AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #21 Skrevet 28. mai 2012 Dette blir ganke langt, og jeg ser at det jeg skriver ikke høres (eller er) så veldig hyggelig ut heller, men vit at dette er skrevet i beste mening (selv om du sikkert begynner å lure når du leser deg nedover). Vel, for å ta det overfladiske først: det er ikke noe galt med utseendet ditt, for å si det slik. Det med høyde er for meg helt irrelevant, det er nok blant de siste tingene jeg tenker på. Men det er klart at dersom du går rundt og tenker "ååh, jeg er så lav, ingen liker meg pga høyden min" og lignende, så synes det veldig godt på utsiden - altså er det (slik jeg ser det) selvtilliten din som gir deg problemer snarere enn høyden. Hadde jeg møtt deg på byen hadde jeg gitt f... i høyden din, men jeg hadde helt klart mista interessen hvis du fremstod som en skikkelig usikker type. I motsetning til deg (?) er ikke jeg spesielt interessert i å måtte være psykolog/coach for en fremtidig kjæreste, selv om det sikkert høres ganske usympatisk ut å si.. Det største problemet for meg er økonomien din. Hvis jeg hadde kommet hjem til deg, og det første jeg så var en diger bunke med inkassobrev, hadde jeg snudd i døra. Brutalt, men sant. Like lite som jeg vil være mental coach, har jeg lyst til å være finansiell barnevakt for et voksent menneske. Det er sikkert mange grunner til at du har havnet "bakpå", og jeg er ikke ute etter å være "the bitch" her, men en inteteksisterende økonomi er en definitiv dealbreaker for mange av oss, meg selv inkludert. Med det mener jeg ikke at vi kvinner (nødvendigvis, noen er jo golddiggers) forventer 1 mill på konto og nyoppussede leiligheter, 2 biler etc., men det er klart at dersom pengene blir borte før de månedlige regningene er betalt, lyser varsellampene ganske heftig hos meg. Du nevner at du røyker weed, som for meg ikke er noe problem i seg selv, men jeg lurer jo på om det er dit alle pengene dine går? I så fall vil jeg driste meg til å si at det er ganske (les: ekstremt) uansvarlig. De færreste vil være sammen med en som har så lite kontroll over pengene sine. Det er selvsagt forståelig at man har vanskelige perioder osv., for eksempel dersom vaskemaskinen ryker eller lignende og man må kjøpe ny (da forsvinner jo penger man kunne brukt andre steder), men å ha konstant dårlig råd er en dealbreaker. Jeg vil ikke være minibanken som til stadighet må ut med lån (som jeg risikerer at jeg ikke får igjen) fordi du har brukt opp pengene dine på - i mine øyne - unødvendigheter. Selv er jeg student, og bor i Oslo, men selv med et studentbudsjett på ca. 6800 kr i måneden går det greit. De faste utgiftene må betales først, herunder husleien på 5 500 kr og månedskortet på 380 kr. Da sitter jeg igjen med 920 kr å leve for i måneden. Det er veldig lite, men det går. Andre ting må rett og slett vike. Jeg kan f.eks. ikke ta meg råd til å gå på byen, kjøpe noe særlig sminke, "festrøyk" (dårlig vane som nå har blitt mer eller mindre kuttet ut, ehe) eller andre mer unødvendige ting, og jeg spiser svært sjeldent ute. Selv om det er kjipt å aldri ha råd til "morsomme ting", så tenker jeg at de fleste studenter er i nogenlunde samme båt, og at jeg heller vil leve sånn inntil jeg får meg en ordentlig jobb, enn å risikere å dra på meg betalingsanmerkninger og mer gjeld i en så ung alder, det blir for dumt. Betalingsanmerkninger kan for øvrig føre til at du ikke får huslån i fremtiden. Poenget er at jeg ikke kan bruke penger jeg ikke har, og regningene er en selvsagt førsteprioritet. Dersom du går vgs har du kanskje tid til å ta deg en deltidsjobb? Dette blir litt på siden av spørsmålet ditt, men økonomi er VIKTIG, og å jobbe litt nå og da gir deg en mulighet til å betale ned noe av inkassoen og dermed bedre økonomien din, for din egen del. Jeg synes du virker som en morsom, ålreit, og ikke minst veldig kjekk type, men økonomien din gjør deg til en uaktuell "kandidat" for meg. Det blir rett og slett for usikkert, og som partner ville jeg blitt psykisk sliten av å til stadighet bekymre meg for din økonomiske situasjon (jeg er jo litt over gjennomsnittet stressa "innvendig" som type, så jeg ville nok blitt mer stressa enn mange andre, men de aller fleste vil jo det beste for partneren sin, ergo blir det et psykisk slit). Får du orden på økonomien din og selvtilliten din tror jeg ikke du skulle ha de helt store problemene med å finne deg ei ålreit jente Hilsen jente 20, (169 høy) 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #22 Skrevet 28. mai 2012 Du har jo en litt særegen look. Jeg vil tro at det gjør at endel kvinner ser forbi deg. Det går an å kjøre en litt mer mainstream stil, men der igjen er kansje ikke en mainstream jente det du er på utkikk etter? 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #23 Skrevet 28. mai 2012 Og det hadde vært fint hvis du latet som om du ikke så skrivefeilene og mine misplasserte og/å-er, ehe. Sånn blir det når man endrer store deler av setningene, men ikke resten..
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #24 Skrevet 28. mai 2012 Hei! Jeg er 170 høy, men jeg hadde smilt til deg og latt meg sjekke opp av deg om du kom smilende, slo en spøk, og fanget interessen min. Her skal du høre. Du sier at det at du røyker weed og har økonomisk null styring ikke er noe damer på forhånd vet. Men jo, på en måte kan det sanses, det er liksom bare noe meg magefølelsen som tilsier at her er det litt rot. Hvis jeg var deg så hadde jeg prøvd så hardt som mulig å få en skikkelig strukturert økonomi, tatt skikkelig tak i det, og bare fått det i orden. 2
Gjest Freakingawesome Skrevet 28. mai 2012 #25 Skrevet 28. mai 2012 Du har jo en litt særegen look. Jeg vil tro at det gjør at endel kvinner ser forbi deg. Det går an å kjøre en litt mer mainstream stil, men der igjen er kansje ikke en mainstream jente det du er på utkikk etter? Hehe, joda jeg er vel klar over dette, akuratt nå sparer jeg til langt hår, så jeg gjør bare det beste jeg klarer ut av hva jeg har Men mainstream stil er ikke hel min greie, av en eller annen grunn passer jeg det ikke og dette har jeg fått høre fra andre enn meg selv, men jeg må si meg enig med dem som sier det. Kort hår å mainstream stil ser dårlig ut på meg rett å slett.
Gjest Katten. Skrevet 28. mai 2012 #26 Skrevet 28. mai 2012 Du prøver hardt, du kler deg ikke bra (kombinasjonen tryhard og manglende klesstil fører som regel også til dårlig kroppsspråk), du sier du ikke har fullført videregående, du røyker og du har ikke noe kontroll på det økonomiske. Høyden er ikke et problem. 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #27 Skrevet 28. mai 2012 Jeg hadde aldri datet deg, for du virker veldig useriøst. Bustete, svartfarget hår, anarkikjede, hasjrøyking og inkassokrav? Nei takk. 4
Gjest Freakingawesome Skrevet 28. mai 2012 #28 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Du prøver hardt, du kler deg ikke bra (kombinasjonen tryhard og manglende klesstil fører som regel også til dårlig kroppsspråk), du sier du ikke har fullført videregående, du røyker og du har ikke noe kontroll på det økonomiske. Høyden er ikke et problem. Manglende klesstil sier du? kanskje du kan være grei å slenge inn et par hint om hvordan jeg burde kle meg? Hadde blitt satt pris på. Jeg hadde aldri datet deg, for du virker veldig useriøst. Bustete, svartfarget hår, anarkikjede, hasjrøyking og inkassokrav? Nei takk. Vil gjerne ha noen inputs fra deg også. Når jeg sier MASSE inkasso så ser det ut som at dere trur jeg har 10.000+ i ubetalte regninger, dette er ikke sant jeg skylder ca 4000 til diverse steder men siden jeg har en såpass elendig inntekt som jeg har så sliter jeg med å få nedbetalt dette. Jeg låner heller aldri penger og har 0 personlig gjeld, er heller fattig enn å snylte på venner. Endret 28. mai 2012 av Freakingawesome
jabx Skrevet 28. mai 2012 #29 Skrevet 28. mai 2012 Det er veldig mange lave jenter der ute. De er ikke vanskelige å finne heller.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #30 Skrevet 28. mai 2012 Det at du røyker weed hadde skremt meg mer vekk enn det med høyden 3
Tropic Skrevet 28. mai 2012 #31 Skrevet 28. mai 2012 Du røyker weed og er et økonomisk rotehue, dette er nok til å få mange jenter til å bakke ut. Virker også som du har dårlig selvtillit og ikke er komfortabel med din egen høyde noe som ikke er attraktivt, de lave gutta jeg kjenner som har draget på damene er 100% komfortabel med sin høyde og utstråler selvsikkerhet og MANN, trenger ikke være høy for å være mannemann. Utseende: - Farger du håret? fargen var aaalt for mørk for huden din, klipp også håret. - Du ser litt emo ut, noe som også vil få mange jenter til å backe ut. Naturlig harfarge og en klipp gjør nok susen! - Dropp det smykket!! 2
Gjest Katten. Skrevet 29. mai 2012 #32 Skrevet 29. mai 2012 Manglende klesstil sier du? kanskje du kan være grei å slenge inn et par hint om hvordan jeg burde kle meg? Hadde blitt satt pris på. Kjenn din stil og din målgruppe. Hvilke typer jenter vil du ha? Du skal kle deg etter målgruppen. Hvilken personlig stil vil du kjøre? Det er viktigere med en gjennomført stil, enn nyeste mote. Ihjelfarget svart hår, en slapp svart t-skjorte og et smykke man gjerne forbinder med emo-kids, gjør deg god for målgruppen: emo-kids, selv om stilen din mangler det viktigste momentene. Et par pointers: - Farger er ikke skummelt - Er du usikker på fargebruk, kan du godt leke deg med fargepaletter beregnet grafisk design - da mye av det er overførbart til klær. - Passform er et must - Passform, snitt og farge over merkevarer - Gjennomført stil 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #33 Skrevet 29. mai 2012 Hvilke typer jenter vil du ha? Du skal kle deg etter målgruppen. Helt feil. Man kler seg etter det som passer eget utseende og hva man føler seg komfortabel i. 3
Gjest Katten. Skrevet 29. mai 2012 #34 Skrevet 29. mai 2012 Helt feil. Man kler seg etter det som passer eget utseende og hva man føler seg komfortabel i. Ved å ta det steg for steg, så vil man føle seg komfortabel i hva som helst. TS sliter med å komme lengre med jenter. Et stort problem blant gutter og menn som sliter med dette, har en tendens til å aldri utfordre hva som er komfortabelt. 3
SkiZy Skrevet 29. mai 2012 #35 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Kanskje du burde gi deg selv mer aksept for hvem du er, og finne muligheter til å jobbe deg frem til en bedre selvfølelse. Endret 18. mai 2013 av SkiZy 1
SkiZy Skrevet 29. mai 2012 #36 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Sorry, men jeg klarer ikke å ta deg seriøs etter at du skrev at du røyker "weed". Klipp håret forresten, du ser ut som et tusse-troll på hodet, svart kler deg ikke, du er litt for "hvit" i huden for den fargen. Og jeg tror flere damer vil ta deg litt mer seriøs om du framstiller deg selv som seriøs. Det meste koker ned til image. My two pence. Det er noe som heter "play it till you make it"...men. Endret 18. mai 2013 av SkiZy 4
Jolene Skrevet 29. mai 2012 #37 Skrevet 29. mai 2012 Først av alt vil jeg si at utseendemessig har du ingenting negativt. Selv digger jeg den rocka looken, så der har du ingen problemer. Det finnes massevis av lave jenter der ute (er selv 161), så ser heller ikke problemet der. Det jeg tror med deg er at du må slappe av litt mer, ingen kvinner liker menn som virker stresset eller som virker som om de er på "jakt" etter en kjæreste. Mørk humor er knall, men ikke gå for mørkt med en gang. Du er btw hjertelig velkommen til å sende meg en PM 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #38 Skrevet 29. mai 2012 Ser ut som at du har litt rasjonelle og litt individuelle problemer tilknytta til lav selvfølelse. Litt sånn "Jeg føler meg så mislykka og forvirret/utilstrekkelig" og noe er grunnleggende galt med meg (høyden min og så videre). Kanskje du burde gi deg selv mer aksept for hvem du er og jobbe deg frem mot en bedre selvfølelse. Ja, men det er jo ikke noe rart ettersom TS aldri har hatt suksess på den froten. Selvtillit kommer ikke ut av intet. Du har fått utdelt dårlige kort ts. Du er lav, og etter min mening litt rar også. Men du er smart og tøff som virkelig prøver og finne problemene og løsningene med deg selv. Det er ikke mange som tør å være så ærlige med seg selv som det du er her. Det ville være veldig rart hvis du ikke innen 1 års har truffet en jente.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #39 Skrevet 29. mai 2012 Tenker det her går bra jeg. Du er ikke på trynet, du har selvinnsikt, det liker vi damer. Høyden er nok et lite punkt, men neppe en dealbreaker for den rette dama? Hvis jeg hadde likt en kar hadde det ikke spilt noen rolle om han var noen få cm kortere enn meg. Så la ikke høyden bli en sovepute. Gjør ferdig skolen (VGS), få orden på økonomien, og vær den samme overfor damer som du er for kompisene, intelligent og morsom. Da ordner det seg. Ellers fikk du jo bortimot en dateinvite litt tidligere i tråden ... (For meg er dealbreakeren forøvrig at du ikke liker alko-rusen, det er min favoritt!) 2
SkiZy Skrevet 29. mai 2012 #40 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Ja, men det er jo ikke noe rart ettersom TS aldri har hatt suksess på den froten. Selvtillit kommer ikke ut av intet. Du har fått utdelt dårlige kort ts. Du er lav, og etter min mening litt rar også. Men du er smart og tøff som virkelig prøver og finne problemene og løsningene med deg selv. Det er ikke mange som tør å være så ærlige med seg selv som det du er her. Det ville være veldig rart hvis du ikke innen 1 års har truffet en jente. Man kan bruke selvinnsikt på gale måter. Å lete etter grunnleggende feil i seg selv hele tiden er vel neppe godt for noen. Endret 18. mai 2013 av SkiZy 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå