Gå til innhold

Hvordan tenker DU positivt?

Fremhevede innlegg

Gjest Samsungg
Skrevet

Hvordan tenker du positivt? Har hørt flere metoder for å begynne å tenke mer positivt. Et eksempel er å skrive på en lapp 5 positive ting som har skjedd i løpet av en dag.

Jeg syns det et viktig å tenke positivt. Kan selvom slite litt med det. Så derfor spør jeg deg: hva gjør DU for å holde deg mer positiv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bakepia
Skrevet

Skriver ned på et ark positive ting som har skjedd i løpet av dagen! :)

Skrevet

Jeg gjør ingen øvelser, det bare kommer automatisk. Har hatt en del tøffe hindere i livet som har ført til at jeg har blitt et relativt positivt menneske. Ellers hadde jeg ikke taklet hverdagen.

Skrevet (endret)

Jeg gjør ingen øvelser, det bare kommer automatisk. Har hatt en del tøffe hindere i livet som har ført til at jeg har blitt et relativt positivt menneske. Ellers hadde jeg ikke taklet hverdagen.

Deler denne! Jeg gjør heller ingen øvelser men har lært meg å se ting i perspektiv, dessuten har jeg erfart at ting som regel ordner seg. Dessuten har jeg liten "mental sukkertøypose", der jeg kan trekke opp ting å glede seg over, når jeg trenger det!

Dessuten er jeg nok ganske optimistisk av natur.

Endret av Havbris
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid bare vært en positiv person i grunn. Og når ting ikke alltid går som jeg skulle ønske, så prøver jeg å se de positive sidene ved hendelense. Som for eksempel at eksen min var utro mot meg, men om han ikke hadde vært det hadde jeg aldri møtt min nåværende mann :)

Eller som at jeg har blitt syk så kan ikke være med på resaturantbesøk = sparer penger og kan ha en koselig kveld med meg selv. (kanskje litt dårlig eksempel men..)

For meg kommer det automatisk, og gjør ingenting for å tenke positivt, men vil tro at om man prøver å se det positive i alt det negative så vil man til slutt bli en mer positiv person :)

Gjest Bakepia
Skrevet

Så dere er positive av natur? Det er bra :) det er kanskje en innstilling man bare automatisk har bestemt seg for å ha. Jeg er sånn som dere, men kan noen ganger være litt negativ.. :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg har en dagbok hvor jeg skriver ned utelukkende FINE ting som har skjedd!

Ikke "jeg var på jobb" - men mer "så en fyr med kjempesøte øyne"

Dessuten vrir jeg ALT til det positive. I dag rota jeg bort nøklene hos en venninnw og fikk heelt angst. I steden for å tenke "nå må jeg skifte lås og det koster penger og jeg er blakk og tenk om noen kanskje noen bryter seg inn og stjeler noe!" så tenkte jeg "da sover jeg på sofaen til venninna og så kan vi ha venninnekveld"

Og jammen dukka nøklene opp, så jeg er glad jeg ikke sløste energien på å angste!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg blir generelt meir positiv når eg har positive personar rundt meg, og når eg opplever positive ting. Om eg har negative personar rundt meg som trekkjer meg mer ned enn opp, følar eg meg meir negativ, sur og irritert over små ting.

Det er viktig å ha gode menneske rundt seg. Menneske ein setje pris på, og likar å vere saman med. Og ein må gjere ting ein likar å gjere. Oppleve noko fint. Ein må bort frå alle dei grusomme fæle tinga som finnast i verda.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen tips til oss som er negative av natur?

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen tips til oss som er negative av natur?

Eg trur at det kan vere vanskeleg å snu den negative tankegangen berre slik. Det må skje noko stort i livet som booster dei negative haldningane først. Å bli forelska til dømes.

AnonymBruker
Skrevet

Positive haldningane* skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet

Eg trur at det kan vere vanskeleg å snu den negative tankegangen berre slik. Det må skje noko stort i livet som booster dei negative haldningane først. Å bli forelska til dømes.

Det er ikke så lenge siden jeg ble forelsket. Men der hvor han ser muligheter, ser jeg hindringer. Han tenker positivt, jeg responderer med alt jeg synes er negativt med det og det forslaget. Hvordan snu dette? Jeg har det bra ellers, har bare en tendens til å se det negative ved ting.

Skrevet

Med det jeg har kommet over tidligere i livet, er det ikke vanskelig å se lyst på livet nå :)

Selv nå, når jeg sitter her med halvveis kjærlighetssorg og føler meg som et skadeskutt dyr, reiser jeg meg opp om morgenen med en innstilling om at denne dagen skal bli bra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at en liten takkebønn på kvelden kan gjøre mye godt. Om man ikke tror på noe spesielt, så kan man jo takke moder jord, eller takke alle menneskene rundt seg?

Jeg pleier å si noe slikt som... takk for den fine dagen i dag, og at alt gikk bra på møtet i dag. Takk for at du passer på alle de som jeg er glade i, og takk for alle mulighetene som du har gitt meg. Selv om toget ble forsinket og jeg gjorde den dummeste tingen... så er det greit. For jeg har det godt allikevel. Så pass på meg og gi meg styrke til å komme igjennom det jeg skal videre. - Også går jeg igjennom dagen og tenker igjennom det som har skjedd. Som regel finner jeg ut at det jeg har gruet for gikk bedre enn forventet.

Og det tror jeg på. Det er noe med selve bønnen som setter ting i perspektiv når dagen er omme, og som får en til å verdsette det man har og det verden gir en. Og utav det kommer en mer positiv innstilling, tror jeg... :)

• Liker 1
Gjest Bakepia
Skrevet

Jeg tror at en liten takkebønn på kvelden kan gjøre mye godt. Om man ikke tror på noe spesielt, så kan man jo takke moder jord, eller takke alle menneskene rundt seg?

Jeg pleier å si noe slikt som... takk for den fine dagen i dag, og at alt gikk bra på møtet i dag. Takk for at du passer på alle de som jeg er glade i, og takk for alle mulighetene som du har gitt meg. Selv om toget ble forsinket og jeg gjorde den dummeste tingen... så er det greit. For jeg har det godt allikevel. Så pass på meg og gi meg styrke til å komme igjennom det jeg skal videre. - Også går jeg igjennom dagen og tenker igjennom det som har skjedd. Som regel finner jeg ut at det jeg har gruet for gikk bedre enn forventet.

Og det tror jeg på. Det er noe med selve bønnen som setter ting i perspektiv når dagen er omme, og som får en til å verdsette det man har og det verden gir en. Og utav det kommer en mer positiv innstilling, tror jeg... :)

Hørtes ut som en utrolig fin ting å gjøre :)

Gjest Bakepia
Skrevet (endret)

Lest alle sammen - blir inspirert av tankegangen deres :):sol:

Endret av Bakepia
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg er nok negativ av natur. Jeg bekymrer meg konstant over absolutt alt. Er samboer fem min sen fra jobb, sjekker jeg om det har vært noen ulykker på veien. Jeg sjekker alltid nødutganger på fly og hoteller osv.

Men, jeg forsøker å tenke positivt. Og så er jeg så utrolig heldig at jeg har møtt min rake motsetning som alltid sier: pytt, det ordner seg, jenta mi! :) Føler dette over mange år har smittet gradvis over på meg. Og så er jeg nok litt som Tonje og Havbris. Om nå ting ikke skulle ordne seg, har jeg alltids opplevd noe verre, så jeg setter meg ikke ned og griner for at ting går imot meg. Det er kanskje noe som kommer med årene?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som alltid er negativ! Det påvirker ikke meg eller måten jeg tenker på, men er rimelig irriterende :)

Hun ble for eksempel sammen med en fyr i høst, men hvor bedre det gikk med dem hvor mer negativt tenkte hun, og hvor mer lei seg ble hun.. Endte jo slik det måtte, forholdet ente. Noe som igjen da førte til at hun ble enda mer negativ, hun ser ikke at hun selv var skyld i at det ble slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...