Gå til innhold

Tjukk


Gjest Tidssone

Anbefalte innlegg

Gjest Tidssone

Ser en bruker får pes i en tråd her, etter å ha kalt trådstarter tjukk.

Hva er årsaken til at en ikke kan kalle noen tjukk, når vedkommende virkelig _er_ tjukk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er hensikten med det? Hvis hun er tjukk vet hun det utmerket godt selv, og trenger ikke at idioter forteller henne det. Å være tjukk er åpenbart noe negativt, og folk som nevner det gjør det helt klart for å såre, noe som er veldig unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens det er helt greit å si at noen er alt for tynn?

Nei, ikke i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du linke til tråden? Det er jo vanskelig å svare på når man ikke får se sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så innlegget, og synes ikke det var så ille. Hadde vedkommede som skrev "tjukk" i stedet skrevet "overvektig", hadde nok ingen reagert. Kanskje er "tjukk" et fy-ord (slik som neger og guling), og bør unngås av den grunn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tidssone

Kan du linke til tråden? Det er jo vanskelig å svare på når man ikke får se sammenhengen.

Jeg husker ikke hvilken tråd det var. En som var startet ganske nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Feit/tjukk betyr egentlig det samme som overvektig/tung. Det er bare ord som blir brukt i en mer hetsende sammenheng og som folk med mye ekstra vekt på kroppen har et dårlig forhold til. Overvektige unger som blir mobbet gjennom oppveksten kan f.eks bli kalt "feite jævel" "tjukkebolla feita" og ikke "overvektige tunging".

Det betyr det samme, men skaper veldig forskjellige bilder i hodet på folk antar jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Jeg så innlegget, og synes ikke det var så ille. Hadde vedkommede som skrev "tjukk" i stedet skrevet "overvektig", hadde nok ingen reagert. Kanskje er "tjukk" et fy-ord (slik som neger og guling), og bør unngås av den grunn?

Ja. Jeg tror du har mye rett i dette.

Ganske spennende dette med makt ord kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Feit/tjukk betyr egentlig det samme som overvektig/tung. Det er bare ord som blir brukt i en mer hetsende sammenheng og som folk med mye ekstra vekt på kroppen har et dårlig forhold til. Overvektige unger som blir mobbet gjennom oppveksten kan f.eks bli kalt "feite jævel" "tjukkebolla feita" og ikke "overvektige tunging".

Det betyr det samme, men skaper veldig forskjellige bilder i hodet på folk antar jeg?

Overvektige tunging. Hehe. Det blir rett og slett for vanskelig å formulere det for folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tjukk" er et veldig negativt ladet ord. Det er mulig å få frem poenget sitt på en mye mer skånsom måte, og det å forsøke å ikke såre den du prater med dersom mulig, er noe man bør tilstrebe.

Endret av Honeydew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

"Tjukk" er et veldig negativt ladet ord. Det er mulig å få frem poenget sitt på en mye mer skånsom måte, og det å forsøke å ikke såre den du prater med dersom mulig, er noe man bør tilstrebe.

Ja. Her på KG har jeg inntrykk av at uansett hva en trådstarter spør om, så er det alltid noen som må komme med et eller annet sårende eller ekkelt svar. Fortrinnsvis som anonym bruker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Overvektige tunging. Hehe. Det blir rett og slett for vanskelig å formulere det for folk flest.

Også høres det mer dumt ut enn hetsende egentlig :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...