Gjest nysgjerrigperen Skrevet 29. mai 2012 #1 Del Skrevet 29. mai 2012 Noen her som har en oppskrift på lavkarbobrød? Som er utprøvd altså? Takker for svar!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 29. mai 2012 #2 Del Skrevet 29. mai 2012 Nannahs brød (lavkarbo) Tilberedningstid: 75 min. Ingredienser: 6 store egg 1 beger creme fraiche 100 g malte mandler 100 g malte valnøtter 150 g malte solsikkekjerner (Møllerens) 50 g hele solsikkekjerner 4 ss fiberhusk et par gode never kli 1 pose blå tørrgjær 1 ts salt bittelitt søtt Tilberedning: Rør alt sammen godt i kjøkkenmaskin. Ha røren i to silikonformer (om du bruker vanlige må du smøre dem godt). Stek på nederste rille på varmluft 160 grader i 60-70 min. Kilde: http://hanseloggretel.blogspot.com Jeg har selv bakt dette mange mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke Skrevet 29. mai 2012 #3 Del Skrevet 29. mai 2012 Oppskrift på 1 stk Skogen’s lavkarbobrød: • 2 ss olivenolje • 5 egg • 1 dl vann • ½ boks Creme fraiche (ca. 150 gr) • 3 ss linfrø • 120 gr kruskakli • 50 gr sesamfrø • 50 gr solsikkefrø • 30 gr gresskarkjerner (Det går fint an å bytte ut sesamfrø, solsikkefrø og gresskarkjerner etter mandler og nøtter etter eget ønske.) • 2 ts bakepulver Tilbereding: Start med å legge linfrø i bløt ca. 30 min. Overflødig vann siles av før linfrøene piskes sammen med olje, egg, vann og creme fraiche. Hell blandingen i en bolle med det tørre og rør godt. Blandingen har nå konsistens som en grøt og helles over i formen (bakepapir er kjekt å bruke siden brødet setter seg litt fast ellers). Stek brødet nederst i ovnen på 200° i 75 minutter. Selv oppbevarer jeg brødet i kjøleskapet fordi det inneholder en del «ferskvarer», det går også fint an å fryse ned. Bon appetit! Jeg har laget dette brødet flere ganger; det er både godt og mettende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nysgjerrigperen Skrevet 29. mai 2012 #4 Del Skrevet 29. mai 2012 Takker mange ganger for svar! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå