AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Jeg ringte nettopp til en trafikkskole og spurte etter kjøretime. De fikk navnet mitt og fødselsdatoen min, og sa at de skulle kontakte meg fortløpende... Damen sa hun ikke kunne love noe, men skulle se hva hun fikk gjøre. Noen her inne som har begynt så seint med kjøretimer? Jeg har allerede kjørt litt bil, kan liksom å løse bilen og kjøre fremover, hehe. Har litt problemer med det å svinge av og skifte gir, jeg kan heller ikke å rygge. Problemet er at min mor vil ikke kjøre med meg før jeg får tatt noen kjøretimer og min far er så mye bortreist, dermed får jeg ikke kjørt noe særlig med han. Krysser fingrene for at jeg får kjøretimer!! Bare noen få timer hjelper.. Men så er jeg veldig kresen på trafikkskolene, her er tre trafikkskoler her jeg bor, men den ene har en strykprosent på 50% og den andre på 30%. Den trafikkskolen jeg ønsker å kjøre med har bare 2%!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Drit nå i det da! Selv om du tar to kjøretimer nå, så betyr ikke det at du forplikter deg til å ta resten av opplæringen på den aktuelle kjøreskolen. Det som betyr noe nå er at du lærer det helt grunnleggende, slik at du kan øve mer hjemme.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Jeg kan ikke bare drite i det. Jeg må ha et par timer med kjørelærer og bli ganske trygg og sikker på det grunnleggende, slik at min mor tør å kjøre med meg (hun har hatt en liten bilulykke med tantebarnet sitt som hun øvelseskjørte med). De har enda ikke kontaktet meg og jeg ser veldig mørkt på det akkurat nå, hvorfor skal det være så vanskelig å bare gi meg et par få timer før sommerferien?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Fordi det er kø, derfor pleier folk å bestille i GOD tid (noen er par år). Du kan ikke bare komme før alle andre, vent på din tur. Vi kan da ikke vite om du får noen timer før ferien...
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Er tydeligvis stor forskjell fra skole til skole, for jeg ringte på en mandag og fikk time en torsdag. Hadde kjørt masse før jeg tok første kjøretime, forresten. Har tatt kjøretimer i en måned og har glattkjøring på mandag
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Kunne de ikke si noe om forventet ventetid da? Her jeg bor er ventetiden rundt 6 mnd..
Gjest Daenerys Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Fordi det er kø, derfor pleier folk å bestille i GOD tid (noen er par år). Du kan ikke bare komme før alle andre, vent på din tur. Vi kan da ikke vite om du får noen timer før ferien... År? Den var ny for meg. Bestiller man kjøretimer når man er 14 da eller? Jeg tror nok at det generelt er stor pågang før sommeren, mange som vil ha lappen da. Men dine kjøreegenskaper er viktigere enn strykprosenten, jeg ville tatt kjøretimer ved en av de andre kjøreskolene og heller tatt et par timer ekstra.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 År? Den var ny for meg. Bestiller man kjøretimer når man er 14 da eller? Jeg tror nok at det generelt er stor pågang før sommeren, mange som vil ha lappen da. Men dine kjøreegenskaper er viktigere enn strykprosenten, jeg ville tatt kjøretimer ved en av de andre kjøreskolene og heller tatt et par timer ekstra. Her jeg bor er ventetiden nesten to år på begge kjøreskolene. Helt sinnsykt!
Thorn Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Noen her inne som har begynt så seint med kjøretimer? 2%! Så seint i forhold til hva? Alder? Det tidspunkt man egentlig vil ha lappen? Sommerferien, og spesielt i ukene rett før skoleferien begynner, er høysesong for oppkjøring. Det vil si at timeplanen gjerne er proppfull flere måneder i forveien av elever som trenger den siste innspurten og finpussen. Å forvente å få timer raskt rett før sommeren er i beste fall håpefullt. Men jeg ønsker deg lykke til, håper du ikke må vente altfor lenge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå