Gå til innhold

Gråsonens trening og sunne middager dagbok.


Gråsonen
 Del

Anbefalte innlegg

I dag har mannen min, sønnen vår og jeg gått tur på 9km. Sønnen vår satt pent planten i bæremeis store deler av turen :-)

Det var en god tur, i flott vær! Godt at det kom noen kjølige briser vi gikk i kupert terreng med gj.snittsfart på 11minutter.

Dette er noe vi skal gjenta hver sønda fremover :-) Hyggelig familietid samtidig som vi går oss til bedre helse alle mann.

Fant også et koselig og fint lite vann oppe ved Linnerudkollen (Oslo), her tenker vi å ta en piknikk neste søndag, passet perfekt i forhold til km også. Her markeres nemlig 5 km :-)

Jeg bruker Runtracker som måler avstand og fart med gps. Den har jeg lastet ned gratis som app!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går ble det 1,5 time med helkroppsstyrke på studio!

I dag gikk jeg først tur, 7 km i moderat tempo og senere på kvelden jogget jeg 6 km med snittfart på 6min/km.

Veldig deilig å være i gang med treningen igjen :-)

Jeg har satt opp mitt eget treningsprogramm og det ser slik ut:

Prøver å holde 5x12 rep på styrkeøvelsene.

Mandager: Intervallspinning 60min

Tirsdager: styrke Triceps/biceps, rygg + 30 min ellipse

Onsdager: styrke ben + sete + 6km jogging

Torsdager: styrke mage + rygg + 30 min ellipse

Fredager: gåtur i moderat tempo 6km

Lørdag: fri

Søndag: 1 mil gåtur i raskt tempo.

Vil nok variere litt på dagene etterhvert som jeg ser det passer seg :-) Dette er et programm jeg har fulgt før med veldig gode fremskritt!

Jeg jobber intensivt i 3 uker, og har 1 uke hvor jeg kun konsentrerer meg om å trimme lett, som å gå turer eller sykle en tur.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag startet jeg treningen med styrke ben med sumoløft 20kg 3x10 og benpress 3x12 52 kg. Kjørte også med hard belastning på ellipse, kjente det godt i lår og sete-området, 20 minutter. Prøvde meg på 3x10 med 12kg på knebøy men måtte gi meg etter første runde, har ikke god nok teknikk enda. Neste uke må målet bli å få inn en god teknikk på knebøyen!

Senere på kvelden ble det 8km rask jogg :-)

Hele familien har vært ute fra 15.00 til 19.00 med lek og aktiviteter :-) Utrolig hva en ball og imaginere dyr kan gjøre for opplevelsen av aktivitet for småttisene! Veldig inspirerende å se :-)

Jeg vil komme tilbake til middagstråd :-)

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

×
×
  • Opprett ny...