AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Jeg spiser og spiser og spiser... Hver eneste dag må jeg ha det, og særlig når jeg er ekstra nedfor fordi jeg savner kjæresten (som jobber på rigg) eller fordi jeg syns det er tøft med de to små barna. Det går i Altfor mye Hva kan jeg erstatte det med? Jeg føler det hjelper på humøret der og da, å spise sjokolade. Men etterpå blir jeg bare kvalm av meg selv og higer etter å ønske å trene, higer etter kroppen jeg hadde for 2 år siden.
Gjest BM2 Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Just say no! Med andre ord, kjøp grønnsaker og ikke sjokolde på butikken.
Gjest NozMonster Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 (endret) trening er jo den beste erstatteren! ellers kan turer ut generelt, kafèturer, dra på stranda i finværet, dra i svømmehallen med barna ....... har du noen venninner? det dummeste du kan gjøre er jo å ha sjokoladen tilgjengelig Endret 26. mai 2012 av NozMonster
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 trening er jo den beste erstatteren! ellers kan turer ut generelt, kafèturer, dra på stranda i finværet, dra i svømmehallen med barna ....... har du noen venninner? Ikke komfortabel med å dra på stranda når jeg ikke er komfortabel med kroppen min.. Skal gifte meg om 2 mnd og vil så gjerne se så godt ut som jeg kan, men føler veien er lang.. Og hvor tar man overskuddet fra etter endt arbeidsdag og ungene er i seng?.. Har ikke venninner som kan finne på ting med meg i tide og utide.. De bor enten langt unna eller er gravide
Gjest NozMonster Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 Ikke komfortabel med å dra på stranda når jeg ikke er komfortabel med kroppen min.. Skal gifte meg om 2 mnd og vil så gjerne se så godt ut som jeg kan, men føler veien er lang.. Og hvor tar man overskuddet fra etter endt arbeidsdag og ungene er i seng?.. Har ikke venninner som kan finne på ting med meg i tide og utide.. De bor enten langt unna eller er gravide du finner ikke overskuddet i sjokolade ihvertfall... det gjør jo vondt bare enda værre!! ha det som mål at du kan gå i svømmehallen med ungene dine da? jeg tror det er veldig viktig å ta med ungene ut på aktiviteter! har selv jobba på barneskole, så merke godt forskjell på ungene som ble tatt med på aktiviteter og de som ikke ble det! de som ikke ble det, var skikkelig giddalause og hata alt som hadde med skog og tur og gjøre, og det vil vi vel ikke ha noe av? tenk at du skal være et godt forbilde og rollemodell for barna dine- og du er jo ikke det når du ikke klarer å ta vare på deg selv? det å ha problemer er ingen skam- så ikke vær redd for å søk om profosjonell hjelp om du ikke klarer å slutte alene. imens kan du jo tenke litt på denne: I moment on your lips, a lifetime on you hips ........er det verdt det??
Gjest BM2 Skrevet 26. mai 2012 #6 Skrevet 26. mai 2012 Ikke komfortabel med å dra på stranda når jeg ikke er komfortabel med kroppen min.. Skal gifte meg om 2 mnd og vil så gjerne se så godt ut som jeg kan, men føler veien er lang.. Og hvor tar man overskuddet fra etter endt arbeidsdag og ungene er i seng?.. Har ikke venninner som kan finne på ting med meg i tide og utide.. De bor enten langt unna eller er gravide Ved å trene.
Simpleminded Skrevet 26. mai 2012 #7 Skrevet 26. mai 2012 du finner ikke overskuddet i sjokolade ihvertfall... det gjør jo vondt bare enda værre!! ha det som mål at du kan gå i svømmehallen med ungene dine da? jeg tror det er veldig viktig å ta med ungene ut på aktiviteter! har selv jobba på barneskole, så merke godt forskjell på ungene som ble tatt med på aktiviteter og de som ikke ble det! de som ikke ble det, var skikkelig giddalause og hata alt som hadde med skog og tur og gjøre, og det vil vi vel ikke ha noe av? tenk at du skal være et godt forbilde og rollemodell for barna dine- og du er jo ikke det når du ikke klarer å ta vare på deg selv? det å ha problemer er ingen skam- så ikke vær redd for å søk om profosjonell hjelp om du ikke klarer å slutte alene. imens kan du jo tenke litt på denne: I moment on your lips, a lifetime on you hips ........er det verdt det?? Barna er fortsatt veldig små, så har ikke sjans til å ta dem med i svømmehallen alene. Jeg er mye ute med barna og holder dem aktive, men ting begrenser seg når jeg er alene med de. Klart jeg ikke ønsker å ha det på hoftene for alltid! Men jeg er jo ikke overvektig, er bare ikke fornøyd med kroppen slik den er nå. Jeg vet den kan sees og føles bedre ut!
Meridian Skrevet 26. mai 2012 #8 Skrevet 26. mai 2012 Du må rett og slett bestemme deg for å ville slutte med sjokolade, og å føle deg vel til bryllupet om 2 mnd må da være et mål. Et annet mål er vel at du må være et godt forbilde for barna dine. Det er ikke bra at de ser deg trøstespise sjokolade ... den uvanen vil du ikke gi dem. Du kan erstatte sjokoalde med annen kos. Det fins kaker som er sunne, og er helt uten sukker og hvetemel. Kakene er heller laget av sunne fettsyrer og sukrin, som DENNE! Selv gikk jeg ned i vekt ved å kutte ut all gluten og sukker, og jeg spiste masse fett, protein, grønsaker, frukt, bær og drakk kun vann og farris. Fisk er slankende, så lag deg deilig lakse-wok med masse sesamfrø på. Du kommer til å bli mett og slank! Eller lag deg nydelig taco, og spis heller tacoskjell til med masse guacamole! NAM! Jeg gikk ned 15 kg på 3 mnd pga kostholdet, ikke pga trening, og ble altfor tynn, men så stabiliserte vekten min seg og jeg gikk opp 5 kg, og siden har jeg hatt vekten min. Lever fortsatt på dette kostholdet, men spiser litt sjokolade, godt, ris og potet innimellom uten at jeg går opp i vekt. Tvungen trening hater jeg, men jeg liker bedre å gå tur, eller gå på ski fordi det er koslig og morsomt, Eller å sykle en tur i fint vær. Kan godt gå på areobic-timer, men da gjør jeg det fordi det er gøy. Trening skal være morsomt å gøy, ikke noe man må og gruer seg til. Finn noe du liker! Har du ingen hobbier? Som å male, tegne, sy, lage keramikk, lese ...? Du har store muligheter til å ta med barna dine på en tur ut hver dag. Barn har godt av det, og det har du også. Etterpå, når de sover søtt, kan du kose deg med den sunne ostekaken, eller en smoothie
2shy Skrevet 26. mai 2012 #9 Skrevet 26. mai 2012 Det er som andre sier, nødvendig at du IKKE kjøper sjokolade, og har selvdisiplin. Men, det er lett å vikle seg inn i selvmedlidenhet og ty til dårlig mat for å fylle tomrom, men du ser jo selv at det jobber i mot deg og gjør deg enda mer nedfor. Det finnes en sjokolade på helsekosten som er uten sukker/melk, og er regnet som lavkarbo. Det er ihvertfall et langt bedre valg enn en stor plate med melkesjokolade, og kan være et alternativ for deg sånn til å begynne med. Ellers vil jeg råde deg til å være i aktivitet, finn på noe som får tankene dine vekk fra å spise sjokolade. Jeg husker da jeg skulle slutte å røyke, da ryddet jeg hyppig i skuffer og skap, vasket, gikk lange turer, osv. Du vet også at du blir nedstemt av å spise sjokoladen, så prøv å være analytisk neste gang du strekker deg mot sjokoladen, og finn ut hvorfor du føler du trenger sjokoladen, og husk hvor elendig du føler deg etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå