Gå til innhold

Når tømmer dere oppvaskmaskinen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dagen etter?

Med en gang den har slått seg av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg gidder - som regel en kort stund etter den er ferdig, eller på morgenen, da vi ofte lar den gå på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meridius

Med en gang når jeg ser at den er ferdig. Har den ikke på om natta på grunn av brannfare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten med en gang eller når jeg gidder. Gidder jeg ikke når den er ferdig, slår jeg den av og åpner døren litt på gløtt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang når jeg ser at den er ferdig. Har den ikke på om natta på grunn av brannfare.

Men er ikke glass og asjetter våte da? Hvis du tar det rett etter at den er ferdig? Eller tar du ut hyllene slik at de tørker litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meridius

Men er ikke glass og asjetter våte da? Hvis du tar det rett etter at den er ferdig? Eller tar du ut hyllene slik at de tørker litt?

Maskinen tørker alt først, så det er ikke vått :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten med en gang eller når jeg gidder. Gidder jeg ikke når den er ferdig, slår jeg den av og åpner døren litt på gløtt.

Hvorfor på gløtt? For at det ikke skal bli damp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meridius

Hvorfor på gløtt? For at det ikke skal bli damp?

For at det skal kjøles ned og tørke. Tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mannen som gjør, ikke min favorittoppgave. :popcorn: Han tar den så snart den har stått og tørket litt, så slipper vi rot ved at ny oppvask hoper seg opp på benken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Jeg setter som regel på maskinen rett etter middag hver dag. Så lar jeg maskinen gå også åpner jeg den på gløtt så den får luftet seg og "fordampet" så tar jeg det ut med en gang jeg står opp dagen etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker ut skuffene når maskinen er ferdig, og setter på plass når det er tørt.

Har noen dumme kopper med stett som samler vann, derfor lar jeg den stå litt først. Evt så må jeg tørke koppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den har stått å fått kjøle seg. Enten noen timer etter den er ferdig eller dagen etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar det når jeg gidder. Om det så er med en gang eller om det er neste dag.

Har aldri på oppvaskmaskinen når jeg ikke er hjemme eller når jeg sover pga brannfare så normalt sett så blir den ikke stående så lenge før jeg tar det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det er nedkjølt nok så setter jeg det inn rimelig raskt. Liker å ha det ryddig, og siden vi er to er det greit og holde det rimelig strøkent omkring oss.

Begge to er like flinke med å sette inn og ta ut :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så snart det er nedkjølt tømmer vi den. Da kan ny oppvask settes rett inn, og jeg slipper rot på kjøkkenbenken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg

- trenger noe derfra.

- skal sette inn noe skittent.

- får ånden over meg.

Omtrent i den rekkefølgen. Blir jo ikke akkurat stående å tilrote noe bak lukket luke?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å gjøre det, så det blir som regel ikke gjort før benken er full av kopper som skal settes inni igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...