Gå til innhold

Glemt p-pille......


the sun always shine

Anbefalte innlegg

Jeg bruker P-pillen Trinordiol. Etter sist pillefrie uke glemte jeg å starte på igjen med pillen... har brukt å ta den om morgenen... Kom på det kvelden dagen etter jeg skulle starte (ca 1 1/2 døgn forsinket), jeg tok da pillen straks, tok en ny morgenen etter, samt en om kvelden, slik at det ble to på samme dag,dette for å komme i "rute". Er da sjansene for å bli gravid stor?? Har hatt regelmessig sex mnd etter dette.... Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, sjansen er vel statistisk sett liten, men den er jo der.

Har man glemt en p-pille så skal man bruke annen prevensjon i tillegg i to uker etterpå. Hvis du ikke får "mensen" på slutten av dette brettet ville jeg tatt en test for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for at du skal bli gravid i denne runden er så forsvinnende liten at jeg ville tatt det helt med ro var jeg deg.

det hadde vært værre om du hoppet midt i brettet. Å begynne en dag for sent, i ditt tilfelle 36 timer i 99,99% av tilfellene null betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Mine p-piller, trionetta, det er jo egentlig de samme, sier at faren er størst om man glemmer dem i forbindelse med den pillefrie uken...

Uansett, har man glemt, så bryker man kondom i tillegg, det er det enste fornuftige. Men bare en test kan svare på om du er gravid eller ikke. P-pillene har i tillegg en effekt som gjør at det blir vanskeligere for befruktede egg å feste seg, øker altså sjangsen for "eeekstremt tidelig abort" eller hva man skal si, så faren for å bli gravid er svært lav. Men ta en test, i alle fall om mensen uteblir. Og bruk kondom neste gang du glemmer en pille.

Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme, men faren for eventuell graviditet er absolutt størst hvis det er de første pillene man glemmer. Dette fordi det er de første pillene som skal si ifra til kroppen at eggløsning ikke skal settes i gang. Pillene i midten skal lage et beskyttende lag i livmoren, slik at et eventuelt befruktet egg skal får større vanskeligheter med å feste seg, mens de siste pillene setter igang en kunstig blødning. For at de to siste fasene skal fungere, må man ha tatt pillene i starten av brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei the sun always shine!

Jeg tror faren er minimal når du glemmer første pillen. Det har ikke gått så lang tid at kroppen har rukket reagere etter bare 36 timer...

(Har gjort det samme flere ganger...) Men det kan selvfølgelig være lurt å bruke kondom for sikkerhets skyld likevel...

Bare slapp av :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...