AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #21 Skrevet 30. mai 2012 jeg for min del synes det er greit sånn det er med registrering. kan hende hun søkte noe på google å så kom kg opp? uansett internett bruket til ditt barn.er det du som må styre .det er ikke KG eller andre internettsteder sin oppgave.
hakunamatata Skrevet 30. mai 2012 #22 Skrevet 30. mai 2012 Hvorfor snakker du ikke med datteren din da? Å nekte henne adgang hit og dit vil ikke hjelpe å beskytte henne, det finnes tusenvis av sider og du kan ikke holde styr på alt ting. KG er vel heller ikke det skumleste stedet hun kan vanke. Fortell datteren din heller hva hun må se opp for på nettet.
Karmosin Skrevet 30. mai 2012 #23 Skrevet 30. mai 2012 Når man googler noe på norsk er Kvinneguidens forum vanligvis et av de første treffene, uansett hva man lurer på... så hvis en 13-åring lurer på hva som helst fra oppskrift på muffins til hvordan man klager på en fæl lærer til jeg vet neimen ikke hva de kan lete etter, er sjansen stor for at de ender opp her. Fordi dette er et stort og aktivt forum hvor brukerne spør om det de ikke vet, og svarer om det de kan noe om (eller tror de kan noe om, da). "Mye grums og skummelt" høres ut som det samme tankesettet vi finner hos heimfødinger som tror Oslo er det rene helvete fordi vi har en håndfull narkiser på et busstopp. Ta en titt rundt, så finner du ut hva som faktisk er her. Det enkle tiltaket er forøvrig at foreldre selv sørger for at ungene deres har tillit til dem og er åpne overfor dem, at foreldrene forklarer ungene hva de skal være på vakt overfor og at ungene forteller foreldrene om det når de har kommet ut for noe de ikke var komfortable med. Jenta kan jo sitte på skolen eller biblioteket og chatte med svin på Facebook, hun kan for den sakens skyld komme hjem gravid med en annen trettenåring uten noensinne å ha vært ute etter klokka ni om kvelden... Man kan ikke sette inn noen automatikk på alt de skal unngå, og KG er ærlig talt omtrent så vanilla som internetten blir. 1
Citron Skrevet 30. mai 2012 #24 Skrevet 30. mai 2012 Haha, så søtt. Hvis hun havnet/fant KG og har eventuelt en bruker her så er det vel fordi din datter har noe på hjertet hun lurer på, men har lyst til å være anonym på. Syntes KG har mange fine svar og du kan "snakke" med folk som du ikke kjenner eller se andres synspunkter. Snakk med henne om det og fortell henne at hun må være OBS for pedofile etc. men la henne fortsatt være på KG for mange andre grunner.
SmallTalk Skrevet 30. mai 2012 #26 Skrevet 30. mai 2012 Jeg ser ikke helt hvorfor KG skal være det store å bekymre seg for? Det finnes da langt værre sider å være på for en 13-åring...
Papirbit Skrevet 30. mai 2012 #27 Skrevet 30. mai 2012 Pedofile på en kvinneside? du burde heller bekymre deg for pedofile på typiske barnesider.. I tilegg så syns jeg at du skal ta en prat med datteren din om at folk på nettet er anonyme,selv om de kan virker som din bestevenn, og at det kan være hvem som helst bak brukenavnet, og at man aldri aldri skal møte noen fra nettet alene.
Lilac Skrevet 30. mai 2012 #28 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Altså, generelt er en 13 åring smart nok til å forstå hva som er lurt og ikke på nettsider. Jeg syns du burde snakke med henne om det. Selvom 13 åringer blir lett påvirket så er det ikke noen meninger som er USUNNE for dem... Edit: Okei, jeg leste bare første innlegget her, men nå som jeg har lest alt så går det opp for meg at du er ALTFOR overbeskyttene mot dattern din. Fint du passer på, men forbud mot libresse.no? Det er jo bare om menstrasjon, som er naturlig og som mange jenter får før 13 års alderen tilogmed. Så den syns jeg er drøy.... Endret 30. mai 2012 av Lilac 1
PurpleRain Skrevet 30. mai 2012 #29 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Hva er galt med libresse.no? Det er jo "laget" for unge i den alderen? Er det ikke bedre at hun henger der enn her? Endret 30. mai 2012 av PurpleRain 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #30 Skrevet 30. mai 2012 libresse.no har hun alt forbud mot Jeg synes du overdriver litt? Var selv bruker av libresse.no da jeg var 13-14. Ikke noe farlig med det.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #31 Skrevet 30. mai 2012 du høres hysterisk ut,libresse er ikke noe galt med. kan være hun lurer på noe og. og der er et sted å spørre. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #32 Skrevet 30. mai 2012 Kjære vene, blokker siden da, så hun ikke kommer inn. Får da være grenser for hysteri.
OhSerendipity Skrevet 30. mai 2012 #33 Skrevet 30. mai 2012 Jeg har hengt på KG, libresse.no, diskusjon.no osv. så lenge jeg kan huske, og jeg vil da påstå at det gikk fint med meg Hun kommer hit sikkert bare for å få svar på ting hun lurer på, men ikke tør å spørre om. Det er fullstendig harmløst, spør du meg. Det finnes så evig mange verre sider for 13-åringer enn KG! 2
waco Skrevet 30. mai 2012 #34 Skrevet 30. mai 2012 Hun har forbudt datteren sin og være på kvinneguiden... Ingen som skjønner at det er tøys?
OhSerendipity Skrevet 30. mai 2012 #35 Skrevet 30. mai 2012 Hun har forbudt datteren sin og være på kvinneguiden... Ingen som skjønner at det er tøys? Hysteriske mødre er ikke akkurat sjeldne, så det er ikke nødvendigvis tull. I så fall må det være tidenes kjedeligste trolletråd.
Gjest Hannee Skrevet 30. mai 2012 #36 Skrevet 30. mai 2012 Jeg synes du bør snakke med datteren din om det er noe hun lurer på eller trenger informasjon om. Kanskje du kommer en god vei med en god dialog.
Katniss Skrevet 30. mai 2012 #37 Skrevet 30. mai 2012 Husker jeg var aktivt medlem av vgd (vg's diskusjonsforum) da jeg var 12. Jeg skrev lange innlegg om politikk, krig og fred. Også spurte jeg om leksehjelp da.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #38 Skrevet 30. mai 2012 Jeg er på KG og er rundt 15 år gammel. Har aldri vært et problem for min del iaf :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #39 Skrevet 30. mai 2012 Eh, er du seriøs nå? Det er da foreldrenes ansvar å sikre barnas PC-og internettbruk. Jeg tror du skal bekymre deg for MYE verre sider enn KG. Eller så kan du ta ansvar for ditt eget barn, slik man skal gjøre. Det finnes vel langt verre medier på nett. Jeg nevner tilfeldigvis FB.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #40 Skrevet 30. mai 2012 Det jeg mente er at det blir lettere for kvinneguiden å vite at det er den person og alder. Er Usikker med facebook da jeg ikke bruker det, men mobil skulle vel være ganske sikkert? Uansett sikrere enn det er nå med å være her. Datteren min får heller ikke bruke facebook uansett. Fikk ikke ordentlig snakket med henne i går da det ble for sent, men skal snakke med henne i dag når hun kommer hjem og høre litt mer. Forhåpentligvis så var det kun en tilfeldighet. KG får aldri telefonnr mitt! Jeg er da anonym på nett! For ikke å snakke om lekkasjer som det har vært fra andre forum på deres brukere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå