Gå til innhold

Mor signe babyteppe


Lykkelise

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke et babyteppe på skrå. MED hullkant.Søkte opp "Mor Signe". Her er oppskriften:

"Legg opp 3 m. på pinne nr 6, øk 1 m på hver pinn til du har 6 m. Så strikker du 3 m 1 kast i begynnelsen av hver pinn. Strikk slik til du nesten har brukt opp en bunt. Felling: Strikk 3 m 1 kast 3 m sm i begynnelsen av hver pinn. Når du har 6 m igjen feller du 1 m per pinn til det er 3 m igjen. Fell av."

Jeg skjønte ikke så mye av den.. Er det noen som kan gi meg en "pinne for pinne"/inn med teskje-forklaring? Gjerne fra man har 6 m på pinnen (jeg vet hva kast, øk,fell osv er, bare litt usikker på når jeg skal gjøre hva:-)

Håper noen av dere søte kg-jentene kan hjelpe meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Legg opp 3 m. på pinne nr 6, øk 1 m på hver pinn til du har 6 m. Så strikker du 3 m 1 kast i begynnelsen av hver pinn. Strikk slik til du nesten har brukt opp en bunt. Felling: Strikk 3 m 1 kast 3 m sm i begynnelsen av hver pinn. Når du har 6 m igjen feller du 1 m per pinn til det er 3 m igjen. Fell av."

Legg opp 3 masker. Øk 1 masker for hver pinne, fram til du har 6 masker på pinnen.

Strikk 3 masker, gjør 1 kast, strikk ut pinnen.

Fortsett til du har kommet halvveis på teppet.

Felling: Strikk 3 masker, gjør 1 kast, strikk 3 masker sammen, strikk ut pinnen.

Når du har 6 masker igjen, feller du 1 masker per pinne fram til det er 3 masker igjen på pinnen. Fell av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...