Gå til innhold

"Har jeg noe rundt munnen?"


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Er jeg den eneste som kjenner en eller flere personer som alltid spør, etter de har spist, "har jeg noe rundt munnen?" ALLTID! Også ser de opp på deg som om de forventer de har tomatsaus i hele fjeset - Folk som er godt over 5 år og som verken slurper eller slafser mens de spiser. Men allikevel spør de.

Hva med å ta en titt i et speil eller speile seg i mobilen? Er det en slags tvangshandling? :fnise:

Mer morsomt enn irriterende, men er nysgjerrig på om flere kjenner til sånne folk? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, haha! Jeg merker fort hvis jeg har noe mat rundt munnen og tørker det bort forløpende. Mange som ikke spør heller, bare går rundt med det. Er litt awkward hvis man akkuratt har blitt kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Ja, haha! Jeg merker fort hvis jeg har noe mat rundt munnen og tørker det bort forløpende. Mange som ikke spør heller, bare går rundt med det. Er litt awkward hvis man akkuratt har blitt kjent.

Ja, bedre det enn å gå rundt med mat i fjeset :fnise: Men folk som spør hver gang etter de har spist, uansett hva? Det er jo et raskt spørsmål, og jeg sier bare "nei" om det ikke er saken, men synes det er så sært. Er sikkert noe man tar med seg fra når man er liten og ikke spiste så pent og ofte fikk mat rundt munnen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er en sånn person. Grunnen for at jeg spør er fordi jeg ikke har speil eller noe annet der jeg kan se om jeg faktisk har noe rundt munnen eller ikke. Dessuten kjenner jeg jo ikke om jeg har f.eks saus i munnviken :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en sånn som ofte spør... Og det er fordi jeg er så usikker på meg selv, og føler at jeg er så feit at jeg ikke kan spise i nærheten av andre og at hvis andre ser meg spise så tenker de "herregud, har ikke ho tjukka der stappa i seg nok mat i livet?"... Så derfor spør jeg ofte om jeg har mat i trynet fordi jeg vil være helt sikker på at andre ikke ser at jeg har spist, og at de ikke skal tenke "herregud, ikke rart ho er så feit, ho sluker jo bare maten"...

Og sånn objektivt sett vet jeg at jeg er helt normalvektig og langtfra feit, men tankene er der for det... Selvom jeg har bitt flinkere til å prøve å overse de med åra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid og ta en sjapp tur på nærmeste toalett etter og ha spist for og sjekke om jeg har matrester i ansiktet, på tenna, henda eller klærne.. 5 minutter med freshen up tid har vel alle kvinne? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør bare hvis jeg føler jeg kjenner noe som er der, eller om jeg har spist noe man pleier å søle litt av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå det er bedre å spør enn å gå rundt med fullt av mat rundt munnen. Det er fort gjort å få litt mat rundt munnen når du f. eks spiser noe med dressing o.l. Er jeg med venner eller familie spør jeg alltid. Hvis ikke tørker jeg meg om munnen å går til toalettet for å sjekke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Franzen

Jeg er en av de som spør om dette, men det avhenger selvfølgelig av hva jeg har spist. Har så alt for mange ganger kommet hjem og oppdaget at jeg har noe i ansiktet. Riktignok mest på ungdomsskolen, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Er jeg den eneste som kjenner en eller flere personer som alltid spør, etter de har spist, "har jeg noe rundt munnen?" ALLTID! Også ser de opp på deg som om de forventer de har tomatsaus i hele fjeset - Folk som er godt over 5 år og som verken slurper eller slafser mens de spiser. Men allikevel spør de.

Hva med å ta en titt i et speil eller speile seg i mobilen? Er det en slags tvangshandling? :fnise:

Mer morsomt enn irriterende, men er nysgjerrig på om flere kjenner til sånne folk? :popcorn:

o.o du har virkelig mye å bekymre deg over... haha, er det problem for deg at folk spør om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

o.o du har virkelig mye å bekymre deg over... haha, er det problem for deg at folk spør om det?

Dette er skråblikk og generalisering: forumet for... ja, skråblikk og generalisering. Og om du ikke la merke til det var innlegget skrevet på en ertende og useriøs måte, så ingen grunn til å analysere det i hjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Jeg er også en sånn som ofte spør... Og det er fordi jeg er så usikker på meg selv, og føler at jeg er så feit at jeg ikke kan spise i nærheten av andre og at hvis andre ser meg spise så tenker de "herregud, har ikke ho tjukka der stappa i seg nok mat i livet?"... Så derfor spør jeg ofte om jeg har mat i trynet fordi jeg vil være helt sikker på at andre ikke ser at jeg har spist, og at de ikke skal tenke "herregud, ikke rart ho er så feit, ho sluker jo bare maten"...

Og sånn objektivt sett vet jeg at jeg er helt normalvektig og langtfra feit, men tankene er der for det... Selvom jeg har bitt flinkere til å prøve å overse de med åra...

Huffda, det høres da ikke bra ut =( Må bare forsikre deg om at mat rundt munnen er akkurat samme greia, uansett vekt og hvordan man ellers ser ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Rundt munnen er da ingen problem, men jeg spør ofte om jeg har noe på tennene. Hvis de sier nei, så sjekker jeg likevel i speil. Og tror dere faen ikke at de lyver? Kan ikke stole på en sjel :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Rundt munnen er da ingen problem, men jeg spør ofte om jeg har noe på tennene. Hvis de sier nei, så sjekker jeg likevel i speil. Og tror dere faen ikke at de lyver? Kan ikke stole på en sjel :kjefte:

Tror det er et sånt spørsmål man automatisk svarer "nei" på, selv om man ikke sjekker skikkelig. Men om dere har spist et måltid før hvor du kunne ende opp med mat mellom tennene bør de virkelig ta en titt i hvert fall :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg spør om jeg har noe rundt munnen så er det pga manglende tilgang på speil etc, og fordi jeg oppriktig lurer på det. Mest sannsynlig fordi det kjennes ut som jeg har det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "sånt folk" :P Jeg speiler meg selvfølgelig hvis jeg kan. Jeg tror ikke jeg er spesielt grisete heller, men av erfaring vet jeg at ALT for få sier ifra hvis man faktisk har noe rundt munn, derfor spør jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spør aldri, men tørker meg alltid rundt munnen etter hvert måltid (gjerne fortløpende mens jeg spiser) og hver gang jeg drikker :gjeiper: er ihvertfall bedre enn å spørre :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spør aldri, men tørker meg alltid rundt munnen etter hvert måltid (gjerne fortløpende mens jeg spiser) og hver gang jeg drikker :gjeiper: er ihvertfall bedre enn å spørre :gjeiper:

Hvorfor er det bedre en å spørre? Er jo vanlig å tørke seg rundt munnen etter at man har spist uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...