La Luna Skrevet 2. mai 2013 #641 Del Skrevet 2. mai 2013 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 2. mai 2013 #642 Del Skrevet 2. mai 2013 Gratulerer så mye, Mafalda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 2. mai 2013 #643 Del Skrevet 2. mai 2013 Gratulerer så mye Mafalda! Endelig kom jenta! Fikk tårer i øya jeg nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. mai 2013 #644 Del Skrevet 2. mai 2013 Tenk, nå skal Mafalda ha første natt med Vesla. Forhåpentligvis en ganske rolig natt. Uten rier og jordmødre som sjekker åpning, bare en helt fersk baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. mai 2013 #645 Del Skrevet 2. mai 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. mai 2013 #646 Del Skrevet 2. mai 2013 Og nå er det din tur, Tekola? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. mai 2013 #647 Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg er håpefull, i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #648 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) oi, her har det vært livat! Tusen takk for alle hilsner og gratulasjoner, og takk til super-sladris Ciara :-) Er bare kort innom for å legge igjen et spor og si at alt er bra med meg og min nye sjef, som ligger og snorker ved siden av meg akkurat nå. Nydelig lita tulle med masse svart hår (!!), et brettet øre, og god appetitt. Mor er selvsagt overbevist om at dette er et ualminnelig vakkert og intelligent barn, heeelt objektivt sett Skriver mer når jeg kommer hjem til skikkelig pc (træl med dette Surface-tastaturet altså), blant annet har jeg en temmelig pussig fødselshistorie, for å si det mildt. Ikke noe superdramatisk, men bare... merkelig? Men ville bare innom og gi et lite tegn og takke for alle hilsner. Håper alt står bra til med dere, og tvi tvi til de fødeklare! Heia heia!! det er rett og slett utrolig deilig å ligge på magen igjen! :-) Endret 3. mai 2013 av Mafalda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 3. mai 2013 #649 Del Skrevet 3. mai 2013 God morgen Mafalda! Ja du kan tro vi har vært spente her inne! Gleder oss til å lese om forløpet =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 3. mai 2013 #650 Del Skrevet 3. mai 2013 Så kos Gleder meg til å høyra meir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 3. mai 2013 #651 Del Skrevet 3. mai 2013 Først og fremst: Gratulerer så mye med jenta! Er spent på å høre fødselshistorien din. Må si det pirrer nysgjerrigheten ekstra når du sier den var merkelig. Får litt sånn X-Files-intromusikk på øret her, hehe. For det andre: Jeg var på ABC i går på fødselsforberedende kurs. Tuslet mye rundt i gangene. Lite visste jeg at du da lå lykkelig med tulla de på brystet ditt, eller snorkende ved siden av deg. Jordmor var til og med på jakt etter en baby hun kunne vise frem, men alle sov så da ble det ikke noe av. Rart å tenke på at verden er så liten og at jeg kunne ha sett deg, eller smula, eller begge, uten å vite hvem du er og du meg. Håper du går en strålende helg i møte. Jeg er så misunnelig altså. Tenk at lillesmule er blitt verdensborger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 3. mai 2013 #652 Del Skrevet 3. mai 2013 Gratulerer igjen! Veldig spent på den historien! Og jeg kan godt ofre meg og være nestemann ut, det er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 3. mai 2013 #653 Del Skrevet 3. mai 2013 Så fint å se deg her inne Mafalda. Må si jeg er fryktelig spent på fødehistorien din. Er nok flere enn meg som sitter og lurer på hva i all verden som skjedde under fødselen. Godt å høre at alt står bra til hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 3. mai 2013 #654 Del Skrevet 3. mai 2013 Kanskje Smula faktisk hadde begynt å gro fast der inne i frykt for det hektiske livet på utsiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 3. mai 2013 #655 Del Skrevet 3. mai 2013 Kanskje Smula faktisk hadde begynt å gro fast der inne i frykt for det hektiske livet på utsiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 3. mai 2013 #656 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg tror Smula tenkte: "Ja ja, dette har hu mor gjort fire ganger før. La meg få sette et skikkelig punktum her!" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirama Skrevet 3. mai 2013 #657 Del Skrevet 3. mai 2013 Så koselig Gleder meg til å høre fødselshistorien! Men ... Mafalda.. Betyr dette slutten på dagbok?? Nå som lille smule har kommet ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 3. mai 2013 #658 Del Skrevet 3. mai 2013 Snikleser melder seg og gratulerer så mye med Smulejenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 4. mai 2013 Forfatter #659 Del Skrevet 4. mai 2013 Hei My og Mirama og Doh og Tekola og alle sammen! Koselig å se dere! Og virkelig- home sweet home, deilig å være hjemme selv om det ikke akkurat var strøkent etter at mor hadde vært borte siden mandag Dro et par saftige gloser, da, og da vi kom hjem etter dagens program hadde jammen gutta vasket kjøkken og støvsugd gangen. Store blomsterbuketter fra både min jobb og Gubbens, og ikke minst: min egen deilige seng! Tekola, mye mulig du har rett angående det å gro fast av ren skrekk. Stakkars Smulemor, etter at vi fikk tatt Føllings prøve og pakket oss ut av Ullevål, har det gått slag i slag- dansegeneralprøve for HK-jenta, en tur innom farfar og farmor for å vise fram, og til slutt en tur på Rema 1000- sånn bare for å vise hva hun har kommet ut til, lille frø Hun er tålmodig da, eller hun kan vel ikke annet.. henger med etter beste evne, og roer seg fort med pupp eller smokk når verden blir litt for overveldende. Jeg tror Smula tenkte: "Ja ja, dette har hu mor gjort fire ganger før. La meg få sette et skikkelig punktum her!" Haha, tror kanskje du har rett her, altså! Maken til sirkus, det var akkurat som om hun skulle motbevise at barn nummer fem er grei skuring- Smule ville også ha en dose ståhei og oppmerksomhet, for tenk! Men som sagt, ikke noe farlig, i hvert fall ikke før helt på slutten. Og da hun endelig var ute, sånn passe bleklilla og våt og stakkarslig, så er jo alt bare glede. Og så LITEN som hun er, hun veier jo ingenting! Masse tanker, og masse følelser. Gleder meg til jeg får en liten stund alene foran pc'en og får foretatt en grovsortering Akkurat nå venter vi på Gubben som henter Susain (og kjøper et par smokker til, siden Smula virkelig har sansen for smokk!), hun har fremdeles ikke sett lillesøster og er fryktelig spent. Så blir det familiekos og Smulesnakk en stund, før vi sender ungene til sengs, Gubben rigger til kosemat og spretter champagnen som ble lagt på kjøl allerede på mandag. Skal bli godt å lande litt bare vi to- han har jo løpt fram og tilbake mellom Ullevål, Dyret og unger hos besteforeldre, så vi har knapt snakket sammen siden det Store Smuleracet her om dagen. Og så må jeg forte meg å se om det er andre som har spennende nytt å fortelle! Kanskje det er flere små nurk som har meldt sin ankomst?? *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 4. mai 2013 #660 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Effekten av egen seng skal ikke undervurderes! Og, ikke minst, GRATULERER MED HJEMKOMST! Kanskje det er jeg som for en gangs skyld skal komme med en formaning til en rutinert 5-barnsmor: Husk at du er barselkvinne, at det faktisk er viktig at du får litt hvile og at det er greit å la være å slite seg helt ut allerede dag 1 hjemme. Jeg ble helt svett av tanken på alt dette, jeg, og jeg er jo til og med godt uthvilt! Og så godt at Smule tar smokk! Personlig så skjønner jeg ikke at de på barsel på død og liv skal ha det til at det å gi smokk før barnet er 6 uker omtrent er dødssynd nr. 1 for nybakte mødre. Nyfødtintensiv har som praksis at alle nyfødte får utdelt sin egen smokk ved ankomst og denne brukes flittig der ettersom den roer ned barnet, trener sugeteknikk og fungerer som kos. Ikke alle har anledning til å gi barnet pupp ved det minste lille knirk, (som det tross alt blir MYE av de første ukene), amme i søvn eller generelt bare for trøst, og da er smokken helt genial. Også må jeg si at jeg synes du er tøff! Personlig så tar jeg heller en runde til med HELLP, hastesnitt, en tur på intensiven og 10 dager på sykehus enn en fødsel på over 2,5 døgn. Men, skulle jeg være gal nok til å få ett barn til, så blir det ihvertfall planlagt snitt, og da skal jeg ikke være så grei at jeg setter beina mine inn på en fødestue en gang til, så heldigvis vil 2,5 døgn i fødsel aldri bli noen realitet. Ble det forresten like ille som fryktet eller ble det verre? Det høres ihvertfall ut som om det er godt at det var siste gangen... Endret 4. mai 2013 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå