Gå til innhold

Til Partysvenskene på Carlings osv:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner dere at det er jæææævlig plagsomt at dere skal prøve å pushe på meg klær, klestips og småprat? Jeg er ikke ute etter en bekjent, jeg ser på klær. Når jeg har sagt jeg ikke trenger hjelp er det ikke en invitasjon til å snakke om alt annet piss.

Møkkahuer, go home!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dette burde jo du ha skrevet på svensk! :nei:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere at det er jæææævlig plagsomt at dere skal prøve å pushe på meg klær, klestips og småprat? Jeg er ikke ute etter en bekjent, jeg ser på klær. Når jeg har sagt jeg ikke trenger hjelp er det ikke en invitasjon til å snakke om alt annet piss.

Møkkahuer, go home!

Carlings Arkaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Nei, huff. Det er alt for ille med disse selgerne som prøver å skape litt relasjoner utover penger i hånden og varen i posen.

Måtte de brenne, hele gjengen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Det der er policyen til Carlings generelt, og gjelder for alle ansatte. Det er en mersalgsteknikk. Jeg tror ansatte på Carlings får "opplæring" i å være sånn.

Falskt og lett gjennomskuelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er policyen til Carlings generelt, og gjelder for alle ansatte. Det er en mersalgsteknikk. Jeg tror ansatte på Carlings får "opplæring" i å være sånn.

Falskt og lett gjennomskuelig.

ja de får opplæring til det,dessverre.

jeg personlig klarer ikke handle der. de popper inn i prøverommet uten forvarsel.og man får ikke gå i fred å kikke i butikken engang. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elissima

Svensker er søte :rodmer: Ingen har mer svenskefetish enn meg! Du får la vær å handle på carlings da vettu.

Endret av Elissima
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Interessant å se at folk har så ulikt perspektiv på dette! Jeg synes de ansatte på Carlings stort sett er flinke på grunn av nettopp dette, de gir oppmerksomhet, henter størrelser, anbefaler alternativer og og jeg synes de i det hele tatt gir svært god kundeservice.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se at folk har så ulikt perspektiv på dette! Jeg synes de ansatte på Carlings stort sett er flinke på grunn av nettopp dette, de gir oppmerksomhet, henter størrelser, anbefaler alternativer og og jeg synes de i det hele tatt gir svært god kundeservice.

Men det er ikke god service å mase på kunder som vil gå i fred. Alt dette du nevner kan de gjøre med kunder som ber om det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn vil som regel handle i fred.

Jeg opplevde noe ganske plagsomt i en spillbutikk hvor en ansatt helt på eget initiativ begynte å fortelle meg om hans favorittspill, hva slags maskiner han hadde hjemme, og så lurte han på hva jeg hadde hjemme. Jeg sa ikke et eneste ord, det eneste jeg sa var "jeg må gå".

Det var så ille at jeg forlot butikken pga. dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater sånne selv! Har begynt en på en Jernia butikk i nærheten og han er ganske lik! Omtrent fotfølger deg gjennom butikken, spør om alt, pusher på deg ting du ikke trenger og om du først skal ha en spesifik ting så skal han ha deg til å kjøpe den dyreste av de!

Beste hittil var når han var sååå fornøyd med å ha greid å selge meg noe dyrt (jeg skulle jo ha den dyre tingen uansett da så) også er typen ansatt i jernia så han har ansatt kode og får rabatter!

Jeg unngår nå fint den butikken om han er på jobb. Trenger jeg hjelp så sier jeg ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg forstår ikke hvordan nordmenn greier å skaffe seg venner i det hele tatt med holdninger som dette. Jeg elsker det når jeg drar til land der alle småprater med alle!

Å bli pushet på og nesten tvunget til å kjøpe ting forstår jeg at man ikke liker, men hyggelig småprat er det virkelig alt for lite av i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt kjipt når sånne selgere får motsatt effekt av det de prøver på. Jeg gidder sjeldent å gå inn å Carlings eller Body Shop pga slitsomme ansatte.

Men trikset funker jo på mange da, så er vel derfor de gjør det. Jeg liker det best om selgere i en butikk ikke prater til meg i det hele tatt, med mindre jeg spør om noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg skal øve på å si "la meg være i fred", rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Men det er ikke god service å mase på kunder som vil gå i fred. Alt dette du nevner kan de gjøre med kunder som ber om det.

Jeg har aldri blitt fotfulgt av ansatte etter å ha sagt "nei takk, jeg bare kikker". Jeg har sikkert vært heldig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd begge deler. Hvis jeg ser på salgsvarene får jeg som regel gå i fred, mens hvis jeg ser på buksene til fullpris kommer de fort og skal hjelpe.

De har som regel gode kunnskaper om jeansmodellene og hva som vil passe min kropp. Veldig greit for en som ikke er så glad i å handle klær og som alltid velger feil klær inn i prøverommet. Merker jo at de kan prøve seg med bukser 5-700 kr dyrere enn de jeg først så på, men da finner jeg bare fort noe galt med buksene (for smale, brede, utseende etc.)

Har aldri opplevd at de har kommet inn i prøverommet...

Var verre da en på nordbysenteret prøvde å få kjæresten til å forhåndsbestille et spill. Fyren brukte 10 minutter på å snakke om ps3-spill som kom og hvor enkelt og greit det var å forhåndsbestille. Gav seg heller ikke da kjæresten sa vi hadde faktisk kjørt i nesten 3 timer for å komme oss dit. Lite aktuelt å forhåndsbestille spill man ikke ville ha i utgangspunktet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår ikke hvordan nordmenn greier å skaffe seg venner i det hele tatt med holdninger som dette. Jeg elsker det når jeg drar til land der alle småprater med alle!

Å bli pushet på og nesten tvunget til å kjøpe ting forstår jeg at man ikke liker, men hyggelig småprat er det virkelig alt for lite av i dette landet.

Jeg er TS, og faktisk ikke norsk. Er ikke født her engang... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplever jeg faktisk kun på noen ytterst få carlings. På de to i hjembyen er det stikkmotsatt de gangene jeg er der hvor de ansatte er fullstendig uinteresserte og jeg får stygge blikk om jeg spør om noe, også om det er om jeg kan få betale...for å si det slik så handler jeg ikke der lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pågående folk i butikk liker ikke jeg heller, men en kan håndtere det greit selv. Når de ikke tar hintet første gangen, må en se dem i øynene, være bestemt og si "neitakk,- jeg vil bare se meg litt rundt....hvis jeg trenger hjelp så skal jeg heller komme tilbake til deg".

Si det med et smil og vennlig stemme, så pleier det å løse seg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd

Helt greit at de vil hjelpe, men om de fortsetter etter man har sagt nei blir jeg utilpass. Orker ikke om de er for pågående (dette gjelder ikke kun Carlings, er mange andre butikker selgerne er innpåslitne i også). Føler av og til på at de er for koselige og energiske også, føles så kunstig at de er helt i "henda i taket og tenna i tapeten" modus.

Reagerer også på at de omtrent lyver til tider. I følge dem ser ser alt dødskult ut på meg og en "trendy" olabukse med masse hull i kan jeg fint bruke i pent selskap med blazer og pensko til. Nei, jeg kan ikke det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...