AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Warning - warning - dette er helt sikkert noe alle andre enn meg vet, så det er sikkert et utrolig dumt spørsmål: Jeg lurer nemlig på om man må ha med seg pass til Danmark. Jeg skal altså fly til Danmark i dag og jeg har ikke tatt med meg passet mitt, for det regnet jeg med jeg ikke trengte... men så begynte jeg å fundere likevel... Trenger man det??
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Jeg henger meg på og spør om det samme? Trenger man pass til Danmark? Reiser om noen dager og passet mitt har visst gått ut på dato..
Åselin Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Nei det må du ikke. MEN hvis du har med pass har du i alle fall gyldig legitimasjon uansett.
Vibi Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 I utgangspunktet trenger man ikke pass innenfor Schengen, men hvis man skulle bli stoppet eller komme opp i noe (klammeri med politiet, ulykke, sykdom etc) er pass eneste gyldige legitimasjon.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Du trenger ikke pass for å komme inn i danmark, men mange flyselskap krever pass for å komme inn i flyet.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Pass er det eneste gyldige id-dokumentet for nordmenn i utlandet. Så ta med! God tur!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Mange hoteller krever pass ved innsjekk, så jeg har det alltid med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå