AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Så i en annen tråd, at en svarte at det finnes bra hjemmebrent også! Jeg har vært i bryllup, alt har vært flott og fint,påkostet osv,så kommer den store nedturen. Det var laget drinker,cognac,ikører av hjemmebrent. De var laget ferdig, og tømt over på orginalflasker. Laget av en hjemmebrentspesialist, som også uttaler at " du kjenner ikke forskjell, så bra er den" Fytti katta. Hjemmebrent kan aldri bli som kjøpevare. Jeg drikker heller ikke hjemmebrent, så jeg drakk brus hele kvelden. Fint, så slapp jeg den syken Hva er det som får folk til å servere hjemmebrent? Kan de ikke kutte ut den dritten en gang i livet? Nå vil vel noen bruke begrepet kultur. Særlig en viss plass i landet, Det er det vanllig osv. Nei,det er ikke vanlig i bryllup lengre Tror det er folk som kun er vant til slik drikke selv. Folk som kjøper slike varer sparer ikke noe særlig penger heller. De opprettholder en kriminalitet. Det er ikke lov å selge til andre. Her er det bare folk som er avhegi som kjøper slik dritt, de går ikke på polet. De som selger hjemmebrent utnytter folk. Det er ingen som kjøper EN flaske for kosens skyld, de kjøper for å bli full pga sin avhengihet. Så ser jeg folk som har svart i andre tråder enn bryllupstråder, der kommer moralen virjkelig frem. Det som ikke er lov, det er ikke lov,men de kan godt forsvare en kriminell handling i sitt eget bryllup, bare de sparer penger selv Gud forby at dere sender meg invitasjon til et bryllup hvor det serveres hjemmebrent 8
Gjest Frk.Franzen Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 Her er det bare folk som er avhegi som kjøper slik dritt, de går ikke på polet. Det er ingen som kjøper EN flaske for kosens skyld, de kjøper for å bli full pga sin avhengihet. Og hva vet du om det? Vet da virkelig om mange som ikke er avhengige som kjøper hjemmebrent. Dette blir bare for dumt. 3
Samulita Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 Er du den samme AB som klager over værmeldingen på Reiseliv? 1
kråkefjas Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Jeg har blitt servert hjemmebrent i bryllup. Var brent av bestefar til bruden og påklistret bilde av brudeparet på etiketten. Var godt, det. 1
Portvinpiken Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 Jeg synes hjemmebrent ikke har noe å gjøre i et selskap overhode, og enda værre er det hvis man heller det over på originalflasker! Noe så harry!. Skal man servere hjemmebrent så får man i hvertfall ha guts nok til å kalle en spade for en spade; vi hadde ikke råd til noe annet og server det fra dunker eller plastflasker, eller hva nå ellers man skal servere det fra. 18
Amens Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Er ikke hjemmebrent ulovlig? Synes det uansett er noe av det mest harry som finnes. Da er bedre med hjemmelaget mat i en gymsal og skikkelige polvarer. 11
kråkefjas Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 Er ikke hjemmebrent ulovlig? Det er nedlasting av tv-serier også. Det er liksom ikke noe man bryr seg om 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #8 Skrevet 25. mai 2012 Jeg visste ikke at det var et alternativ en gang jeg... Må helt ærlig si at tanken aldri har slått meg! Nok ett tilfelle der kg får meg til å føle som jeg lever i en alternativ virkelighet. 4
CathFoto Skrevet 25. mai 2012 #9 Skrevet 25. mai 2012 Mtp at hjemmebrent er ulovlig så synes jeg ikke man skal servere det til andre uten å informere om det. Og om folk synes det er greit så skjønner jeg ikke vitsen med å gjemme det bak orginaletiketter. Hvis du skal servere det, så bør du stå for det. 3
Gjest "gjest" Skrevet 25. mai 2012 #10 Skrevet 25. mai 2012 Gud forby at dere sender meg invitasjon til et bryllup hvor det serveres hjemmebrent Gi den beskjeden til all din familie, venner og bekjente i stedet du og la oss andre får ha heimbrenten vår i fred.
Gjest Offensive Pie Skrevet 25. mai 2012 #11 Skrevet 25. mai 2012 Store anledninger bør ikke feires med å begå lovbrudd på denne måten, uavhengig av etikette. 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #12 Skrevet 25. mai 2012 Hjemmebrent for meg er ensbetydende med fyll. Det er ingen som nipper til et glass "heimbrent" i solnedgangen... Derfor fullstendig upassende for alle som er voksne nok til å virkelig nyte alkohol. 6
Gjest ¤ Pikekyss ¤ Skrevet 25. mai 2012 #13 Skrevet 25. mai 2012 Har vært i bryllup hvor det er blitt servert hjemmelaget "kodnøl" og eplecider, men da har det vært laget av noen som ivaretar dette som gårdstradisjon. Det skal sies at hjemmebrent sprit også var en gårdstradisjon men dette ble servert på bakrommet. Forøvring var det vanlige polvarer å få også, så det var opp til hver enkelt hva en hadde lyst på.
skruf Skrevet 25. mai 2012 #14 Skrevet 25. mai 2012 Jeg var i et bryllup der det var hjemmebrygget øl (den var ikke så verst), hjemmelaget rødvin (ikke god) og hjemmebrygget sprit med essesns av konjakk og whisky (helt grusomt).... Og til drinkene så var det såklart "hemært"... Ble noen glass øl og resten brus på meg!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #15 Skrevet 26. mai 2012 TS Det var godt å se at jeg ikke er alene om at hjemmebrent ikke hører til et bryllup. Ble utrolig skuffet,da alt det andre var så bra. I ettertid vet jeg at noen gjester (menn) viste at det ble servert hjemmebrent, så de hadde sin egen lerke på lommen. Selv om vertskapet kjenner personen som lager det, så villle ikke jeg som gjest gjort det(om jeg drakk) Vi vet aldri hva som er i disse flaskene, er nok av historier i media.
Portvinpiken Skrevet 26. mai 2012 #16 Skrevet 26. mai 2012 TS Det var godt å se at jeg ikke er alene om at hjemmebrent ikke hører til et bryllup. Ble utrolig skuffet,da alt det andre var så bra. I ettertid vet jeg at noen gjester (menn) viste at det ble servert hjemmebrent, så de hadde sin egen lerke på lommen. Selv om vertskapet kjenner personen som lager det, så villle ikke jeg som gjest gjort det(om jeg drakk) Vi vet aldri hva som er i disse flaskene, er nok av historier i media. Enig med du. Til tross for at det er helt håpløst å servere hjemmebrent i et selskap, så er det i tillegg alltid en risiko når man ikke vet hvor dette kommer fra og hvordan det er laget osv. Jeg ville ALDRI i verden tatt den sjansen! Jeg ville ALDRI i verden servert hjemmebrent heller - men det har jeg jo nevnt før...:-) 2
Theoline Skrevet 26. mai 2012 #17 Skrevet 26. mai 2012 jeg takker nei til alkohol vis det er hjemmebrent. det passer seg absolutt ikke i bryllup.
kaprifolen Skrevet 26. mai 2012 #18 Skrevet 26. mai 2012 Jeg regner med at de som serverer hjembrent i bryllup er så innsausa harry med scania og lisseslips at man ikke ville blitt sjokkert? Ordentlige folk serverer da ikke hjemmebrent? 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #19 Skrevet 26. mai 2012 Jeg nekter å drikke hjemmebrent pga Mentanol saken.
Sol79 Skrevet 26. mai 2012 #20 Skrevet 26. mai 2012 Jeg syns heller ikke hjemmebrent passer i bryllup. Og spesielt ikke blandet med essens og slått over i originalflasker. Man får kalle en spade for en spade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå