kari87 Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Hei. Noen som vet om gjærbakst blir påvirket av varmen? Tenkte å bake en av dagene i og med at jeg venter gjester uti uka, men så spørs det om jeg burde vente til det blir litt kaldere. Håper noen av dere har svaret
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 hei, jeg lagde gjærbakst igår i varmen.. merket ingen forskjell.. ble ferdig hevet noe fortere enn vanlig, men smakte like godt tenkte ikke over problemstillingen engang jeg da.. men går nok helt fint
kari87 Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2012 hei, jeg lagde gjærbakst igår i varmen.. merket ingen forskjell.. ble ferdig hevet noe fortere enn vanlig, men smakte like godt tenkte ikke over problemstillingen engang jeg da.. men går nok helt fint Takk for svar. Da prøver jeg imorgen Tror det bare er meg som tenker litt for mye på alt hehe
Gjest _La Femme Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Unnskyld at jeg kupper tråden litt, men.. Jeg har forferdelig lyst å bake gjærbakst nå, men vet ikke hva. Noen tips??
Gjest Mahareth Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 Jeg opplever bare positive effekter av varmen, nemlig at hevingen går mye lettere enn den gjør når det er kjølig
Tinelise Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Nettopp stekt focaccia:) pizzadeig og rundstykkedeig står til heving på benken. Går fortere bare og focacciaen ble like god som vanlig:) Tenker på å lage skillingsboller.. Samme innfall som deg i dag _La Femme bare MÅ bake på fredag bare måtte jeg lage rullekake etter å ha sett de i butikken. Nammenam!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå