Gå til innhold

Glemte ei p-pille midt ibrettet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte det mesterstykket å glemme å ta gårsdagens p-pille og jeg og kjæresten min hadde sex i går.

Pilla jeg glemte var den første i uke 3 på brettet, så det vil vel kanskje si at det er rundt EL da?

Tok pilla i dag, men skal jeg ta gårsdagens eller bare droppe den? (og krysse fingra for at ei glemt pille ikke spiller noen rolle)

Går på Cerazette.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går også på Cerazette og har til tider vært fæl å glemme den. Har ikke hatt sex på minst en uke når jeg har glemt en eller flere piller, så har vært trygg for graviditet sånn sett.

Men jeg har ikke hatt tendens til verken eggløsning eller mens til tross for å ha glemt både 3 og 4 piller på en uke(kommer ofte på det da og får tatt den innen 12 timer).

Så for min del hadde ikke sjansen for graviditet vært særlig stor tror jeg. Men dette kan jo variere fra persom til person.

Om graviditet er veldig uønsket kan du jo ta en angrepille i dag, det er jo ikke for sent for det.

Skrevet

Du skal ta begge pillene + en angrepille.

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Du må ta angrepille innen 72 etter samleie. Å glemme pille på Cerazette er mer risikabelt enn på vanlige p-piller. Gjør det med en gang, så slipper du tenke mer på det.

AnonymBruker
Skrevet

Cerazette er en minipille..

Skrevet

Hele hensikten med Cerazette er at du ikke får eggløsning, så du kan ikke snakke om rundt ventet eggløsning. Men det som kan skje i det man glemmer en pille er at egget løsner, og når du har sex rundt glemt pille kan du derfor bli gravid.

Løsningen er angrepille, samt tilleggsprevansjon i en uke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...