Gå til innhold

Skadet fortann!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd å bleke en skadet fortann?

jeg som liten datt og slo tanna mi i en sofakant og nå blir den bare styggere og styggere med årene, tannlegen har sagt at den må slipes helt ned og få på skallfaset. men er det noen som har skade på tannen og som har prøvd å bleke den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eluveitie
Skrevet

Bleking skader jo tennene, så jeg hadde ikke turt å prøve å bleke en skadet tann. Men hva har tannlegen sagt om bleking av den tanna, har du spurt?

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at den er rotfylt, hvis den ble så skadet?

I såfall kan man bleke den fra innsiden (og det er ikke skadelig).

Skrevet

Sier at det ikke går ann å bleke en skadet tann, men bare lurte om noen hadde prøvd og gjøre det, og høre om det hadde noe virkning på dem. vet at det skader det også, men ikke særlig pent å gå med den tanna! :P

Skrevet

nei, den er ikke rotfylt, fordi når det skjedde ble det ikke synlig skader, de har først kommet nå de siste åra, og den blir bare verre og verre.

Skrevet

Minstejenta mi ramlet for noen år siden og slo løs begge fortennene, den ene måtte rotfylles. Den tanna som er rotfylt er nå bittelitte grann mørkere enn den andre. Tannlegen sa at hvis den blir mørkere så går det an å borre opp bak og legge inn bleking. Denne blekinga skal taes ut igjen etter ei stund. Og den er ikke skadelig for tanna.

Men, tror jeg ville ha oppsøkt tannlege hadde jeg vært deg. Det at den tanna som ble skadet nå begynner å bli misfarget kan tyde på at nervene/rota er skadet.

Skrevet

Ja jeg vet at den er skadet.

tannlegen har sett på den de, og sier at det ikke er noe å gjøre, at jeg bare må la den være, å heller kanskje gjøre noe senere med den, om den blir enda verre. selv om jeg alt syntes den er grusom. det som er er at så lenge den bare er skadet, blir den gulere og folk som ikke har kjennskap til skaden vil sikkert tro jeg har dårlig tannhygiene. selv om alle de andre tennene er flotte og hvite.. :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...