Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge tror dere streiken som har rammet diverse flyplasser kommer til å vare? :sur:

http://www. vg.no/reise/artikkel.php?artid=10053837

(fjern mellomrommet mellom . og vg)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge tror dere streiken som har rammet diverse flyplasser kommer til å vare? :sur:

http://www. vg.no/reise/artikkel.php?artid=10053837

(fjern mellomrommet mellom . og vg)

Streiken har ikke rammet enda, men det kan bli vekterstreik fra i morgen. Da blir det kaos, men neppe lenge før den må avsluttes. Jeg synes forresten det virker litt rart at det skal bli så lange køer fordi man etter sigende bare kan ha to sluser åpne i sikkerhetskontrollen. De gangene jeg har reist har det stort sett vært 4-6 sluser åpne, og man har vært gjennom på 5 minutter.

PS - hvorfor lager du ikke ordentlig link?

Skrevet

Sikkert fordi hun er ny. TS, for å sette inn trykkbar link trykker du på ikonet ved siden av smilefjeset i svarboksen.

Håper det ikke varer altfor lenge, kommer nok til å bryte ut i morgen. Husker sist det var streik på Gardemoen.. Mange som fikk ferien sin i vasken den gang..

Skrevet

Gjelder det bare de som skal dra fra Gardemoen eller gjelder det også fly som flyr inn?

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fordi hun er ny. TS, for å sette inn trykkbar link trykker du på ikonet ved siden av smilefjeset i svarboksen.

Den blir klikkbar også om hun bare limer den rett inn. Det jeg stusset på var hvorfor hun faktisk bevisst la inn en feil i linken så den ikke skulle bli klikkbar.

Gjelder det bare de som skal dra fra Gardemoen eller gjelder det også fly som flyr inn?

I utgangspunktet bare fly ut, men etter en stund vil det jo bli færre fly inn når flyene blir stående fast på Gardermoen. Så det vil nok ikke vare lenge før flyplassen blir helt stengt. Men jeg tror ikke streiken kommer så langt, hvis det i det hele tatt blir streik.

Skrevet (endret)

Flere andre flyplasser streiker også. Ikke fryktelig mange, men nok til at det merkes. Det streikes også i Bergen, Stavanger, Tromsø og Trondheim. Her bør man også møte opp i god tid.

Jeg tror forøvrig streiken er over i morgen hvis den i det hele tatt begynner.

Endret av Aeternitas
Gjest Kaxxy
Skrevet

Lurer også på hvor mange dager det varer ca om det begynner i morgen.. Ikke mer enn en uke, vel? :O

Skrevet

Skal reise på søndag! Redd for at hele reisen skal gå i vasken.. Kan ikke noen komme med noen betryggende ord? :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

To uker tro?

Ærlig talt, det er det ingen som vet.

Skrevet

Tok sjansen å bestilte på lørdag fra vigra. (;

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble streiken mindre omfattende enn den kunne ha blitt, men det kan igjen føre til at den kan vare lengre. Nå oppfordrer de folk til å møte i ekstra god tid, hva nå det måtte bety. Vi som har morgenfly har jo begrensede muligheter til å komme lenge i forveien, om vi da ikke skal overnatte. Men det er vel heller ikke noe poeng, hvis sikkerhetskontrollen er stengt om natten. Jeg frykter at "alle" som har morgenfly kommer til å prøve å komme seg med den første bussen eller det første toget. Og så blir det mer kaos enn det behøver å bli. Jeg håper de klarer å sluse folk inn i ulike køer etter hvor god eller dårlig tid de har. Jeg har ikke mulighet til å komme dit mer enn to timer før avgangen, og da er det kjedelig om man må stå i kø bak hauger av folk som har 3-4 timer på seg. Kan vi drømme om at flybussen og flytoget setter opp tidlige ekstraavganger så man kan komme seg dit før?

Skrevet

Vi skal til syden om 10 dager.. Håper ikke streiken ødelegger noe for oss! :kjefte:

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder den streiken til de som flyr inn til Gardermoen også?

Jeg studerer i England og til uka skal jeg fly med hele flyttelasset tilbake til Norge etter å ha bodd der i to år...

Skrevet

Håper den ikke varer lenge, skal ut å fly neste uke. Har ikke tid til forsinkelser...

• Liker 2
Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Skal reise på søndag! Redd for at hele reisen skal gå i vasken.. Kan ikke noen komme med noen betryggende ord? :sjenert:

Kurslederen min sa idag at det var tatt ut 100 stk på Gardermoen og noen av deltakerne nevnte 30 fra Tromsø. De sikkerhetskontrollørene som ikke er organisert er i alle fall ikke tatt ut i streik, så du kommer deg nok avgårde så lenge du møter opp i gooood tid! :)

Skrevet

Kurslederen min sa idag at det var tatt ut 100 stk på Gardermoen og noen av deltakerne nevnte 30 fra Tromsø. De sikkerhetskontrollørene som ikke er organisert er i alle fall ikke tatt ut i streik, så du kommer deg nok avgårde så lenge du møter opp i gooood tid! :)

Ååååå...Takk skal du ha :klemmer: Har fulgt litt med på dette med streik på gardermoen.. har ikke den lille klumpen i magen.. hurra for at det gikk bedre enn forventet :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Det blir vanskeligst for oss som skal fly tidlig på morgenen. Nå møter jo alle tidlig, også de som skal fly senere. Så da blir det lange køer av folk som skal fly kl 7, 8, 9 og 10. Helt unødvendig, det hadde antagelig gått ganske normalt om alle hadde møtt til vanlig tid. De som skal med senere fly blir stående i veien for oss som skal med et tidlig.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor lenge i forveien man kan sjekke inn på Norwegians automater eller i skranke? Det er jo liten hjelp i å møte flere timer før hvis man ikke får sjekket inn.

AnonymBruker
Skrevet

Til uka må flere flyplasser i distriktene stenge, og det blir enda lengre køer på Gardermoen. Da begynner det vel å lukte enten tvungen lønnsnemnd eller økt press på partene for en frivillig løsning. Men var det noen som følte seg trygge for reisen sin, så kan de glemme det. Neste helg utløper nemlig fristen for Avinor sine forhandlinger, der rasles det allerede med sablene og meldes om stor streikefare. Spennende å se om den første streiken rekker å slutte før den andre starter. De reiseglade er en veldig populær gruppe å holde som gisler.

AnonymBruker
Skrevet

les på osl.no.

Nå er det KAOS. 2 timer kø i sikkerhetskontollen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...