AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Jeg reiser på ferie fra 30. mai til 9. juni, og skal tegne enkeltreiseforsikring. Reiseforsikringer dekker jo utgifter ved forsinkelser etc. - er det da slik at jeg må tegne forsikring for et par ekstra dager i tilfelle det skulle dukke opp noe? Eller vil forsikringen gjelde om jeg f.eks. må ligge på hotell et par dager etter den 9. på grunn av forsinkelser, siden forsinkelsene da uansett vil stamme fra datoen for den planlagte avgangen? Er det noen som vet dette?
LeaMichele Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 Et veldig godt spørsmål, det har jeg faktisk aldri tenkt på! Så her vil jeg følge med!
Mamma1 Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Nei, du bestiller fra dato- til dato. Da gjelder forsikringen kun for disse dagene. Da bestiller du jo fra du går ut døra hjemme til du vet du er hjemme igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 Ok, takk skal du ha. Da tegner jeg for et par ekstra dager, bare for sikkerhets skyld.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 Hvorfor ikke heller bestille med et kredittkort hvor reiseforsikringen er inkludert?
Gjest Blondie65 Skrevet 26. mai 2012 #7 Skrevet 26. mai 2012 Hva med å sjekke hva en helårsreiseforsikring koster pr år fremfor å kjøpe svært dyre reiseforsikringer for bare noen dager? Er man medlem av en fagforening er det ofte bare noen få kroner ekstra til også å få reiseforsikring.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #8 Skrevet 26. mai 2012 Hvor mange er det som har kredittkort?.. De aller fleste? 2
reiselyst72 Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 Tja, som forrige poster skriver har vel de fleste et eller annet kredittkort. Om ikke annet bestiller man et av de mange kredittkortene med gratis årsavgift som har forsikring inkludert og sparer pengene til reiseforsikringen: http://gode-reisetips.blogspot.com/p/beste-gratis-kredittkort-reise.html
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 TS her. Av en eller annen grunn anser jeg det som tryggere å ha reiseforsikring hos et av de store selskapene enn gjennom kredittkort... Jeg endte forresten opp med å kjøpe helårs, da er jeg sikret på vei til og fra skolen også. Og jeg kan jo krysse fingrene for at de blir flere utenlandsturer på meg det nærmeste året.
Aeternitas Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 TS her. Av en eller annen grunn anser jeg det som tryggere å ha reiseforsikring hos et av de store selskapene enn gjennom kredittkort... Jeg endte forresten opp med å kjøpe helårs, da er jeg sikret på vei til og fra skolen også. Og jeg kan jo krysse fingrene for at de blir flere utenlandsturer på meg det nærmeste året. Smart. Få vet visst at reiseforsikring dekker det øyeblikket man går ut døra:) Og det er jo virkelig ikke en kostnad i det store og hele heller. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå