Gå til innhold

Røde prikke på armene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har hatt røde prikker på armene i noen år nå men noen tider er det verre enn andre. Det begynte med nupper som senere gikk over til å være røde prikker som ligger under huden, det ser ut som blod prikker/blodutredelese. Huden er helt glatt og kan ikke kjennes.

Noen som har/hatt dette, og noe som hjelper?

Ser ca ut som dette

348b.jpg&w=400&h=327&ei=CFXBT8HzLdH74QTtu9TsCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=122&vpy=110&dur=905&hovh=203&hovw=248&tx=172&ty=130&sig=103791408779808539735&page=6&tbnh=148&tbnw=171&ndsp=27&ved=1t:429,r:13,s:120,i:90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette pleier å komme av kostholdet ditt. Vanligvis produkt av melk, sukker og gluten.

Huden gjenspeiler tarmen vår, og det vi putter i oss kommer til uttrykk på huden.

AnonymBruker
Skrevet

Dette pleier å komme av kostholdet ditt. Vanligvis produkt av melk, sukker og gluten.

Huden gjenspeiler tarmen vår, og det vi putter i oss kommer til uttrykk på huden.

Kan det komme av melke intoleranse ? Jeg har hatt problemer med tarm,mage og slått ut på melke intoleranse som liten, men veldig veldig mildt så trodde ikke det ville ha noe å si. Jeg har ett veldig sunt kosthold.

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut melka og se om det bedrer seg... Om ikke kan det hende du må kutte både melk, gluten, sukker og gjær...

Skrevet

Ja, melk kan forårsake hudproblem, men det kan gluten og sukker og syntetiske stoffer også.

Selv har jeg slitt mye med hudproblem, men etter å ha endret kostholdet har huden min blitt helt fin igjen. Har ingen problem lenger. Men jeg merker med en gang at hver gang jeg spiser for mye sjokolade eller is, så blir huden dårlig igjen. Derfor er jeg forsiktig med dette.

Spis mer fett og protein, som fisk, nøtter, frø, avokado, og grønnsaker, frukt, bær og vann - det gjør underverker for huden.

Proteinene erjo byggestenene i kroppen og fornyer huden, hår og negler, mens fettet er vitktig for at huden skal holde seg myk og smidig - det opprettholder kollagenen i huden, så huden holder seg myk og stram.

Grønsaker, frukt og bær inneholder jo mye vitaminer, mineraler, sporstoffer og antioksidanter, som er bra. Vann er jo viktig :enig:

Jeg vil tro du vil oppleve store forandringer med hud og hår om du kutter ut gluten og melkeprodukt, og er forrsiktig med sukker.

Bare husk at når du kutter ut noe, og plutselig spiser det igjen, kan du bli veldig dårlig - både i mage og i huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...