Gå til innhold

Sort hijab


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig vi tolket innlegget forskjellig, men jeg tenkte søppelkultur her refererte til lovfestet forskjellsbehandling på grunn av kjønn, med middelalderske straffer ved brudd. Denne typen kulturelle innslag er søppel både etter min (og antageligvis hans) personlige filosofi, ifølge menneskerettighetene, og med tanke generell trivsel og effektivitet i samfunnet. Noen kulturer er bedre enn andre.

Den delen her, er jeg absolutt enig i! Søppelkultur i mine øyne også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BM2 - jeg er helt enig med deg i denne tråden! Jeg storkoser meg med mitt langt flommende hår og lette sommerklær de siste dagene, badedrakt på stranda og alt! Det er så deilig! Skikkelig frihet. Jeg føler litt synd på kvinner som må dekke seg så mye i det fine været!

Det er kjempebra! Og jeg storkoser meg med hijaben på huet og fine sommer kjoler! Happy! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempebra! Og jeg storkoser meg med hijaben på huet og fine sommer kjoler! Happy! :fnise:

Det er mulig jeg har misforstått noe, men er ikke hijab til for å beskytte deg mot menns lyster? Blir det ikke da rart å også gå i et plagg mange menn synes er sexy?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg har misforstått noe, men er ikke hijab til for å beskytte deg mot menns lyster? Blir det ikke da rart å også gå i et plagg mange menn synes er sexy?

Joda riktig, ved å dekke seg til, det står jo ikke i koranen at man må gå med svar og store plagg over seg! (dett er noe opptil en og hver hvordan de tolker det)

det er ikke noe galt å bruke skjoler og skjøørt osv. Menn har like mye ansvar og passe på sine blikk ( de skal heller ikke gå og stirre på en jente bare pga hun kler seg sexy ( men dessverre skjer det hele tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Nå snakker vi ikke om Pakistan, men muslimer generelt. Kjenner faktisk en som fikk heftig mye juling fordi faren hennes så henne uten hijab, jenta hadde blåmerker overalt. Hun fikk heldigivis hjelp og bor nå med kjæresten i fred og ro. Familien flytta tilbake til hjemmelandet fordi det er skam for dem å være her når alle vet om deres historie..

Edit: kunne ikke tro at han mannen gjorde alt dette mot dattera si bare fordi hun valgte å vise hår. Det var seriøst umenneskelig. Hun holdt nesten på å dø. Slike tilbakestående folk burde ikke engang bo her.

Sykt... :sjokk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helt normalt i de landene

Ja dessverre man finner også noen sånne hendelser :( Men ihverfall der hvor jeg kommer fra har

jeg aldri hørt om noe sånt har skjedd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jentene blir eldre så kan de velge om de vil bruke hijab eller ikke. Selvsagt finnes det de ekstreme som påtvinger jentene dette, men jøss...man finne mye ekstrem innenfor mange andre religioner og kulturer også.

Kjenner en famile aom har tre jenter. Når to av jentene ble rundt 11-12 år så valgte de selv å begynne å bruke hijab, mens hun siste valgte å ikke bruke det.

Foreldrene innrømmer at de ble litt skuffet siden det er tradisjon, men de godtar det helt greit (skuffet på samme måte som andre ville blitt fordi barnet valgte å ikke bli lege for eksempel)

Hun som ikke valgte det er nå 19 år og vurderer å begynne å bruke hijab, men hun har enda ikke bestemt seg for om hun skal det eller ikke.

Men slike historier er det jo ingen som gidder å lese/høre om fordi de er en gjeng med sauer som bare har bestemt seg for at hijab er undertrykkende og grusomt, og at ingen kvinner velger selv å bruke det eller ikke :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmen.

Sykt... :sjokk:

Jepp. Tenk å bli banket opp av en stor og sterk mann, mens en er svak og hjelpesløs. Men joda, det er harram... :filer:

For en tilbakestående kultur! OG pst, har man sex før man gifter seg så skal man piskes til døden.. Flott kultur.. sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det ingenting om å bruke verken burka, niqab eller hijab i koranen, men flott at folk leser slikt! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Tenk å bli banket opp av en stor og sterk mann, mens en er svak og hjelpesløs. Men joda, det er harram... :filer:

Når jeg var ungdom så var jeg sammen med en kristen gutt. Han banket meg helseløs så jeg ikke klarte å gå hjem engang. Dyttet meg ned trapper og diverse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også si at jeg var sammen med en fra somalia et par år senere. Han var supersnill og gjorde meg aldri noe vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk må skjønne at selvom man er muslim, er folk forskjellige!

slutt å dra alle over en kam. Ingen er like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg synes ikke du skal innlede en samtale om hijab med en 11 12 år gammel jente. Like lite som jeg Ville gått I debatt med et annet barn om foreldrenes livsvalg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg har misforstått noe, men er ikke hijab til for å beskytte deg mot menns lyster? Blir det ikke da rart å også gå i et plagg mange menn synes er sexy?

De sier så. Jeg lar meg aldri slutte å undre meg over hvor svake muslimske menn må være som ikke klarer å forholde seg saklig til kvinner som kler seg elegant og feminint. Jeg kan fint sitte å diskutere hvorfor HLC er viktig for menneskeheten med en kvinne som har på seg kun bikin. Lurer på hva det er med muslimske menn siden de er for svake til å klare dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jentene blir eldre så kan de velge om de vil bruke hijab eller ikke. Selvsagt finnes det de ekstreme som påtvinger jentene dette, men jøss...man finne mye ekstrem innenfor mange andre religioner og kulturer også.

Kjenner en famile aom har tre jenter. Når to av jentene ble rundt 11-12 år så valgte de selv å begynne å bruke hijab, mens hun siste valgte å ikke bruke det.

Foreldrene innrømmer at de ble litt skuffet siden det er tradisjon, men de godtar det helt greit (skuffet på samme måte som andre ville blitt fordi barnet valgte å ikke bli lege for eksempel)

Hun som ikke valgte det er nå 19 år og vurderer å begynne å bruke hijab, men hun har enda ikke bestemt seg for om hun skal det eller ikke.

Men slike historier er det jo ingen som gidder å lese/høre om fordi de er en gjeng med sauer som bare har bestemt seg for at hijab er undertrykkende og grusomt, og at ingen kvinner velger selv å bruke det eller ikke :roll:

Jeg tror nok at kvinner selv kan velge å bruke hijab, hvorfor skulle de være noe bedre enn menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

De må være mindre smarte som lar seg føye til underkastelse og undertrykkelse i det øyeb likket de opplever frihet. De bør forstå at deres elsk til undertrykkende plagg og forkastelig kultur bare nører opp under motstanden mot den drittkulturen de derved representerer.

Det virker som du ikke har mye å far med hva gjelder faktiske argumenter, så du tillater deg heller å komme med ubegrunnet vrøvel. Skal nå huske at BM2 ikke er verdt å lytte til eller diskutere med. Har ingen ønske om å kaste bort tid på slike som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå snakker vi ikke om Pakistan, men muslimer generelt. Kjenner faktisk en som fikk heftig mye juling fordi faren hennes så henne uten hijab, jenta hadde blåmerker overalt. Hun fikk heldigivis hjelp og bor nå med kjæresten i fred og ro. Familien flytta tilbake til hjemmelandet fordi det er skam for dem å være her når alle vet om deres historie..

Edit: kunne ikke tro at han mannen gjorde alt dette mot dattera si bare fordi hun valgte å vise hår. Det var seriøst umenneskelig. Hun holdt nesten på å dø. Slike tilbakestående folk burde ikke engang bo her.

Det er jo nettopp det som er poenget, du kan ikke snakke om muslimer generelt, fordi de er så forskjellige som de er. Fatter ikke at akkurat det kan være så vanskelig for enkelte å forstå. Muslimer er ingen homogen gruppe, som du kan snakke om på generell grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det som er poenget, du kan ikke snakke om muslimer generelt, fordi de er så forskjellige som de er. Fatter ikke at akkurat det kan være så vanskelig for enkelte å forstå. Muslimer er ingen homogen gruppe, som du kan snakke om på generell grunnlag.

Det er jo noe av problemet. Dersom en påpeker at en må arbeide for at jenter ikke skal påtvinges hijab kommer det straks noen løpende og skriker at det er ikke noe muslimer gjør. Neivel, greit, da får de og slutte å påberope seg religion som sin grunn til å oppføre seg som idioter. For da tar de altså alle verdens muslimer til inntekt for sin idioti. Alikevel er det altså kun nordmenn som generaliserer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har forsøkt å gå med langt løst hår og spise softis i lett bris? Utrolig upraktisk!

Om sommeren pleier jeg alltid å gå med noe på hodet for å slippe å bli solbrent i hodebunnen. Noe som har ført til spørsmål om min religion.

Jeg antar at voksne kvinner er i stand til å kle seg selv. Hvis de ikke er det så er det ikke selve klesplagget som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...