Gå til innhold

P-pille bivikninger :S

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på p-pillene Yasminelle i 6 mnd - ingen alvorlige fysiske/psykiske bivirkninger :D (annet enn nedsatt sexlyst... som i og for seg er ganske alvorlig når jeg tenker meg om :P)

Merket ikke at jeg gikk på p-piller jeg!

Tok 1 mnd pause for å se om jeg merket noe forbedring av sexlysten, sånn bare for å sjekke.

Har nå begynt på p-piller igjen (samme merke) på lørdag. Etter dette har jeg hatt konstant hodepine og vært sykt deppa, og føler meg ikke som meg selv på noen slags måte! Verken fysisk eller psykisk :S

Kan det vere p-pillene? Litt rart at jeg plutselig skal på bivirkninger nå, er det ikke? Eller er det bare tilfeldig?

Noen råd ang. den nedsatte sexlysten? :( Tror kanskje p-pillene har litt å si (den ble ikke normal bare på 1 mnd, men jeg følte den ble litt bedre.. dog, det kan være noe jeg inbiller meg det og).

Jente, 23, singel (om det har noe å si.. hehe)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk på p-pillene Yasminelle i 6 mnd - ingen alvorlige fysiske/psykiske bivirkninger :D (annet enn nedsatt sexlyst... som i og for seg er ganske alvorlig når jeg tenker meg om :P)

Merket ikke at jeg gikk på p-piller jeg!

Tok 1 mnd pause for å se om jeg merket noe forbedring av sexlysten, sånn bare for å sjekke.

Har nå begynt på p-piller igjen (samme merke) på lørdag. Etter dette har jeg hatt konstant hodepine og vært sykt deppa, og føler meg ikke som meg selv på noen slags måte! Verken fysisk eller psykisk :S

Kan det vere p-pillene? Litt rart at jeg plutselig skal på bivirkninger nå, er det ikke? Eller er det bare tilfeldig?

Noen råd ang. den nedsatte sexlysten? :( Tror kanskje p-pillene har litt å si (den ble ikke normal bare på 1 mnd, men jeg følte den ble litt bedre.. dog, det kan være noe jeg inbiller meg det og).

Jente, 23, singel (om det har noe å si.. hehe)

Siden du slutter på p-pillene en måned er hormonene ute av kroppen. Og når du da starter opp igjen må igjen kroppen vende seg til p-pillene, det er vanligst å være plaget med bivirkninger de første tre månedene. Så da har du lært at det er lite lurt å slutte på p-piller for så å begynne igjen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg hadde absolutt ingen bivirkninger sist gang jeg begynte... er det så tilfeldig om man får det eller ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg hadde absolutt ingen bivirkninger sist gang jeg begynte... er det så tilfeldig om man får det eller ikke?

Kroppen trenger ikke reagere likt hver gang. Første gang du startet var kanskje kroppen din mer stabil iforhold til sin naturlige hormonproduksjon, og nå som du akkurat hadde slutter er det ikke unormalt at de naturlige hormonene er helt på tur. Og da kanskje det førte til at du reagerte annerledes nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...