Gå til innhold

Sterke menssmerter.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med sterke smerter ved mensen, som oftest de tre første dagene. Kommer på samme om jeg tar smertestillende eller ikke, uansett får jeg så sterke smerter at jeg kaster opp og noen ganger besvimer. Er det noe jeg kan gjøre for å lindre dette? Jeg vet hva det kommer av, er ikke det jeg leter etter forklaring på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

p-piller hjalp for meg. Det reduserte både smerten, mengden og lengden på perioden for min del. Så nå kan jeg faktisk gjøre noe annet enn å ligge på sofaen med smerter. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du prøvd av smertestillende?

AnonymBruker
Skrevet

jeg har samme problemet som deg. har alltid hatt helt syke menssmerter som gir meg feber. og det ender alltid opp med at jeg ligger rund ti hele leiligheten og kaster meg rundt i smerter mens jeg skriker.. og deretter kaster opp. egentlig vrenger hele systemet seg på doen den første eller 2 dagen. mens smertene kommer og går i 2-3 dager.

Jeg begynte og ta ibux 400 mg.. jeg tar 2 av disse med engang jeg kjenner at jeg får mensen.. da får jeg ikke vondt.. også fortsetter jeg og ta ibux jevnt i 2-3 dager.

Ellers har jeg også fått ibux 600mg på resept av fastlegen mot menssmerter og disse er helt KONGE. en pille og jeg kan gå legge meg og sove bort smertene.

men igjen så må du ta de med engang, FØR mens smertene bryter ut for fullt. da er det ingenting som hjelper.

Håper dette funker for deg:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må også legge til:

visst du får tatt de FØR menssmetene kommer for fullt. så må du også fortsette dagen som normalt så lenge du klarer.. om du setter deg ned og "Kjenner på" at du har smerter så kommer de fortere. det er iallefall sånn det funker for meg.. placeboeffekt. lat som det er en vanlig smertefri dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...