Gå til innhold

Avocado mot kviser og urenheter :)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker avocado, så spiser gjerne en bit hver dag. jeg bare skjærer av en bit rett av avocadoen og spiser, når jeg kommer til nøtta, å bare skjærer jeg rundt, og tar av en ring uten å ta ut nøtta.

Etter ca 2 ukeR så oppdaget jeg at huden i ansiktet er mer hydrert, den er ikke tørr som den ofte har vært, og den har fått en fin frisk glød og glans. Så sluttet jeg å spise avocado fordi vi dro på hytta og avocadoene mine ble igjen hjemme :( På den uka gikk huden min litt mer tilbake til slik den var, og små kviser kom igjen. Så kom jeg hjem igjen og begynte å spise avocado igjen, og huden min ble kjempefin etter noen dager!

Jeg har lest at avocado er fullt av sunt fett som er bra for hud og hår, og det kan jeg si at det også er :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye spiser du daglig? :) Spiser du den alene eller med noe annet til?

Gjest happy_me
Skrevet

Takk for godt tips, det skal jeg jammen prøve!

Har du et sunt kosthold ellers? Og trener jevnlig? :)

Jeg lurer også på hvor mye du spiser av det daglig :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere :)

Jeg trener og spiser sint, men det har likevel ikke stoppet de ekle kvisene fra å komme. Både små og store, hudormer og større kviser.

Men etter at jeg begynte å spise avocadoen hver dag, så hr huden blitt mye bedre føler jeg, mye jevnere. Jeg kan til og med ta en og annen bit med sjokolade uten at kvisene spruter ut, etter det med avocadoen! Jeg vet mange forskere sier at sukker og kviser ikke henger sammen, men jo.. Det gjør de.

Jeg skjærer den på langs, ca 1-2 cm BREDE skiver, bare skjærer rett ned. Etterhvert kommer jeg bortover til nøtta, og da bare skjærer jeg rundt nøtta og tar skiven av mens nøtta forblir i avocadoen, da holder den seg fersk så lenge den får beholde nøtta si! :)

Jeg spiser den uten noe, jeg elsker smaken av avocado, men jeg ser ikke for meg at det skal skade virknignen om dere har litt sitron på feks, mange liker jo det.

Husk å ta av skinnet! :) :)

AnonymBruker
Skrevet
:ler: spiser sunt, ikke sint!
Skrevet

Spiser også avokado, det er utrolig sunt, og veldig mettende! Men husk at det heller ikke er sunt å spise for mye av den. Selv om det er sunt fett, inneholder den masse kalorier. Og hvis en ikke for brent av seg overflødige kalorier så vil du legge på deg fortere. Så selv om det er sunt fett er det ikke bare å pøse på :)

Alt med måte, også når det gjelder frukt og grønnsaker

AnonymBruker
Skrevet

Spiser også avokado, det er utrolig sunt, og veldig mettende! Men husk at det heller ikke er sunt å spise for mye av den. Selv om det er sunt fett, inneholder den masse kalorier. Og hvis en ikke for brent av seg overflødige kalorier så vil du legge på deg fortere. Så selv om det er sunt fett er det ikke bare å pøse på :)

Alt med måte, også når det gjelder frukt og grønnsaker

Nettopp, derfor holder det med en 1-2cm bred skive, og ikke halve om gangen :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker avocado, så spiser gjerne en bit hver dag. jeg bare skjærer av en bit rett av avocadoen og spiser, når jeg kommer til nøtta, å bare skjærer jeg rundt, og tar av en ring uten å ta ut nøtta.

Etter ca 2 ukeR så oppdaget jeg at huden i ansiktet er mer hydrert, den er ikke tørr som den ofte har vært, og den har fått en fin frisk glød og glans. Så sluttet jeg å spise avocado fordi vi dro på hytta og avocadoene mine ble igjen hjemme :( På den uka gikk huden min litt mer tilbake til slik den var, og små kviser kom igjen. Så kom jeg hjem igjen og begynte å spise avocado igjen, og huden min ble kjempefin etter noen dager!

Jeg har lest at avocado er fullt av sunt fett som er bra for hud og hår, og det kan jeg si at det også er :)

du kan mose avokado til ansiktsmaske. Stenen kan du plante, så får du en plante

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min daglige dose tran har samme effekten på meg.

AnonymBruker
Skrevet

Begynte først å spise avocado for 3-4 mnd siden, og de siste to mnd har jeg hatt mer kviser enn noen gang før siden jeg var fjortis.

Så for meg funker det vertfall ikke.

Men avocado er godt da, og sunt for mye annet. Så for all del spis det ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...