Gå til innhold

På bussen


symre

Anbefalte innlegg

Hadde en selsom opplevelse på bussen i morges. Bussen var smekkfull, og damen ga meg plass ved siden av seg, hun hadde sett at jeg tok meg til magen i trengselen.

Så begynte hun, rett på sak:

hvor mye hadde jeg lagt på meg? For DET kom til å bli et problem senere. Hennes svigerinne.... etc etc.

Så var det neste: hadde jeg handlet inn mye til barnet kommer? Det ville hun sterkt fraråde meg. Hennes erfaring var et dødfødt barn, nemlig. Men kanskje man kunne få byttet tingene og få pengene tilbake hvis det skulle gå galt? Osv osv...

Det ble en litt bardus start! Nå er jeg så heldig at jeg føler meg både fin og i fin form, og tror på min gode følelse at dette skal gå bra, så jeg ble ikke såret på noen måte. Men underlig synes jeg det var, og ikke helt passende samtaleemner til høygravide - vilt fremmede - damer... særlig siste temaet var kanskje ikke noe å slenge ut med høy stemme på bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er rart... når man er gravid, så er kroppen liksom allemannseie. Villt fremmede mennesker kommer med de verste historier... og jeg opplevde selv spørsmål om å få kjenne på magen fra folk jeg ikke kjenner.

Godt du ikke ble såret... og har vel ingen gode råd for å unngå slike episoder icon_smile.gif

Lykke til med fødsel *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange mennesker som er ubetenksomme og dumme... Du må bare ikke la sånne som hun damen på bussen gå inn på deg.

Selv er jeg ikke gravid (vil snart bli:-), men jeg vet at når jeg blir det, vil jeg føle det veldig ubehagelig om ukjente skulle komme og ta på magen min- eller gi meg personlige råd, som jeg ikke har bedt om! Det er noe som heter en personlig sone, og det er ikke spes koselig når ukjente mennesker tråkker innenfor den...

Bare synd at folk tror de kan det, bare fordi man er gravid.

Kanskje man burde si ifra litt krasst til sånne mennesek, slik at de skjønner at det er utrolig frekt! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...