Emy Skrevet 2. februar 2004 #1 Skrevet 2. februar 2004 Kan dere fortelle litt om hvorfor dere velger å leie eller kjøpe kjole ? Ja, jeg er forholdsvis ny her inne.
Cajsa Skrevet 2. februar 2004 #2 Skrevet 2. februar 2004 Jeg skal få kjolen min sydd av en syerske som har jobbet i brudesalong. Da havner jeg antagelig på en pris som er et sted mellom kjøpe- og leiepris. Dessuten får jeg akkurat den kjolen jeg vil ha.
jea Skrevet 2. februar 2004 #3 Skrevet 2. februar 2004 jeg valgte å kjøpe kjole fordi jeg vil att bare jeg skal bruke kjolen jeg valgte...Og det er nesten rimligere å kjøpe enn å leie..
Alida Skrevet 2. februar 2004 #4 Skrevet 2. februar 2004 Jeg skal leie min kjole. Var innstilt på å kjøpe kjole, men da damen på Kristins sa at Drømmekjolen var en leiekjole, var det ikke noe å tenke på. Vet at det er mange som synes det er fint å ha kjolen hengende slik at man kan ta den fram og drømme seg vekk i årene som kommer. Men jeg får kose meg med minnene og bilder istedenfor. Å dra til utlandet for å kjøpe kjole er ikke noe alternativ for meg , og å kjøpe kjole på internett tar jeg ikke sjansen på.
Gjest MrsL Skrevet 2. februar 2004 #5 Skrevet 2. februar 2004 Jeg kjøpte kjolen min fordi jeg fikk en god pris for den. Billigere enn å leie og da kan jeg kanskje få solgt den etterpå og kansje få igjen noen kroner. (og ikke noe mas nå om at det bare er snakk om småpenger i forhold til det vi må ut med) :blunke:
Lullu Skrevet 2. februar 2004 #6 Skrevet 2. februar 2004 Jeg har kjøpt kjole (dvs. bestilt....). Har ikke blitt anbefalt å leie kjole. Min venninne leide kjole i fjor, og utover kvelden merket hun at gammel svettelukt kom frem...... Kjolen var selvsagt renset på forhånd, men dette er ikke en grundig nok jobb for å fjerne kroppslukt. Gjelder sikkert ikke alle kjoler, så det er ikke meniningen så skremme dere som har bestemt dere for leie...... (En av dere skrev det at drømmekjolen kun var til utleie. Har du sjekket nettet? Godt mulig samme kjole i samme str. kan kjøpes billigere i utlandet, eller bestilles over nettet. Bare et tips altså! :D ) I.o.m. at jeg HÅPER på å få solgt kjolen, så blir det like greit å kjøpe. Jeg skal også til Danmark for hente den, og betaler kun 6 500,- for en kjole som her koster 12 000,-
Jeanine Skrevet 2. februar 2004 #7 Skrevet 2. februar 2004 Jeg hadde først tenkt å leie drømmekjolen min, men da jeg fant den på internett til samme pris som jeg måtte betale i leie så har jeg heller bestilt den der fra (fra bridsave.com i USA). Kjolen ville i Norge kostet 15000, mens nå får jeg både kjole og underskjørt til 8000 kr. Og da har ingen brukt den før meg! :D Jeg håper også på å få solgt den etterpå slik at jeg da totalt sett ikke har brukt allverdens penger på kjole. Jeg har ingen betenkeligheter med å bestille fra de jeg har bestilt fra og har enda ikke hørt om noen som har dårlig erfaring med dem. Jeg har hittil fått kjempe service og kjolen skal etter planen være i hus ca tre måneder før bryllupet. Da har jeg tid til forsinkelser og også finne andre alternativer dersom noe skulle skje.
Gjest Muslingen Skrevet 2. februar 2004 #8 Skrevet 2. februar 2004 Min mor skal betale for brudekjolen min. Jeg spurte henne om jeg skulle leie eller kjøpe. Og hun svarte kjøpe. Grunnen er visst at hun ikke vil at jeg skal ha andres lykke på meg. Hun er litt "overtroisk". Men jeg vil iallefall beholde kjolen min, som et kjært og dyrebart minne.
@shygirl@ Skrevet 3. februar 2004 #9 Skrevet 3. februar 2004 Jeg har kjøpt kjole... Å leie har egentlig aldri vært noe alternativ, både fordi det ikke er noen steder her jeg bor å leie (litt tungvint å sende att og fram flere tusen mil) og fordi prisen på leie og kjøpe vanligvis ikke er så vanvittig langt fra hverandre....
Gjest Tex Skrevet 3. februar 2004 #10 Skrevet 3. februar 2004 Jeg har kjøpt kjole. i utgangspunktet var det også meningen. Men jeg ar innstilt på å finne drømmekjolen først, og så siden vurdere leie eller kjøp. Jeg har innimellom klare bridezillatendenser, og fant fort ut at å leie kjole ikke var noe alternativ for meg. Jeg ville ha kjolen hengede i skapet mitt i god tid, ferdig tilpasset og klar til å tas på..... Så min kjole har hengt hos mamma siden august, skinnende flott og perfekt tilpasset. Skulle jeg endre meg skal mamma sy den til. Dessuten har jeg ei datter på ti år som var med da jeg valgte kjole, og hun er veldig bestemt på at hun skal ha den en dag..... Og salg etterpå er HELT uaktuellt. Når min kjære mann kan ha DVD`er for titusenvis av kroner liggende kan jeg ta vare på brudekjolen min...
Augustbrud02 Skrevet 3. februar 2004 #11 Skrevet 3. februar 2004 Jeg valgte å leie kjole, fordi jeg følte at jeg hadde litt større valgmulighet enn ved å kjøpe kjole. Skulle jeg ha kjøpt kjolen min, hadde det kostet med mye mer enn ved å leie den. I tillegg hadde jeg aldri hatt samvittighet til å selge den etterpå, og dermed hadde den blitt en enorm utgift for meg... Og det tok vi oss ikke råd til.
Tari Skrevet 3. februar 2004 #12 Skrevet 3. februar 2004 Jeg kjøpte kjolen min fordi jeg ikke orker tanken på at andre skal ha brukt den før meg. Men, jeg var jo heldig og fikk min til 6000. Men kjolen jeg egentlig skulle bestille kostet 12000, så jeg er glad jeg ventet litt
camie Skrevet 3. februar 2004 #13 Skrevet 3. februar 2004 Man gifter seg som oftest.... bare en gang i livet og da ville jeg ha en kjole som bare var min. Det er svindyrt å leie så det var totalt uaktuelt å slenge pengene "ut i det store intet", så jeg kjøpte min kjole fra Bridesave til ca. 6000 (halve prisen av hva den koster i norge) Og den kjolen er bare min, min, miiiiiin!!!!
zmurfette Skrevet 3. februar 2004 #14 Skrevet 3. februar 2004 Fadderen min er klesdesigner og syr kjolen min. Som bryllupsgave :D .
Emy Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #15 Skrevet 3. februar 2004 Blir nok å kjøpe for min del. Hmmmm, å oppdage utpå kvelden at det lukter av kjolen som ble nevnt over her er bare helt skrekken!
Aelwyn Skrevet 3. februar 2004 #16 Skrevet 3. februar 2004 Jeg kjøper på ebay! Fant drømmekjolen der jeg, og til den rimelige prisen er det ingen tvil! :D
Ingeborg Skrevet 3. februar 2004 #17 Skrevet 3. februar 2004 Jeg har kjøpt, men det var ingen selvfølge - før jeg fant drømmekjolen min, og den var leid ut noen ganger før, sånn at jeg fikk en STOR rabatt for å kjøpe den.
Augustbrud02 Skrevet 3. februar 2004 #18 Skrevet 3. februar 2004 Min venninne leide kjole i fjor' date=' og utover kvelden merket hun at gammel svettelukt kom frem...... Kjolen var selvsagt renset på forhånd, men dette er ikke en grundig nok jobb for å fjerne kroppslukt. Gjelder sikkert ikke alle kjoler, så det er ikke meniningen så skremme dere som har bestemt dere for leie...... [/quote'] Dette har jeg aldri hørt at noen andre har opplevd, så jeg tror ikke dette er noe utbredt problem akkurat. Isåfall bør man få prisavslag... det var iallfall ikke noe problem med min kjole.... Så dette er nok ikke noe man trenger å engste seg for.
Amelie Skrevet 3. februar 2004 #19 Skrevet 3. februar 2004 Jeg er ganske følsom i forhold til brukte ting. Det er derfor helt bevisst at jeg har kjøpt kjole, framfor å bruke en som har "opplevd" andre bryllup. Høres kanskje merkelig ut for utenforstående, men en helt logisk tankegang for min del! Har ikke bestemt meg for om jeg skal selge kjolen etterpå, får se ann hvor glad jeg blir i den (og da er vel sjansene ganske store for at den blir hengende i klesskapet mitt) :blunke:
HanneB Skrevet 4. februar 2004 #20 Skrevet 4. februar 2004 Jeg har kjøpt kjole - hadde egentlig bestemt meg for å leie, men da jeg er ganske høy 175, var problemet at mange av leiekjolene hadde sørgekant etter forrige brud (nederst) ... og disse er vanskelig å få bort ...og ettersom jeg prøvde kom også tanken på at jeg ville ha en kjole som bare jeg hadde brukt før......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå