AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 For godt og vel et år siden fikk jeg en merkelig telefon fra en ukjent. Han åpnet samtalen med "snakker jeg med ***** fra ******" Altså han sa navnet mitt og stedet jeg bor på... Jeg bekreftet å da begynte han å lage ekle stønnelyder i telefonen så jeg la på... Regnet med at det var enden på den historien men han fortsatte å ringe, så å si hver eneste dag, selvfølgelig med skjult nummer. Nå har dette holdt på i over et år, vedkommende har begynt å ringe 1-2 ganger ca annenhver natt, han sier ingenting, bare ringer å er helt stum i telefonen Selvom jeg ikke tar den fortsetter dette. Hva kan jeg gjøre? Jeg har fått samboern til å ta telefonen, vi har trua med anmeldelse osv men ingenting hjelper. Hvis jeg anmelder er det vel små sjanser for at politiet gjør noe som helst? Jeg overreagerer kanskje men jeg blir litt stressa av at han aldri gir seg. Hva kan han være ute etter liksom?
Ryvre Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Anmeld med en gang. Ikke for å skremme deg for det skjer sikkert ikke så ofte, men det kan lønne seg å anmelde han nå før han evnt tar dette enda lengre 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Ja men tror du det er sannsynlig at politiet gjør noe med det? Han har liksom ikke gjort noe alvorlig. Litt redd for at de bare avviser meg. TS
Aldrisur Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Som tenåring opplevde jeg akkurat det samme. Telefonen (fasttlf.) ringte hver dag i det jeg kom inn av døra hjemme og en fyr pustet og peste og kom med slibrig sexprat. Dette varte i i et par år, og som jeg turde ikke si det til noen, ble mer og mer opprørt og nervøs. Han visste tydeligvis hvem jeg var, noe som gjorde det enda verre for meg. Denne historien opphørte etter at jeg begynte å la være å svare ham, bare la på telefonen med en gang jeg hørte at det var ham. Hadde det samme skjedd meg i dag, ville jeg selvsagt anmeldt ham. Vet ikke hvordan reglene er, men telefonselskapet ditt kan helt sikkert finne ut hvor denne telefonen kommer fra. Du bare MÅ anmelde ham! Ingen skal være nødt til å finne seg i dette. Det han gjør er rett og slett å overgripe seg mot et annet menneske.
Ryvre Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Ja men tror du det er sannsynlig at politiet gjør noe med det? Han har liksom ikke gjort noe alvorlig. Litt redd for at de bare avviser meg. TS Sannsynligheten er stor for at de tar deg på alvor ja Om de kan gjøre noe? Vet ikke, kan hende de kan finne ut hvem det er. Men uansett så har du iallefall anmeldt saken og om det skulle skje noe mer (at han terroriserer deg på andre måter) så har du iallefall en historikk på ham slik at du står sterkere i din sak mot ham om det skulle gå så langt 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Enig. Anmeld. Jeg hadde i sin tid en liknende oppringning. Det var riktignok minus pusting og pesing, men kjipt nok. Fyren ringte midt i natta og ville vite om jeg var <navnet mitt>. Trøtt som jeg var så sa jeg ja uten å tenke meg om. Fryktet jo at det kanskje var noe galt hos familien min og at det var lege eller lensmann som ringte. Skjønte jo snart det var feil da fyren begynte å stille meg spørsmål om hvorvidt jeg nylig hadde flyttet (det stemte) og om det var fordi jeg hadde fått meg kjæreste. (Himmel, for et spørsmål ) "Du har ringt feil nummer", sa jeg. "Jammen er ikke du den <navnet mitt> som kommer fra <hjembyen min>?" var oppfølgingsspørsmålet. Da gjorde jeg det jeg skulle gjort fra setning nr. 1, nemlig la på og røsket ut telefonledningen. Er så lenge siden dette, at jeg bare hadde fasttelefon. Fyren var attpåtil frekk nok til å presentere seg. Husker han kalte seg Ivar og snakket trønder, noe som iallfall fikk meg til å stusse, for den eneste Ivar jeg kjente på det tidspunkt var en hyggelig eldre mann som snakket noe ganske annet enn trøndersk. Syntes oppringningen var ubehagelig siden fyren syntes å ha så god kontroll på hvem jeg var, og dagen etter ringte jeg politiet og spurte om de hadde noen råd til meg i fall dette fortsatte. Dette er så mange år siden at jeg ikke kan huske svaret, men jeg tror det var noe slikt som at hvis det fortsatte og jeg valgte å anmelde så kunne de forsøke å spore telefonen og finne ut hvor han ringte fra. De var iallfall veldig hyggelige og imøtekommende. Jeg valgte å vente litt med anmeldelse siden det bare var en engangshendelse. I stedet koplet jeg telefonen over til en kompis som lovte å være min "samboer" for anledningen. Dagen etter fikk han faktisk en oppringning på sen kveldstid, men da han tok telefonen så ble det stille og vedkommende som hadde ringt la på. Om det var "Ivar" som prøvde seg igjen, aner jeg selvsagt ikke. Det ble i allfall stille etter dette. (Muligens hjalp det også at jeg noen uker framover konsekvent røsket ut telefonkontakten når jeg gikk og la meg...) 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå