AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Jeg hadde motet meg opp i over en måned til å gå til helsestasjonen for å bli kvitt kjønnsvortene. Da jeg hadde sakt hva som plaget meg, fikk jeg bare til svar at det er ingenting å gjøre med kjønnsvorter så lenge de ikke gjør vondt, og fikk en moralpreken om kondom. Jeg har hadd disse vortene siden jula, og de begynner virkelig og iritere meg. Jeg føler meg skitten.. jeg har nettop møtt en fantastisk gutt, å har ikke lyst å fortelle han dette, men heller få de bort før dette muligens utvikler seg til noe seriøst. Aner ikke hva jeg kan gjøre . tips?
@Maja Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Dersom du virkelig har fått dette svaret: bytt lege!!!! 1. Kjønnsvorter kan smitte også ved bruk av kondom. 2. Vortene kan behandles. Viruset er ikke så lett å bli kvitt, men det finnes forskjellige måter å fjerne vortene. Du finner en del info fra apoteksider, lommelegen osv vist du googler dette.
lillemeeg Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Var ikke hos fastlegen, men hos helsestasjon for ungdom (16-25?) Ble litt sjokert da jeg fikk dette svaret, var utrolig flaut! Har googlet masse, men finner bare midler man trenger resept på
Gjest Jay Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Gå til fastlegen din, og om ikke hun kan gjøre noe med det, så spør om en henvisning til en hudlege (de er også spesialister på kjønnssykdommer).
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 skal bestille meg legetime imorgen! Takk for svarene
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Huff, var like nervøs som deg da jeg sku til legen. Fikk heldigvis et middel jeg skulle smøre på, de forsvant etter 4 dager nå venter jeg bare på at det som er "sårt" skal leges. Så er jeg i hvertfall kvitt de synlige vortene. Si til legen din at du vil bli kvitt de, enten skjærer hun de bort eller gir deg middel å smøre på i førsteomgang
@Maja Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Var ikke hos fastlegen, men hos helsestasjon for ungdom (16-25?) Ble litt sjokert da jeg fikk dette svaret, var utrolig flaut! Har googlet masse, men finner bare midler man trenger resept på Ja, du må nok ha resept eller behandling hos lege. Uansett best å få råd av noen som har peiling. Er definitivt dei på helsestasjonen som burde vere flau over dette, og vertfall ikke du. Men bestill time hos fastlegen du, så ordner det seg nok
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå