Gå til innhold

solbrente barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg har smørt dem flere ganger i dag, har de klart å bli veldig solbrente på rygg og armer.. Problemet er jo at vi ikke har noe slags kremer i hus, og butikkene stengte visst tidlig i dag :O

Noen som har tips om hva jeg kan bruke på dem?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selger de kremer der a? :P

AnonymBruker
Skrevet

Kalde omslag, smertelindrende, aloe vera, litt hydrokortison.

Skrevet

Hydrokortison som selges reseptfritt funker så det suser :)

Skrevet

Apotek er ofte åpne på ukurante dager.

Gjest ¤ Pikekyss ¤
Skrevet

Tomat lindrer solbrenthet godt. Del en tomat i to og stryk det utover de solbrente områdene.

• Liker 1
Skrevet

Most agurkmasse iblandet aloevera saft:) la de stå i frysen i ca 20 min og smør så på de solbrente stedene:) Det lindrer:)

AnonymBruker
Skrevet

Barn bør ikke være i solen uten hvite klær som beskyttelse mot den sterke solen - i tillegg til solkrem.

Det er skader på huden når man er barn som fører til hudkreft som voksen.

Kle på barna i den solen vi har nå. Blir helt dårlig av å se så mange solskada barn ute.

• Liker 4
Skrevet

Kanskje du har naturell yoghurt hjemme? Da kan du smøre det på og la det være på en stund

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB i innlegg # 9. De må dessuten smøres minst annenhver time, med SPF 50.

Youghurt naturell skal funke. Hvis du har den vanlige typen kan du la den renne igjennom et kaffefilter, så blir den ikke så rennende.

• Liker 2
Skrevet

SPF 50 er IKKE nødvendig. Det er bare noen få prosenter forskjell i dekke. Men smøre ofte og smøre TYKT er viktigere enn om det er faktor 15 eller 50.

• Liker 1
Skrevet

Tomat som en skrivit fungerar :) Du kan lägga de på de platserna de har bränt sig.

30spf är tillräckligt. Min har inte bränt sig (är faktiskt blek!!) Efter flera dagar i solen, utan kläder. Jag smörjer flera ggr dagen då.. Men tycker det är konstigt att han fortfarande är blek..? Jag är ju kanon brun!

Skrevet

Yoghurt, rømme, kesam etc lindrer godt. Men ingenting kan fjerne solbrentheten. Sårheten og rødheten forsvinner i omtrent samme tempo om du behandler eller ikke, men behandling kan gjøre prosessen mindre vond.

I morgen: Klær på!! Solkrem først og så klær oppå, og helst ikke rent hvitt. Lyse farger dekker mer enn hvitt. Jeg synes vevd stoffer føles bedre på kroppen enn stretch hvis jeg har blitt brent, så ta på dem skjorter etc heller enn t-skjorter.

Skrevet

Man må også se an barnets hud for hvordan huden skal behandles i solen. Har barnet rødt hår og veldig lys hud som fregner lett, så kan ikke barnet tilbringe hele dagen i solen så varmt som det er nå. Da må barnet ha pauser i skyggen, smøres jevnlig, og ta på klær hvis det blir for mye. Mange med lyst/hvitt hår har også tander hud.

Min gutt fikk et godt lag solfaktor 30 i morges, og har hatt noen perioder inne i skygge. Ellers har han tilbragt dagen ute med bare truse på, og finnes ikke antydning til rødhet. Han har solsterk hud.

Skrevet

Takk for masse svar folkens! :) Jeg fikk et bra tips om å smøre på tannkrem, og det hjalp som bare det, blitt mindre rødt allerede! :)

Har smørt dem så å si en gang i timen i hele dag, så skjønner ikke hvordan de kan ha blitt så brente egentlig.. Vet barna burde ha på tskjorte, men ikke så lett når de er i vannet hele dagen. Men i morgen blir det tskjorte og mest mulig skygge! :)

AnonymBruker
Skrevet

Her har gutten på seg UV-trøye:

http://www.hm.com/no/product/96561?article=96561-B

og matchende shorts + solhatt. Smører med faktor 50 annenhver time. Han er blek som Nicole Kidman etter fire dager i sola, akkurat som sin mor (ingen av oss har lyst på hudkreft eller for tidlig aldring av huden, men sola liker vi altså) :fnise:

Mannen min er apoteker, og han sier at svært mange smører på solkrem feil. Barna skal smøres inn innendørs første gang, på tørr hud, og solkremen skal få trekke inn i 30 minutter før de eksponeres for sol eller vann. Det å smøre solkrem på våt hud har minimal til ingen effekt. Påfør ny solkrem annenhver time på tørr hud, og la det trekke inn før barna løper i vannet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for masse svar folkens! :) Jeg fikk et bra tips om å smøre på tannkrem, og det hjalp som bare det, blitt mindre rødt allerede! :)

Har smørt dem så å si en gang i timen i hele dag, så skjønner ikke hvordan de kan ha blitt så brente egentlig.. Vet barna burde ha på tskjorte, men ikke så lett når de er i vannet hele dagen. Men i morgen blir det tskjorte og mest mulig skygge! :)

Tannkrem?!

Det er jo kjempehardt for huden. Ville aldri brukt det!

• Liker 4
Skrevet

Tannkrem?!

Det er jo kjempehardt for huden. Ville aldri brukt det!

Det funket hvertfall som bare det. Var mye mindre rødt i dag! :)

Skrevet

Om de bader er det veldig viktig å bruke solkrem som er beregnet på bading. Ikke all solkrem tåler mye vann like godt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...