15.00. Beregn to timer til køen, så er man sikker på at man ikke kommer for sent til flyet. Mvh Yvonne Er ikke så lett å beregne 2-3 timer når den første bussen/toget kommer til flyplassen halvannen time før flighten... De burde sette opp nattbusser slik omstendighetene er. Det blir litt vel slitsomt å komme kvelden før, når man har program dagen etter. Kjipt å sitte våken en hel natt på Gardermoen, og så sovne på teateret når man kommer frem. Jeg lurer forresten på hva de gjør når streiken trappes opp, må man begynne å stå i kø utendørs da? Så ut til at terminalen var helt full allerede i morges. Og det må jo også bli fullt innenfor sikkerhetskontrollen til slutt?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #25 Skrevet 3. juni 2012 Det er rart det der med streik og psykologi. Veldig mange streiker ville nesten ikke blitt merket, om folk ikke hadde visst om dem - og fått panikk. Se bare hva som skjer hvis media forteller at det kan bli tomt for kefir i butikkene. Folk stormer butikken og tømmer hyllene for kefir, selv om de ellers aldri kjøper produktet. Men tanken på at man plutselig ikke kan få tak i det, fører til hamstring. Og se nå på denne streiken på flyplassene. Ta ut halvparten av vekterne i streik, og plutselig er køen 20 ganger så lang. Bare fordi folk får beskjed om å møte tidlig, de får panikk og møter tiiiidlig. 2 timer kø når det er 7 sluser åpne, hva er det for noe tull? Hadde ikke folk visst om streiken, hadde alle møtt til vanlig tid, og kanskje brukt noen få minutter lenger tid enn vanlig.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #26 Skrevet 3. juni 2012 Vent litt, må bare lete frem krystallkula her...
Anglofil Skrevet 3. juni 2012 #27 Skrevet 3. juni 2012 Føler meg nesten 100% sikker på at denne streiken er slutt til da. Men neste helg kan det bli streik i avinor, da er man like langt. Er ikke så lett å beregne 2-3 timer når den første bussen/toget kommer til flyplassen halvannen time før flighten... De burde sette opp nattbusser slik omstendighetene er. Det blir litt vel slitsomt å komme kvelden før, når man har program dagen etter. Kjipt å sitte våken en hel natt på Gardermoen, og så sovne på teateret når man kommer frem. Jeg lurer forresten på hva de gjør når streiken trappes opp, må man begynne å stå i kø utendørs da? Så ut til at terminalen var helt full allerede i morges. Og det må jo også bli fullt innenfor sikkerhetskontrollen til slutt? Vel, verden er ikke rettferdig, dessverre. Det var rimelig kjipt for meg også fordi jeg kom med et fly om natta og fikk nesten ikke sovet før jeg måtte være på Gardermoen. Det var ikke spesielt kult for meg heller da jeg reiste med RyanAir t/r London og oppdaget at jeg måtte reise til flyplassen med siste tog som var der rundt 1-2-tida på natta fordi mitt fly gikk 7 eller 6 om morgenen. De står forøvrig i kø som går i "slynger", og jeg sto i kø helt fra andre enden av flyplassen, nesten helt ut av terminalen. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #28 Skrevet 3. juni 2012 Det hadde faktisk vært et mye smartere tiltak av flyplassen å si at grunnet streiken, får ingen lov å gå gjennom sikkerhetskontrollen mer enn la oss si 1,5 timer før avgang. Eneste grunnen til at køene blir så enormt lange, er at folk skal gjennom mange timer før. Når alle som skal fly fra klokken 6-12 plutselig innfinner seg samtidig, er det ikke rart det blir kø.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #29 Skrevet 3. juni 2012 Vel, verden er ikke rettferdig, dessverre. Det var rimelig kjipt for meg også fordi jeg kom med et fly om natta og fikk nesten ikke sovet før jeg måtte være på Gardermoen. Det var ikke spesielt kult for meg heller da jeg reiste med RyanAir t/r London og oppdaget at jeg måtte reise til flyplassen med siste tog som var der rundt 1-2-tida på natta fordi mitt fly gikk 7 eller 6 om morgenen. De står forøvrig i kø som går i "slynger", og jeg sto i kø helt fra andre enden av flyplassen, nesten helt ut av terminalen. Mvh Yvonne Jeg leste om et utdrikningslag av jenter som lagde "god stemning" i køen med å synge og danse. Jeg tror jeg hadde klikket hvis jeg havnet oppe i noe sånt etter et par timer i kø uten rømningsveier.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #30 Skrevet 3. juni 2012 Webcamera fra Gardermoen, ser nå ikke så jævlig ut. Det var verre i sikerhetskontrollen da jeg fløy i fjor enn akkurat dette. http://www.osl.no/osl/omoss/_presse/_webkamera
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #31 Skrevet 3. juni 2012 Jeg fikk sms fra Norwegian(utenlandsflygnng) om å møte opp i god tid. Innsjekken åpner ikke før 2 timer før avgang, så jeg møter 2 timer før avgang. Imorgen(mandag) skal visstnok enda flere vektere tas ut i streik, så jeg tror man bare må smøre seg med tålmodighet. De sier jo selv at de fleste flygningene har gått som planlagt nettopp fordi folk møter opp tidlig.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #32 Skrevet 3. juni 2012 Jeg fikk sms fra Norwegian(utenlandsflygnng) om å møte opp i god tid. Innsjekken åpner ikke før 2 timer før avgang, så jeg møter 2 timer før avgang. Imorgen(mandag) skal visstnok enda flere vektere tas ut i streik, så jeg tror man bare må smøre seg med tålmodighet. De sier jo selv at de fleste flygningene har gått som planlagt nettopp fordi folk møter opp tidlig. På osl.no står det at vektere på garermoen ikke blir tatt ut i streik på mandag.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #33 Skrevet 3. juni 2012 På osl.no står det at vektere på garermoen ikke blir tatt ut i streik på mandag. Fra onsdag skal de trappe opp på Gardermoen. Forhåpentligvis er streiken slutt innen da.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #34 Skrevet 3. juni 2012 Ja, herregud, skal de la de streike i 1-2 uker til, liksom? Folk blir sure og lei lenge før den tid. Streiken er bare drit, gi folka det de har krav på, ferdig med det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå