Gjest sliten Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Er det noen her uten adhd som har prøvd ritalin for å få gjort unna arbeid når en er sliten. Jeg er sliten og må levere en stor oppgave imorgen, men har kommet under halvveis. Mitt barn med adhd har ritalin i skapet her og jeg er fristet. God ide?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Ja, men husk at du kan reagere uvant på det. Det er en grunn til at man tar EKG osv før noen begynner på ritalin. Du kan oppleve hjertebank osv. Jeg har selv ADHD, men ble i en periode satt på en altfor høy dose. Jeg fikk ikke sove, hadde konstant hjerteklapp, mistet matlyst. Så det funka en liten stund før jeg kollapset i flere dager etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Ja, men husk at du kan reagere uvant på det. Det er en grunn til at man tar EKG osv før noen begynner på ritalin. Du kan oppleve hjertebank osv. Jeg har selv ADHD, men ble i en periode satt på en altfor høy dose. Jeg fikk ikke sove, hadde konstant hjerteklapp, mistet matlyst. Så det funka en liten stund før jeg kollapset i flere dager etterpå. Selv om jeg skreiv "Ja" foran her så var det ikke det jeg mente altså Det var ment som en advarsel. Du kan også oppleve å bli litt "borte" og ikke klare å gjøre noe som helst liksom. 1
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Ikke når du aldri har prøvd det før nei. Det er alt for stor risiko for at du kan få helt merkelige virkninger. 1
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 Ok, da dropper jeg det. Vil ikke risikere at det skal hindre meg i å yte Jaja, får nøye meg med koffein da
Gjest Bond Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 Tråden stenges da den oppfordrer til misbruk av legemidler. Ved spørsmål angående slike saker anbefaler vi å ta kontakt med fastlegen din. Bond, mod
Fremhevede innlegg