Luremegpå Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Hei Etter flere uker med legebesøk, hudlege osv, har jeg bestemt meg for å legge ut bilde av ansiktet mitt her. Er det noen andre som har fått lignende eksem, diagnosen roscea ( jeg begynner å tvile på at det er det det er), og hvilken behandling har dere evnt fått? Det er litt begrenset hva jeg kan få siden jeg er gravid, men nå er jeg på desperat jakt etter hjelp her. Folk stirrer på meg, og det er så ubehagelig. Jeg har dette i ansiktet, litt i pannen og ved tinnningen på den ene siden.. Endret 28. mai 2012 av Luremegpå
Gjest Peaches Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 (endret) har eksem i ansiktet jeg og men jeg har funnet noe som fungerer ligner det på det jeg har så vet jeg om noe som funker. hvordan kjennes det ut over? er det masse klumper?sånn ru hud på en måte? Endret 28. mai 2012 av Peaches
Gjest Peaches Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Min lenke jeg kjøper hudvask og hudpleie pluss gele. bruker det noen dager så er eksemen borte,fungerer utmerket på meg. jeg har ikke fått noen spesiell diagnose fordi jeg har ikke vært hos legen med det. jeg har noen kortisonkremer(vis det er det det heter) men det funker ikke noe bra spesielt ikke på sommeren fordi det ødelegger huden. men den grønne gelen jeg bruker fungerer på noen dager. jeg renser med hudvasken og har på den gelen et par ganger om dagen. vet ikke om det kan hjelpe deg men du kan jo lese litt på siden deres å se om du vil prøve.
Luremegpå Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2012 har eksem i ansiktet jeg og men jeg har funnet noe som fungerer ligner det på det jeg har så vet jeg om noe som funker. hvordan kjennes det ut over? er det masse klumper?sånn ru hud på en måte? Hei!! Takk for svar, nå ble jeg veldig glad:) Røde klumper er det..de klør, og virker som kviser, akkurat som hele huden er betent..
Gjest Peaches Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 det virker veldig likt det jeg har. jeg har ikke roscea. kløen minsket med engang når jeg tok på den geleen så du burde prøve!
Luremegpå Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2012 Min lenke jeg kjøper hudvask og hudpleie pluss gele. bruker det noen dager så er eksemen borte,fungerer utmerket på meg. jeg har ikke fått noen spesiell diagnose fordi jeg har ikke vært hos legen med det. jeg har noen kortisonkremer(vis det er det det heter) men det funker ikke noe bra spesielt ikke på sommeren fordi det ødelegger huden. men den grønne gelen jeg bruker fungerer på noen dager. jeg renser med hudvasken og har på den gelen et par ganger om dagen. vet ikke om det kan hjelpe deg men du kan jo lese litt på siden deres å se om du vil prøve. Jeg skrev nedenfor, hvordan mitt ser ut, er det noe lignende du har? Skal sjekke det ut!
Gjest Peaches Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Jeg skrev nedenfor, hvordan mitt ser ut, er det noe lignende du har? Skal sjekke det ut! ja det ser ut som samme greiene. spesielt når du beskriver hvordan det kjennes ut. så virker det som det samme. lillesøstra mi har samme eksem som meg .har smurt på henne å ,ser gode forbedringer. de kremene jeg har prøvd fra apotek og lignende har ikke fungert .så jeg ble så glad da jeg fant ut noe som fungerer!
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Når jeg har eksem: Varm opp olivenonje, litt vann og HAVREGRYN. Lag en grøt av det og tilsett Yoghurt naturell. Legg det i en boks som er tett og som kan holde litt på holdbarhet, og legg det i kjøleskapet. Når det er kjølig så blir havregrøten stiv. Ha litt lunket vann i håndflaten, gnikk litt av havregrøten i hendene slik at den blir litt mykere og legg det på ansiktet. Sørg for å ha i nok olje til at du kjenner effekten av at det er litt glatt og ikke for tørt, uten at det selvsagt skal overdrives. Bør seriøst virkelig prøves! 1
Luremegpå Skrevet 29. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2012 Når jeg har eksem: Varm opp olivenonje, litt vann og HAVREGRYN. Lag en grøt av det og tilsett Yoghurt naturell. Legg det i en boks som er tett og som kan holde litt på holdbarhet, og legg det i kjøleskapet. Når det er kjølig så blir havregrøten stiv. Ha litt lunket vann i håndflaten, gnikk litt av havregrøten i hendene slik at den blir litt mykere og legg det på ansiktet. Sørg for å ha i nok olje til at du kjenner effekten av at det er litt glatt og ikke for tørt, uten at det selvsagt skal overdrives. Bør seriøst virkelig prøves! Hei, ja dette kan jeg teste, er litt rart det kan bli sårt mot huden, men som du sier, da får man bare tilsette vann i håndflatene, men er det slik hovent, klumpette eksem du har også? Det er veldig viktig at det ser likt ut, for det finnes mange typer eksem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå