Armitage Skrevet 30. mai 2012 #22 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Er det virkelig slik at dere menn foretrekker spreke jenter? Da mener jeg ikke slike fitnessjenter, men sånne som trener mye. Sykler og springer osv. I så fall hvorfor foretrekker dere dem? Jeg skjønner ikke helt poenget. Skal ikke mannen være fysisk overlegen liksom? Selv ser jeg ganske bra ut og er ganske tynn (nei, jeg er ikke selvgod), til tross for at jeg nesten aldri trener. Jeg har derimot et par venninner som har ganske mye mer "kjøtt" på kroppen enn meg, men som likevel er populære blandt gutta. Disse har dog bedre kondisjon enn meg og trener mye mer enn meg. Hører ofte at menn vil ha "sportye" jenter, men skjønner ikke hvorfor. Er det virkelig ikke nok at vi er tynne og ser bra ut? Er det ikke det som teller da? Bare fordi du er tynn, så betyr det ikke at du er sunn. Det er vel hovedsaklig det guttene som liker sportye jenter ser etter. Og ikke minst en som deler de samme interessene for aktive fritidssysler. Om du er tynn, men bare liker å shoppe eller å sitte hjemme så er dette kanskje uinteressant for en gutt som liker fjellturer og telting. Forøvrig så teller vel ikke bare utseendet. Du må jo ha noe mer å tilby enn bare det. Det skjønner du vel? Endret 30. mai 2012 av Armitage 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #23 Skrevet 30. mai 2012 Selv ser jeg ganske bra ut og er ganske tynn (nei, jeg er ikke selvgod), til tross for at jeg nesten aldri trener. Jeg har derimot et par venninner som har ganske mye mer "kjøtt" på kroppen enn meg, men som likevel er populære blandt gutta. Disse har dog bedre kondisjon enn meg og trener mye mer enn meg. Hører ofte at menn vil ha "sportye" jenter, men skjønner ikke hvorfor. Er det virkelig ikke nok at vi er tynne og ser bra ut? Er det ikke det som teller da? Det er da bare positivt å ha kjøtt på kroppen, fett derimot.. Dersom du er tynn men aldri trener, er du nok "tynnfeit". Du ser tynn ut, men særlig sunn er ikke kroppen din. Du burde prøve å bytte ut fettet med muskler 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #24 Skrevet 30. mai 2012 Personlig synes jeg modellkropper egentlig er ganske utiltalende. De ser jo så skjøre ut at man lurer på om de egentlig er brukandes til noe annet enn pynt.. Men så har jeg vel aldri helt skjønt hvorfor jenter går rundt å er redde for muskler heller da. Det må være noe de har innbilt seg selv, for jeg kjenner ingen menn som har sagt at det er det de foretrekker... 2
Gjest Madelene1 Skrevet 30. mai 2012 #25 Skrevet 30. mai 2012 Du e'kke den skarpeste kniven, er du vel? Unødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #26 Skrevet 30. mai 2012 Kanskje fordi en veltrent kropp SER veldig bra ut. og ikke minst så vet man at helsa til jenta ikke er på randen til og svikte.. det er jo ikke særlig sexy og puste og pese som en gris i hver minste oppoverbakke man går, er det? 3
Cannavaro Skrevet 30. mai 2012 #27 Skrevet 30. mai 2012 Jeg syns at kvinner som trener og er sporty er flott. De tar som regel et bevisst valg om å ta vare på egen helse og holde seg i form. Derfor legger jeg i "det å trene" også noe mer ; altså et aktivt valg om å velge en livsstil som kan bidra til å ha god helse lenger. Det gir resultater over tid å trene, og det gir overskudd. Man kan sågar trene av flere grunner, og det er individuelt. Jeg har tro på en sporty livsstil og jeg liker holdningen til de som trener, det sier også noe om selvdisiplin. Det kan også fortelle at man kanskje er strukturert og jobber målbevisst. Slik sett kan det fortelle mye om en person dersom man trener. Derimot bannlyser jeg ikke mennesker som ikke vil trene, det er jo opp til hver enkelt. Samtidig er det mange kvinner som ser flotte ut uten nevneverdig med trening. Man kan være glad i andre aktiviteter foruten akkurat fysisk fostring. Tenker man i perspektivet så vet man ganske sikkert at man møter aldersommen bedre rustet dersom man trener litt regelmessig. Man kan unngå en rekke sykdommer og helseplager og holder seg lengre frisk og opparbeider bra immunforsvar. Spreke jenter er derfor bare flott, og fint er det om man har noen å dele interessen med. Jeg vil ikke nevne tema trening og vekt fordi det er opp til hver enkelt å finne egen trivselsvekt. Allikevel må vi nok innrømme at man føler seg kanskje mer "fit" når man trener - enn motsatt. Resultater man får gjennom trening kan også påvirke personlighet på en positiv måte og man får mulig en annen utstråling som kan ha positiv effekt på det annet kjønn. 1
Steinar40 Skrevet 30. mai 2012 #28 Skrevet 30. mai 2012 Så en kvinne skal ikke være i bedre form enn en mann, sprekere, sterkere ( forhold til vekt og høyde osv ) og strammere enn mannen? Det som menes? Det må være helt opp til henne selv (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig)
Steinar40 Skrevet 30. mai 2012 #29 Skrevet 30. mai 2012 Alle trenger å trene. Ellers forfaller kroppen og helsa. Trene kan være at man regelmessig går seg en tur. Man trenger ikke å trene noe mer aktivt enn det. Men å bare sitte pall på ræva er selvfølgelig aldri bra.
Castamere Skrevet 30. mai 2012 #30 Skrevet 30. mai 2012 Jeg stiller egentlig ingen krav til et voldsomt aktivitetsnivå fra en partner da jeg tidvis selv nok er litt for lite aktiv. Men det er viktig for meg at en potensiell kjæreste er i god nok form, og interessert i å være med på diverse fysiske aktiviteter utendørs, spesielt om sommerhalvåret. Jeg er også litt opptatt av hva jeg pakker i meg uten at jeg er en helsefreak. Min eks var, selv om hun var slank, en slask som pakket i seg enorme mengder usunn dritt nesten hver eneste dag uten å bevege seg noe. "Jeg har stor forbrenning, jeg kan spise hva jeg vil", var hennes unnskyldning. At en slik livsstil går ut over andre ting enn bare hvor slank man er gikk aldri opp for henne. Det var i hvert fall en turn-off for min del.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #31 Skrevet 30. mai 2012 Jeg har gått mange år uten å trene, og har vært slank og nokså sunn likevel. Har gått mye, likt meg i sog og mark, spist nokså sunt (med årene mest hjemmelagd, variert med mye grønnsaker) og er heldig med helsa. Men etter hvert ser jeg jo forfallet likevel, holdningen blir dårligere, magen dvaskere, cellulittene flere og det kan bli tiltak å gå langt eller i bratt terreng. Det siste halve året har jeg jogget flere ganger i uka, og merker at jeg får mer energi, bedre humør, mye bedre utholdenhet (nå kan jeg løpe mange kilometer i strekk!) og bedre holdning. Rompa har blitt strammere, jeg har fått muskler i beina osv, uten at det er sååå synlig i forhold til hvordan jeg så ut før. Tror jeg har fått mer positiv utstråling, ser i hvert fall den forskjellen på andre jeg kjenner som har gått fra å være "late" til å trene. Nå er ikke jeg en person jeg tenker på som "sporty", jeg hater å snakke om sport, jeg liker å trene alene og jeg har noen uvaner jeg trives med som festrøyking o.l.. Men trening har i hvert fall tilført livet mitt noe veldig bra, og jeg kommer til å fortsette (og utvide med styrketrening). At jeg blir sterkere enn en eventuell kjæreste tviler jeg sterkt på, jeg trener ikke for å bli kjempesterk og vil også ha en normalt aktiv mann. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #32 Skrevet 30. mai 2012 Det er da bare positivt å ha kjøtt på kroppen, fett derimot.. Dersom du er tynn men aldri trener, er du nok "tynnfeit". Du ser tynn ut, men særlig sunn er ikke kroppen din. Du burde prøve å bytte ut fettet med muskler Det er så dumt begrep det der. Tynnfeit. Man er ikke feit selv om man har fett på kroppen vet du. Det skal faktisk være der. Noe av det styggeste jeg ser er jenter uten fett på kroppen, synlig six pack og muskler. Merkelig nok bare de som har selvtillit nok til å komme bort å sla av en prat på gymmen også når jeg heller kunne tenkt meg å snakke med de jente med mer normal fysikk selv om jeg egentlig ikke er så jævla nøye på det. Litt trening er bra og jeg ser helst at de holder seg i form, men det betyr ikke at de skal sitte 5 dager i uka på gymmen å pumpe etterfulgt av kardio økter da. De kan trene litt, og gå turer å holde seg aktive på den måten, men denne fitnesskulturen jenter holder på med i dag er ingenting å oppfordre til. er veltrent selv, så jeg høres sikkert dobbeltmoralsk ut, men jeg trener faktisk ikke så mye siden jeg ikke trenger å trene sykelig mye for å få en fin og veltrent atletisk fysikk som gutt.
Gjest Gagaen Skrevet 30. mai 2012 #33 Skrevet 30. mai 2012 Min teori ; det har med selvtillit , glød og friskhet å gjøre Jenter (og gutter) som gir faen i seg sjøl er vel ikke noe særlig tiltrekkende ...
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #34 Skrevet 30. mai 2012 Wanna bet? pøh, vi menn er født fysisk overlegne, trenger ikke en gang jobbe for å overgå dere.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #35 Skrevet 30. mai 2012 pøh, vi menn er født fysisk overlegne, trenger ikke en gang jobbe for å overgå dere. Nei, selv ølmagen deres slår vår gravidmage anyday, og vi har en baby inni der. 2
Steinar40 Skrevet 30. mai 2012 #36 Skrevet 30. mai 2012 Nei, selv ølmagen deres slår vår gravidmage anyday, og vi har en baby inni der.
Børil Skrevet 31. mai 2012 #37 Skrevet 31. mai 2012 Trente jenter er bedre i sengen, vet du - styrke, spenst, bevegelighet, utholdenhet... Neida. Det er vel heller sånn at menn som trener selv vil ha damer som trener fordi de vil være sammen med noen som deler deres syn på kropp, helse og sunnhet. Hvis du ser på "samliv og relasjoner"-forumet her inne, så ser du jo at trening og sunnhet (og for så vidt kosthold) er noe par krangler om hvis de har for forskjellige meninger om det.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #38 Skrevet 31. mai 2012 Det er så dumt begrep det der. Tynnfeit. Man er ikke feit selv om man har fett på kroppen vet du. Det skal faktisk være der. Noe av det styggeste jeg ser er jenter uten fett på kroppen, synlig six pack og muskler. Merkelig nok bare de som har selvtillit nok til å komme bort å sla av en prat på gymmen også når jeg heller kunne tenkt meg å snakke med de jente med mer normal fysikk selv om jeg egentlig ikke er så jævla nøye på det. Litt trening er bra og jeg ser helst at de holder seg i form, men det betyr ikke at de skal sitte 5 dager i uka på gymmen å pumpe etterfulgt av kardio økter da. De kan trene litt, og gå turer å holde seg aktive på den måten, men denne fitnesskulturen jenter holder på med i dag er ingenting å oppfordre til. er veltrent selv, så jeg høres sikkert dobbeltmoralsk ut, men jeg trener faktisk ikke så mye siden jeg ikke trenger å trene sykelig mye for å få en fin og veltrent atletisk fysikk som gutt. Tynnfeir handler om å ha det usunne fettet man får fra iskrem og snop rundt innvollene. Handler ikke noe om hvor "rippet" man er for underhudsfett. 2
Gjest .-L-. Skrevet 31. mai 2012 #39 Skrevet 31. mai 2012 De er opptatt av helsen sin og å ta vare på kroppen sin. Er bare bra det 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå