Gå til innhold

Eie en bank. Hvor ha pengene?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De som eier de forskjellige bankene, hvor er det de har pengene Sine? Er det mest lønnsomt for dem å ha pengene i sin egen bank eller har de dem i andre? Jeg vet ikke helt hvordan det der fungerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som eier de forskjellige bankene, hvor er det de har pengene Sine? Er det mest lønnsomt for dem å ha pengene i sin egen bank eller har de dem i andre? Jeg vet ikke helt hvordan det der fungerer.

De har nok pengene spredd litt overalt, og er nok som andre investorer som flytter pengene dit der ser ut som at sola vil skinne. Men i og med at man eier en bank, så har man vel en god slump der og. Men det er nok ingen fasit til det. De fleste som sitter som eiere av banker har nok gått inn med et innskudd tilsvarende deres eierandel, og eventuell avkastning.

AnonymBruker
Skrevet

Omtrent ingen banker har en stor eier, alle har veldig mange ikke spesielt store aksjonærer. Hver aksjonær får bare en liten del av overskuddet til banken, så det har praktisk talt ikke noe å si hvor de setter pengene. En annen ting er at ved å sette pengene i en bank man eier så blir man veldig avhengig av at ikke den banken går konk. De fleste liker å spre risikoen, og har derfor både penger og aksjer spredt rundt i forskjellige bedrifter.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...