Gjest pepsimaxpower Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Sliter veldig med en nabo. Det er en gammel nabo mann som blander seg inn i absolutt alt jeg gjør når han får sjangs eller bare står å glaner. Egentlig er han veldig skummel. I natt hadde jeg vanskelig med å sove, sikkert mange andre også når det er varmt. Endelig sånn rundt 3 tiden fikk jeg til å blunde øyene, men så kommer naboen og begynner med hagestell halv 4 på natta og det varer til i 5 6 tiden. Bråkte veldig med hageslange og sprutet med full styrke med slangen, rett utenfor vinduet mitt, romsteret noe veldig med tunge metall hage redskapet og gav fullstendig blaffen om han vekket noen. I uka rett før hadde jeg besøk og han gikk bare rett inn i hagen min og sto der å så på. Snakket litt for å være hyggelig, men så stod han bare der å så på. Var i en dyp samtalte med ei venninne. Stod der og bare så på i noen min så forsvant han igjen. I tillegg klager han over katter som gjør som de selv vil, men han sin katt går rundt på min eiendom og gjør fra seg, det bryr han seg ikke noe om. Ei gang stod jeg på badet naken og han stirret rett inn. Ei annen gang fortalte han: Vettuva russerne gjorde med gjenter under krigen? de voldtok jenter med riflene, og tok rifla oppi musa dems og skøt og kula fløy ut av hode. I tidlig starten når jeg hadde fått meg type, sa han i fra til de jeg leier hos at det var en mann som fløy ut og inn av leiligheten min hele tiden. Det er bare det jeg kan kommer på i farten. Å gjør man med slike naboer??? Har i grunnen lyst å flytte vekk, for det er ikke noe gøy i det hele tatt
Piper Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Du har to alternativer, som jeg ser det: 1) Du snakker med han og forklarer han hvordan du oppfatter dette på en rolig og grei måte, og ser da hvordan han reagerer og om han er villig til å gjøre noe med dette. 2) Du lar han holde på som han holder på, for du kan ikke fikse en annen person enn deg selv. Endret 28. mai 2012 av Piper
Sweet77 Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Senile eller mentalt forstyrrede personer får man sjelden / aldri gjort noe med. Om du ikke orker ham så er nok eneste to alternativer å få ham lagt inn (usannsynlig) eller å flytte. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Hvordan vet du at naboen fortale leieboerene dine om kjærsten din? Prat med de du leier hos, og fortell at denne naboen plager deg, og at du vurderer å flytte. Siden det er de du leier ut som eier der du bor, kan de kanskje ta en prat med naboen din, siden du syns han er skummel? Naboen tråkker over grensene dine fordi han tør, og du sier ikke ifra. Du må bli sint og jag han ut av hagen din. Han har ikke lov til å komme på din eiedom(som du betaler leie for)med mindre han skal låne en kopp med sukker eller spørre om hjelp. 2
Gjest Mildrid Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Har du sagt i fra til han? Neste gang han stirrer på deg så gi lar beskjed om at han har med å pelle seg unna. Jeg hadde ringt politiet om han hadde spionert på meg når jeg dusja.
Gjest pepsimaxpower Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Det har seg slik at jeg har nye huseire nå, da dem som bodde der før flyttet. Men det var hun som bodde der før som sa det til meg, vi hadde et veldig greit forhold og hadde forsovet samme meninger om han. Både jeg og typen har snakket med han, men da blir han spydig og sier: Er det DEN tona i kveld ja.. Har ikke penger til depositum og vil helst ikke flytte før neste høst da jeg flytter sammen med gubben. Jeg liker ikke å være den sure naboen som kjefter, for han er en typisk sladre kjærring som plapler rundt om alt og alle. Han er en enslig stakkar som sikkert trenger oppmerksomhet. Noe annet han gjorde, var at han påpekte at søppel som var kommet fra veien i skråningen var mitt så han plukket opp all søppelet og la det på min veranda... Får vel bare leve med det. Et tettbebyg boligområde hadde vel aldre vert det samme uten irriterende naboer, sladrekjærringer, de som absolutt må bare si deg noe osv...
bobbi Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Skjønner ikke helt hvordan du kan synes synd på en ekkel gæmlis som kikker på deg mens du dusjer? Syns du burde si ifra til han jeg. Hva så om du blir den sure kjerringa i nabolaget? Du skal jo flytte etterhvert uansett.. Og det må da gå an å dekke til det vinduet så han ikke kan komme å se, eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå