Gå til innhold

Dere som bruker AB-funksjonen flittig


Fremhevede innlegg

Gjest Sobril
Skrevet

Selv bruker jeg kun ab-funksjonen når jeg poster innlegg som direkte kan oute meg og min familie (spesielt hvis det dreier seg om familie og venner).

Biter meg merke i at folk ofte bruker ab hvis de snakker nedsettende om noen her inne. Hvorfor? Er dere redd for å bli uvenner med noen?

Så også at noen har postet som ab for å svare på favorittlåt. Igjen - hvorfor?

Svar gjerne som ab :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er redd for at andre skal le av meg mht. musikksmak...:(

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg bruker det kun når det er innlegg som kan avsløre hvem jeg, min familie og venner er osv.

Gjest Alyssa.
Skrevet (endret)

Jeg har lenge etterlyst en funksjon à la den på diskusjon.no der den anonyme brukeren får noe sånt som "postet av anonymbruker274727171".

Det tror jeg vil minimere misbruken av denne funksjonen.

Endret av Alyssa.
Skrevet

Kanskje redde for å få dårlig rykte? =P

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg vil og fordi jeg kan.

Grunnen til at jeg vil det, er fordi jeg etter mange år på KG har postet så mye informasjon om meg at dette til sammen vil kunne avslørt hvem jeg er for de som kjenner meg. Det skal ikke mer til enn at man skriver hvilken sang som er favorittsangen, hvilken maskara som er favorittmaskaraen og hvilken bunad man har – plutselig sitter noen man kjenner i den andre enden og begynner å forstå hvem du er. Jeg er ikke interessert i at noen skal vite at jeg er her på KG, fordi jeg poster så mye personlig her. Det føles rett og slett bare mye tryggere å poste som AB, på et forum så stort som KG hvor så mye personlig blir diskutert.

Jeg er riktignok ikke en av de som poster dritt, det gjør jeg verken under nick eller som AB, jeg anser meg selv for å være en snill person og det kan jeg fint være som AB og på internett også.

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For at det jeg skriver i en tråd ikke skal bli brukt mot meg i en annen tråd, og fordi jeg kan.

  • Liker 1
Gjest Sobril
Skrevet

For at det jeg skriver i en tråd ikke skal bli brukt mot meg i en annen tråd, og fordi jeg kan.

Hvorfor er du redd for det?

Skrevet

Fordi jeg ikke vil bli gjenkjent, derfor!

AnonymBruker
Skrevet

Bruker i funksjonen i forbindelse med at jeg ikke vil bli gjenkjent eller at noen jeg skriver om skal bli det (fam,venner, kjæreste)

men også vis jeg deltar i en diskusjon som jeg egentlig synes er litt teit, flau eller at jeg føler meg litt lavmål som deltar i diskusjonen. :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarte også de første mnd som AB kun hvis jeg skrev noe personlig jeg kunne bli gjenkjent på. Men etterhvert som jeg stadig fikk sure/ nedlatende/ irritable svar på innlegg deg jeg hadde skrevet mine meninger om et eller annet emne, så ble det så lite kjekt etterhvert, stressende, anstrengende å måtte stadig gi svar på tiltale, at jeg mer og mer begynte å bruke AB funksjonen, og har nå de siste årene kun brukt AB, til og med når jeg svarer i favorittmusikktråden. Alltid AB av vane nå.

Vil bare nevne at jeg har alltid oppført meg, er en seriøs person med interesse for samfunn, historie og relgion. Har aldri svart i relgionsforumet her, men er oftes innom aktuelt, generell debatt, muikk og kultur, barn og familie, hus og hage, kosthold trening, forbruker og økonomi, karriere og utdanning og mote.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig på KG kun for graviditetsforumet nå som jeg er gravid. Noen andre tråder fenger meg, og jeg ønsker å skrive der også. Da bruker jeg som regen ab, skriver en del privat på gravid, og da er det lett å finne ut hvem jeg er hvis jeg skriver litt om alt overalt;) Når det er sagt har jeg aldri skrevet noe negativt til andre eller vært spydig. Er kun for å være litt mer anonym. Syns det er fint at det går an, og syns det er rart at noen irriterer seg oover at andre bruker denne funksjonen. Er jo ikke som om man vet hvem "Blomst" er heller liksom...

Gjest Sobril
Skrevet

Og dere som stort sett bruker ab for å snakke nedlatende om folk - hvorfor? Det gjenspeiler seg jo gang på gang dette "fenomenet" og jeg er innmari nysgjerrig på om det er feighet ene og alene...

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du redd for det?

Jeg er ikke ABen du siterer, men jeg anser også dette som en av grunnene til at jeg poster som AB.

Det er flere tilfeller her hvor brukere rett og slett har blitt "forfulgt" av andre som har vært uenige med dem i noe, og som deretter bruker dette mot dem i andre tråder. Ser også for meg at hvis man har en (kontroversiell) mening om noe, men etter en stund forandrer mening i stillhet, så vil det at man hadde en annen mening i utgangspunktet være et typisk argument enkelte motdebattanter vil ta opp i tide og utide. Dette har jeg aldri opplevd selv, men jeg synes det virker kjempeekkelt, og det styrker derfor motivasjonen min til å trykke på AB-knappen for hvert innlegg jeg poster.

Bare for å ha det sagt, så bruker heller ikke jeg informasjon andre har skrevet i andre tråder mot dem. Rett skal være rett!

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er flere som bruker samme profil.

Profileieren skriver konsekvent med brukernavn, og jeg som låner profilen skriver alltid som anonym bruker.

AnonymBruker
Skrevet

Og dere som stort sett bruker ab for å snakke nedlatende om folk - hvorfor? Det gjenspeiler seg jo gang på gang dette "fenomenet" og jeg er innmari nysgjerrig på om det er feighet ene og alene...

#10 hær

Hm, jeg er ikke noe høyprofilert på Kg å det er jo ingen her som vet hvem jeg er. så jeg bruker like gjerne min brukers navn, som AB funksjonen. å det meste jeg sier på KG ville jeg sagt til deg "face to face" også.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du redd for det?

Fordi jeg er schizofren. :fnise:

Neida. Men fordi som en annen AB ovenfor sier så er det en god del "stalkere" her på forumet. Dersom en av dem er uenig med deg i en kraftig meningsytring, så drar de frem denne meningen i en annen mindre relevant tråd og sporer den helt av. Jeg har for eksempel argumentert hardt for vi menns manglende rett når det gjelder å bli hørt i abortsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...