FruN Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Har noen erfaringer med Wiltons kakeformer her? Synes det er så mange stilige/morsomme, men liten vits i å ha slike former om man ikke får brukt de... Så: - Hva bruker dere til å smøre formene med? Har et hefte som anbefaler formfett, evt matolje. Prøvde matolje, så strødde jeg formen, men fikk ikke kaka hel ut alikevel.. - Hva slags kakebunner pleier dere lage? Og hvor mye røre beregner man egentlig til formen? Alle oppskrifter jeg har, er beregnet til xx cm rundform eller langpanne... - Og hvordan lykkes med sukkerbrød i en slik form?
Frk Midnattsol Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Når det gjelder å få kakene ut av formen, så lykkes jeg hver gang når jeg først smører formen, og så har et tynt lag med hvetemel i den Bruker vanlig røre beregnet til 20/22 cm former, men ikke bestandig jeg fyller de helt opp. Tenker at 3/4 full form egentlig er nok Dessuten lager jeg ostekaker i de, og da lages den selvfølgelig oppned
Mamma1 Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Jeg smører og drysser på semulegryn. Ta detter kaka ut av seg selv. Jeg har bamseform og bruker den til sjokoladekake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå