Gå til innhold

Vi prøver! ;)


Nyx88

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært en ivrig leser på prøverdagbøkene her inne de siste mnd, er det endelig min tur til å lage min egen prøverdagbok. :rodmer:

Litt om meg:

Jeg er 23år gammel, bosatt i Trøndelag sammen med min kommende ektemann på 25år. Vi skal gifte oss i sommer, og planen var egentlig å vente med prøvinga til bryllupet var overstått. Men nå har vi altså tyvstartet litt.

Jeg har IKM om 6 dager og synest dette er veldig spennende. Jeg er ikke sikker på om vi traff EL denne mnd da jeg egentlig er veldig usikker på når den var. Det gjenstår bare å se ! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Så hyggelig at dere titter innom! :) Og gratulerer med to blå til deg Mala!! :)

Etter å ha tatt flere negative tester dukket TR opp i dag! 2 uker på overtid! Nå er jeg litt forvirret, veldig usikker på når jeg har hatt eggløsning denne mnd! Var ganske sikker på at jeg hadde det ca 24mai, da jeg spottet litt denne dagen og hadde den typiske "stikkingen" i magen, men da måtte jeg i såfall hatt en veeeeldig lang luteralfase denne mnd :-p

Spørst om syklusen fortsatt er litt ustabil etter p-pilleslutt i januar! Jeg har også hatt en svært stressende eksamensperiode, så det kan også ha påvirket. Håper bare eg ikke må vente like lenge neste syklus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Synd tanta dukka opp, og så unødvendig at det skulle gå to uker over tiden!

Skal ikke se bort fra at både p-pilleslutt og en stressende periode spiller inn når syklusen har vært litt på bærtur!

Nå er det vel bare å satse alt rundt neste EL og krysse fingrene frem mot IKM

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg til neste PP! Vi koser oss med prøvingen og med vår lille hemmelighet om at vi faktisk prøver :)

Nå har jeg investert i Clearblue fertilitetsmonitor! Ble tipset om denne da jeg har lang og uregelmessig syklus. Har aldri vært noen klokke, men hadde vel en gjennomsnittlig syklus på ca 5uker før jeg startet med P-piller. Jeg føler nå et behov for å få en oversikt over syklusen min og håper at monitoren kan hjelpe meg med dette :) Noen som har erfaringer med den kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke erfaringer med fertilitetsmonitoren selv, men det er sikkert ikke dumt å prøve det ut når syklusene ikke er stabile :)

God helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg er også fersk prøver! :) Er nysgjerrig på fertilitetsmonitor, så blir spennende å høre dine erfaringer med den! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Spennende å endelig være prøver ja ! :D

Så jeg vil følge deg, og fertilitetsmonitoren din! Har vurdert selv å kjøpe en, men venter ett par pp før jeg invisterer i den evnt..

Er selv i pp2, og håper spira allerede sitter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med flere som titter innom :) Håper vi alle lykkes fort!

Så langt trives jeg veldig godt med fertilitetsmonitoren min. I dag på 12.dag i syklusen har østrogennivået mitt steget og jeg er for første gang på 2. nivå (av 3.nivåer) på "fertilitetsstigen". Ergo nærmer eggløsningen og "maksimal fertilitet" seg :) Dette tyder i såfall på en litt kortere syklus denne pp enn forige pp :hoppendeglad: Jeg vet ikke når IKM er før jeg har hatt eggløsning, kjenner at jeg gleder meg til å ha en dato å forholde meg til. Når er IKM hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Jeg har ikm om 1 uke.. spennende å se om noe har blitt til en spire. Har lovd meg selv å ikke teste før evnt 2dager etter ikm... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i starten av pp1 og har ikke ikm før rundt 24. juli. Høres jo supert ut med en fertilitetsmonitor som gir beskjed når man er mest fruktbar! :jepp: særlig når man ikke har helt forutsigbare sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende, Roseduft :) Krysser fingrene for deg! Du er flink dersom du klarer å vente til to dager over med å teste deg. Det hadde ikke jeg klart!

Det er veldig greit med den monitoren! Har ikke skjedd noe mer ennå, men jeg venter i spenning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Den koster over tusen kroner den monitoren, ikke sant? Føler du den er verdt pengene? Jeg tenker selv på å kjøpe en da jeg aldri har hatt regelmessig mens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har sagt noe her nå ser jeg... Er travelt opptatt med å forberede bryllupet som snart skal stå. :-) MEN ting har skjedd: JEG ER GRAVID!! Etter to tester i går som viste en svak linje, kjøpte jeg en digital test i dag, og da lyste "GRAVID 1-2" mot meg :) Så nå krysser jeg fingrene for at alt skal gå bra. :-)

Jeg hadde virkelig ikke troen på at det skulle gå denne mnd, da jeg ikke en gang fikk maksimal fertilitet på monitoren, og da var det også ganske tilfeldig når vi hoppet i høyet. Jeg har til og med drukket vin i bryllup de to siste helgene.. Livredd for at det skal ha hatt noe å si.. :-(

Jeg syntest det var gøy med monitor. Nå rakk jeg ikke bruke den så mye, som sagt fikk jeg ikke utslag på maksimal fertilitet, men bare det å få vite når jeg hadde høy fertilitet hjalp tydeligvis :) Jeg kjøpte den faktisk brukt, og fikk den da for under halvparten av det den koster ny :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye!! Kjempeheldig. Krysser fingrene for at alt går bra :)

Hvor kjøpte du den brukt? På finn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :bolledeig: Har kjøpt den brukt på finn ;-)

Ja, har hatt symptomer siden starten av uken. Jeg visste det nesten før jeg testet i går. Brystene mine er som to såre steiner, kan ikke ligge på magen en gang... I tillegg må jeg tisse mye oftere enn tidligere. Har også vært veldig trøtt og slapp, men trodde det kunne skyldes allergimedisinen.. Kan jeg fortsatt ta den mon tro? Noen som vet?

Endret av Nyx88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...