Gå til innhold

kjønnsvorter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde motet meg opp i over en måned til å gå til helsestasjonen for å bli kvitt kjønnsvortene. Da jeg hadde sakt hva som plaget meg, fikk jeg bare til svar at det er ingenting å gjøre med kjønnsvorter så lenge de ikke gjør vondt, og fikk en moralpreken om kondom.

Jeg har hadd disse vortene siden jula, og de begynner virkelig og iritere meg. Jeg føler meg skitten.. jeg har nettop møtt en fantastisk gutt, å har ikke lyst å fortelle han dette, men heller få de bort før dette muligens utvikler seg til noe seriøst.

Aner ikke hva jeg kan gjøre :(. tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du virkelig har fått dette svaret: bytt lege!!!!

1. Kjønnsvorter kan smitte også ved bruk av kondom.

2. Vortene kan behandles. Viruset er ikke så lett å bli kvitt, men det finnes forskjellige måter å fjerne vortene.

Du finner en del info fra apoteksider, lommelegen osv vist du googler dette.

Skrevet

Var ikke hos fastlegen, men hos helsestasjon for ungdom (16-25?)

Ble litt sjokert da jeg fikk dette svaret, var utrolig flaut!

Har googlet masse, men finner bare midler man trenger resept på

Skrevet

Gå til fastlegen din, og om ikke hun kan gjøre noe med det, så spør om en henvisning til en hudlege (de er også spesialister på kjønnssykdommer).

AnonymBruker
Skrevet

skal bestille meg legetime imorgen! Takk for svarene :)

AnonymBruker
Skrevet

Huff, var like nervøs som deg da jeg sku til legen. Fikk heldigvis et middel jeg skulle smøre på, de forsvant etter 4 dager :) nå venter jeg bare på at det som er "sårt" skal leges. Så er jeg i hvertfall kvitt de synlige vortene.

Si til legen din at du vil bli kvitt de, enten skjærer hun de bort eller gir deg middel å smøre på i førsteomgang :)

Skrevet

Var ikke hos fastlegen, men hos helsestasjon for ungdom (16-25?)

Ble litt sjokert da jeg fikk dette svaret, var utrolig flaut!

Har googlet masse, men finner bare midler man trenger resept på

Ja, du må nok ha resept eller behandling hos lege. Uansett best å få råd av noen som har peiling. Er definitivt dei på helsestasjonen som burde vere flau over dette, og vertfall ikke du. Men bestill time hos fastlegen du, så ordner det seg nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...