Gjest gotthard Skrevet 1. februar 2004 #1 Skrevet 1. februar 2004 at vi , som verdens rikeste land , ikke har penger til og ha politi folk som kan stoppe narko osv , vi har faktisk ikke rå. at vi har bompenger på snart hver eneste større vei her i landet , sverige har hverken olje eller bompenge ringer. at vi sier nei til eu , men er så og si med alerede. at vi , fremdeles rikest , har utrolig dårlig sykehus dekning og den blir stadig dårligere. at vi har rå til opera til ca 6 mrd men ikke penger til krisesentere og incest sentere. at vi (staten) har penger til et nytt ol men ikke ordentlig undervisning i skolene. lista er lang den , jeg bare synes det er lit rart at vi med alle penga våre forsat har så mange fatige her i landet , nød og mangler osv. rart at vi lar politekerene våre få bruke mere på valgkamper en på og oppretholde krisesenterene her i landet , bruke mere på seg selv og sinne interesser enn på folkets interesser..
Gjest Moonshadow Skrevet 1. februar 2004 #2 Skrevet 1. februar 2004 Jeg startet også en tråd om samma temaet for en stund sia. Jeg mener at det du ramset opp er klare tegn på at noe i systemet ikke funker. På tide å prøve noe nytt.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #3 Skrevet 3. februar 2004 rart at vi lar politekerene våre få bruke mere på valgkamper en på og oppretholde krisesenterene her i landet ' date=' bruke mere på seg selv og sinne interesser enn på folkets interesser..[/quote'] Godt sagt, for det er det som er saken: De stemmeberettigede lar politikerne holde på slik. Det kommer stadig tydeligere tegn på at dagens politikere mer eller mindre er en lukket "klubb" som rekrutterer fra innsiden via bekjentskap og nepotisme, og som først og fremst er opptatt av å mele sin egen kake. Man hylte og skrek om Victor Normans piano, men alvorlig talt! Det er da peanuts i forhold til høye lønninger (minst 80% over landsgjennomsnittet), enorme, indeksregulerte pensjoner med rekordlav opptjeningstid, statsrådboliger (som man tydeligvis kan bo i i over 2 år etter at man har sluttet som statsråd), samt bortimot garanti for å få en eller annen fylkesmannstilling e.l. i gave når man må gi seg på Stortinget. Hvorfor blir dette akseptert? Hvorfor tror så mange at det er slik det må være?
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #4 Skrevet 3. februar 2004 penger kan ikke "kjøpe" flere politifolk og flere sykepleier osv penger er kun et byttemiddel!! (har dere ikke skjønt det?) det trengs arbeidskraft med riktige kvalifikasjoner.. prioriteringene innad i samfunnet når det gjelder hvor mange politifolk, sykepleier osv vi har har INGENTING med hvor store oljeinntekter vi får fra utlandet.. vi kan jo ikke "importere" bedre helsevesen... see? hilsen oppgitt økonomistudent
Gjest gotthard Skrevet 3. februar 2004 #5 Skrevet 3. februar 2004 og hvorfor er det ikke flere politi folk og ansette som du sier?hvert år er det ca 30% (om jeg ikke husker tallet helt feil) av de ny utdanede fra polito skolen som ikke fik jobb. narko politiet i oslo sier selv at de ikke har penger til og ta store saker som de bruker lit tid og penger på...politiet klager over mangler på penger og ikke mangler på folk og ansette... helsevesenet er utrolig dårlig og det er ikke pga mangel på folk , de legger ikke ned sykehus pga mangel på folk men fordi de skal spares på pengene... skolene forfaller ikke pga dårlige lærere eller får få snekkere her i landet , men fordi det ikke gis penger for og pusse opp.. om du tar hode opp fra boka de lit og ser deg rundt så ser du at det er over 120000 arbeidsledige her i landet nå , og tallet stiger , det er ikke så mange av de som ønsker og leve på trygd trur jeg ,, de fleste komunnene sliter med for mange oppgaver og for lite penger som følger oppgavene osv osv . lista er lang den. forklarer du bommpengene i norge med lite folk og ? penger løser ikke alle problemer , men om du påstår at den norske stat er uskyldig så trur jeg du må ha et bitte litt mere kritisk blikk på det du leser om. hilsen oppgit ped,ass.
Gjest Moonshadow Skrevet 3. februar 2004 #6 Skrevet 3. februar 2004 og hvorfor er det ikke flere politi folk og ansette som du sier?hvert år er det ca 30% (om jeg ikke husker tallet helt feil) av de ny utdanede fra polito skolen som ikke fik jobb. narko politiet i oslo sier selv at de ikke har penger til og ta store saker som de bruker lit tid og penger på...politiet klager over mangler på penger og ikke mangler på folk og ansette... helsevesenet er utrolig dårlig og det er ikke pga mangel på folk , de legger ikke ned sykehus pga mangel på folk men fordi de skal spares på pengene... skolene forfaller ikke pga dårlige lærere eller får få snekkere her i landet , men fordi det ikke gis penger for og pusse opp.. om du tar hode opp fra boka de lit og ser deg rundt så ser du at det er over 120000 arbeidsledige her i landet nå , og tallet stiger , det er ikke så mange av de som ønsker og leve på trygd trur jeg ,, de fleste komunnene sliter med for mange oppgaver og for lite penger som følger oppgavene osv osv . lista er lang den. forklarer du bommpengene i norge med lite folk og ? penger løser ikke alle problemer , men om du påstår at den norske stat er uskyldig så trur jeg du må ha et bitte litt mere kritisk blikk på det du leser om. hilsen oppgit ped,ass.
Gjest gotthard Skrevet 3. februar 2004 #7 Skrevet 3. februar 2004 og det som skremmer meg er at alle sier vi da bare kan stemme på andre men hvem f*** skal vi stemme på a? de slår seg jo sammen etter at de er valgt inn , gir slipp på litt løfter her , bytter om lit her , forhandler lit i mot det de tidligere har lovt der og til slutt så er hele valgkammpen som div trengende har betalt glemmt. så hva hjelper det og stemme? stemm på krf og få høyre politikk?eller hva med sv og få hele arbeiderpartiet med på kjøpet? nei meste valg trur jeg jaggu jeg skal stemme på pansjonist partiet "GRATIS RULATOR TIL ALLE" DE HOLDER KANSJE DET DE LOVER..............
Gjest Moonshadow Skrevet 3. februar 2004 #8 Skrevet 3. februar 2004 og det som skremmer meg er at alle sier vi da bare kan stemme på andre men hvem f*** skal vi stemme på a? de slår seg jo sammen etter at de er valgt inn , gir slipp på litt løfter her , bytter om lit her , forhandler lit i mot det de tidligere har lovt der og til slutt så er hele valgkammpen som div trengende har betalt glemmt. så hva hjelper det og stemme? stemm på krf og få høyre politikk?eller hva med sv og få hele arbeiderpartiet med på kjøpet? nei meste valg trur jeg jaggu jeg skal stemme på pansjonist partiet "GRATIS RULATOR TIL ALLE" DE HOLDER KANSJE DET DE LOVER.............. Helt enig. Det var jo IKKe krf som vant sist valg, men alikevell er bondevik statsminister. Vil ikke kalle det demokrati..
Gjest Vega Skrevet 4. februar 2004 #9 Skrevet 4. februar 2004 Kan det ha noe med at de ti prosent rikeste, eier ca 90 % av alle verdier her i landet? For å holde kjøpekrafta nede, og hindre inflasjon, må det jo spares inn på en del fronter - i kommunene, etatene og også med en stor del av befolkningen på trygd og stønader - ellers kan ikke de ti prosente av befolningen bruke enda mer penger og velte seg i luksus og høye lønninger... (da må de jo ha pengene "på bok", og være diskret rik - og da er jo vitsen og gleden borte) Samt at de 20 - 30 prosentene av befolkningen som ligger inntektsmessig opp til dem - de må jo også få lov å bruke pengene sine... Noen er jo nødt til å holde kjøpekrafta nede her i landet - og på ledighetstrygd og tiltak er ikke kjøpekraften riktig så stor...
Joplaya Skrevet 4. februar 2004 #10 Skrevet 4. februar 2004 Jeg blir oppgitt over pensjons-snakket for tiden. Der sitter de som trenger å jobbe kun i 12 år for å få full pengsjon og skal bestemme at vi andre må jobbe livet av oss for å få noenlunde pensjon...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå