Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)

cypress

Anbefalte innlegg

Vi må nok ta en liten prat om forventninger og samarbeid og sånt ja... Han tar det bare som en selvfølge at han skal kunne reise ut på søndagene (hobbygreier), og at jeg har A alene. Normalt gjør det meg ingenting, jeg koser meg masse med henne, men når jeg er sliten er det skikkelig dritt. Og han stikker jo med bilen også, så jeg er stuck til nærområdet/dit jeg kan reise med buss. Det plager meg også litt at det virker som han skal kunne fortsette med å reise bort hver søndag etter at babyen kommer, og at jeg da skal bli sittende med en baby og en 2,5 åring. Det kan jeg se for meg er mer slitsomt enn han innbiller seg, så der må jeg bare sette ned foten.

Jeg ringte forresten til Rikshospitalet i dag for å høre hvordan det går med fødeplassen min, siden jeg fortsatt ikke har fått noe i posten. Jeg fikk beskjed om at jeg har fått plass på Ullevål som jeg ville, og er satt opp på ultralyd 22. mars. Deilig at det er i orden i hvert fall!

Er ikke akkurat motivert på jobben om dagen.... Sitter bare og leser blogger og surrer. Ikke bra. Må ta meg sammen, så jeg ikke havner helt bakpå her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du må la han være litt mer alene (uten bil) med A framover sånn at han ser hvor mye det faktisk krever..? ;) Og låne en baby eller noe :fnise:

Kjenner til det der med å være ukonsentrert :daane: Lister meg tilbake på jobb... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, de der mannfolka altså, må jo ha alt inn med teskje, syns det er rart at de ikke er mer oppmerksom på sine omgivelser. Jeg er veldig spent på hvordan det blir med min mann, nå er jo han vant til å disponere fritiden sin akkurat som han vil, gjøre det han vil når han vil you know. Det vil jo være slutt på de tidene når det kommer en baby i hus. Jeg var rimelig dårlig og out of it tidligere i graviditeten, og da måtte jeg fortelle han at jeg trengte hjelp til ditt og datt. Syns det er rart at de ikke kan se det selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns det mulighet å diskutere det at dere tar en dag hver i helgen å stå opp med A, og at annenhver søndag får dere egentid, dvs annenhver søndag kan han drive med hobby, og annenhver kan du disponere noen tider for deg selv. Da får han også se hvordan det er å være alene med henne, og evt nestemann også. Mammaer må bli flinkere å ta egentid, sier jeg selv som ikke er så flink til det, men er ett av målene mine i år så godt det lar seg gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda... hørtes ikke ut som din kjære helt greier å sette seg inn i din situasjon :roll: Dere bør nok prøve å prate sammen om forventninger og samarbeid, som du skriver, og det kan kanskje være greit å være litt rolig før man begynner den praten. V-mannen gnåler hvertfall om "måten" jeg sier ting på innimellom. Han hører bedre etter hvis det sies på en grei måte som ikke blir for masete og som "legger skyld", eller hva jeg skal si... At man heller sier noe sånt som "Jeg føler meg utrolig sliten når jeg må være hjemme hele søndagen, og jeg bekymrer meg for hvordan det vil bli med en baby i tillegg".

Også kan det nok være lurt at du er flink til å ta litt tid alene for deg selv også! Slik at mannen din får kjenne litt på kroppen selv hvordan det er å være hjemme i mange timer med A. V-mannen har blitt tvunget ut i å ha hele dager med M alene fordi jeg innimellom jobber helg fra 09.30 til 22.00. Så heldigvis har min kjære fått full forståelse for at man kan bli veldig sliten.

Vi har til vanlig "delte helger", men ingen faste dager. Deler det etter hva slags planer den enkelte har. Men en får sove lenge lørdag, og den andre søndag.

Håper dere finner en løsning :klem:

Og grattis med fødeplass på Ullevål :jepp:

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter!

Vi hadde en liten prat i går, (ironisk nok på initiativ fra mannen fordi han syns vi har litt lite sex om dagen!! :rolleyes: ) og det var greit å få luftet litt tanker. Jeg begrenset meg til dagens situasjon i denne omgang, og forsøkte å få han til å forstå hvor sliten jeg blir noen ganger. Jeg får ta bekymringene om hvordan det skal bli når babyen kommer etter hvert...

Jeg tror han skønte litt av det jeg sa, selv om han først prøvde seg på den "Jeg blir også sliten noen ganger altså! Men da bare tar jeg meg sammen!!" Da sa jeg at det kan man faktisk ikke sammenligne, man blir sliten på en HELT annen måte, en slags zombielignende tilstand, der man ikke bare kan klapse seg litt på kinnene, og ta seg sammen! Jeg tror det sank inn etter hvert...

Jeg er forøvrig HELT enig med dere i at jeg må bli flinkere til å ta egentid! Bare komme meg ut og la han være alene med A! Men da må jeg jo finne på noe å gjøre, og jeg vet ikke hva det skal være?!!? Jeg merker at jeg er blitt skikkelig kjerring, på det der, jeg har jo ikke noe å finne på!! Jeg gidder jo ikke dra på cafe en søndag og sitte der bare for å være borte heller! Jeg må få meg en hobby! Hva kan man gjøre på søndager egentlig? Jeg har selvfølgelig venninner jeg kan besøke da, men det har vært lite av det i det siste, pga barn og sånt selvfølgelig. Kom gjerne med tips til hva man kan finne på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kombinerer cafe og utstilling av noe slag? Sjekke ut nye og gamle museum, kunst osv.

Fotografere, gå tur og nyte friheten :nigo:

Tur i marka f eks.

Svømming (og cafe :lol: )

Kino midt på dagen! (og cafe etterpå :ler: )

Yoga er kanskje vanskelig å få til på en søndag..

Trene! (for så å gå på cafe) Min absolutte favoritt om dagen.

Jeg er litt glad i å sitte uten barn på kafe om dagen kjenner jeg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere fikk pratet sammen, selv om det var mannen som tok det opp grunnet noe helt annet. rart det der, at energi, overskudd og sex henger sammen :fnise:

Trening er også min egentid :trene: Og da jeg bodde i byen kunne jeg gjerne rusle for litt småshopping/titting i butikker... Men trives også kjempegodt med et nykjøpt blad/bok og en deilig kopp kaffe alene på cafe, evt i en park om sommeren. :jepp:

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trening burde jo være et åpenbart valg. Det er bare det at jeg har vært så smart at jeg meldte meg ut av treningssenteret fordi vi har så bra tilbud på jobb. Jeg kommer meg jo inn der også i helgen, det føles bare litt rart å reise på jobb utelukkende for å trene. Men det sitter bare i hodet mitt antagelig. Jeg vet om mange andre som gjør det.

I kveld har jeg i hvert fall fri!! Er på vei til venninnekveld nå, det blir hyggelig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likt som deg. Bør absolutt bli bedre på å ta egentid, men hva skal man finne på??

Følger med i spenning på flere gode forslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du har fått fødeplass og ordinær ul :) Godt at alt er i orden.

Jeg tror vi rett og slett må si fra til mennene våre hver gang. Jeg snakket med mannen min etter å ha lest det du skrev så tok jeg det opp med mannen og han mener jeg må si det hver gang jeg trenger avlastning, hvis ikke regner han med at formen er fin. Så da får jeg gjøre det da, selv om jeg nesten opplever det litt som masing.. Men ok.. ;) Kanskje mannen din tenker det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre at dere har fått snakket ut litt om at du blir sliten når han stikker på sine hobbygreier :jepp: Forstår deg veldig godt i den situasjonen og har selv en gubbe hjemme som har litt for mye hobbyvirksomhet etter min smak.

Så fint at du har fått på plass fødested og ordinær UL :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Huff, for en grublekveld.. Jeg snakket med min søster i går, og etter den samtalen skjønte jeg at mannen og jeg nok har større problemer med forholdet enn jeg har ønsket å innse.... Ønsker ikke å gå i detalj her, men dette er definitivt noe jeg må sette meg ned med han og ta en lang og hard prat om. Han er på reise nå, og kommer hjem i morgen, så jeg har heldigvis noen timer for meg selv til å forberede meg. Ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg hater sånne samtaler, jeg har så lett for å bli alt for emosjonell, og så glemmer jeg ting jeg hadde planlagt å si. Så nå sitter jeg og skriver en liten huskelapp. Æsj, gruer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( det var ikke godt å høre...men om du blir emosjonell er det fordi du virkelig bryr deg og vil ordne opp i det.

Stor klem :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...