Gå til innhold

stavet etternavnet feil i bestillingen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

bestilte nettopp en chartertur via ving.no

alt var fint... helt til jeg så at jeg har glemt den ene bokstaven i etternavnet mitt!

hvilke følger kan det få for reisen min?

kan jeg bli nektet av flyselskapet å reise på grunn av at den ene bokstaven ikke stemmer med navnet i passet mitt?

har sendt en e-post til ving, men regner med at jeg må vente noen dager på svar på grunn av pinsen.

lurer derfor på om noen av dere har vært i samme situasjon, og hvordan dette eventuelt løste seg??

dumme,dumme tastatur!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli nektet å borde flyet, men jeg tror ikke ving trykker flybillettene umiddelbart etter at du trykker bestill så det ordner seg nok.

AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Turen ble betalt omgående.

Leser i tillegg at vi reiser med airbaltic. Noen som har flydd med dette selskapet? De har nemlig kun håndbagasje inkludert i sine flyvninger. Etter hva jeg forstår må jeg legge til 60 euro ekstra per person for å kunne ha innsjekket bagasje tur/retur.

Minner noe om norwegian sitt bagasje system, bare dyrere....

Prøvde også å logge på airbaltic sine sider for registrering/betaling av bagasje, men det fungerer heller ikke!

Reiser om 1,5 mnd.

Skrevet

Dette ordner seg. Du printer jo ut sidene selv og Ving sender deg helt sikkert ny bekreftelse.

At du må betale for bagasjen høres merkelig ut, sikker på at det ikke gjelder de som flyr Air Baltic utenom charterturister?

AnonymBruker
Skrevet

Er usikker hvordan de opererer mtp flyselskapene.

Leste om de ulike selskapene på ving sin side, og der står følgende :

Air Baltic Kun håndbagasje inngår i prisen.

Bagasje som skal sjekkes inn må betales direkte til flyselskapet.

Litt som ryanair med andre ord.

Skrevet

På Ving sine sider står det hvor mye du kan ha med deg, sjekk bestillingen din.

AnonymBruker
Skrevet

Står ingenting om tillatt bagasje på min bestilling. Mulig at det er litt tidlig ettersom billettene enda ikke er utstedt.

AnonymBruker
Skrevet

Står ingenting om tillatt bagasje på min bestilling. Mulig at det er litt tidlig ettersom billettene enda ikke er utstedt.

Skrevet

Jeg jobber på flyplassen og er en av de som blant annet sender Airbaltic. Er en slags regel blant de fleste flyselskapene at hvis du har mer enn 3 bokstaver feil i navnet ditt så går det helt fint :)

Men tipper at ving fikser det uten problemer siden det er en stund til du reiser.

Er det på slutten eller begynnelsen du mangler bokstaven? Eller midt i?

Uansett så har jeg sendt mange Hanen som egentlig heter Hansen uten at det er et problem. Til å med til London uten problemer ;)

AnonymBruker
Skrevet

andre bokstaven i etternavnet.

kjenner du til airbaltic som et seriøst og pålitelig selskap? eller er det mye forsinkelser ute og går? og er de så strikse på bagasjevekt som ryktene skal ha det til ?

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

hva har bagasje med saken å gjøre? Ja, du blir nektet det, men kan du ikke gå inn der du bestilte å endre navn? tror du har 24 timer på deg minst for å angre. gå på min side--> logg inn ---> endre navn

Endret av Nuppdupp
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke etter hva jeg kan se.

Selve profilen av meg hos ving er korrekt. Det var ved selve bestillingen at den ene bokstaven "forsvant". Denne er ikke mulig å endre.

Skrevet

andre bokstaven i etternavnet.

kjenner du til airbaltic som et seriøst og pålitelig selskap? eller er det mye forsinkelser ute og går? og er de så strikse på bagasjevekt som ryktene skal ha det til ?

Her i Norge pleier ikke det å være så strenge med håndbagasje,men det er de i utlandet. Bagasjevekten på den innsjekkete bagasjen er vi veldig nøye på. Vi skriver inn i et system hvor mye bagasjen veier og hvis det er overvekt vil vi måtte godkjenne i systemet at det er betalt før vi får skrevet ut resten av tingene som boardingkort og bagtag. Så følg bagasje reglene så slipper du ubehagelige overraskelser.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Jeg må endre navn på medreisende. Kan jeg gjøre dette selv?

Vi må gjøre navneendringen på billetten. Dette koster kr 300,- pr. navn. Det må skje så snart man vet om endringen og kan kun endres i våre åpningstider.

----

Du må ha samme nAvn som i passet.

AnonymBruker
Skrevet

Da ringer jeg ving tirsdags morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...